Wolf
Witam, mam pytanko, czy w Tyrosie 2 mozna sobie czy to w grze na żywo lub z mida ściszać lub podgłośnic poszczególne elemnty perkusji czyli np ściszyć trochę werbel, albo podgłośnić stopę i hi hat albo crash itd???? bo napewno w Ketronie idzie i w Korgu też:-) a jak to z Tyrosem wygląda???
Pozdr
Ależ oczywiście, ze idzie Moim zdaniem w midach, to lepiej ściszyć na PSRUTI, bo to jest 2 minuty i już masz zrobione
Od pewnego czasu godzi mi po glowie napisac dla fanow Yamahy (Tyros) opracowanie o tz. "tuningu" Tyrosow. Chodzi o tz. zmiane soundu z "hi-fi" na "live" sound. Wiele na ten temat mialem mozliwosc rozmawiac i dyskutowac na forach Yamahy niemieckojezycznej w Europie oraz bezposrednio z Michalem Voneckenem. Otrzymalem wiele nowych wiadomosci i typow na ten temat, ktore stosuja inni muzycy. Sprawdzilem to na swoim Tyrosie dolozylem pare rzeczy od siebie i rzeczywiscie to dziala i to tak, ze rzeczywiscie czuc duza roznice. Tyros zupelnie inaczej brzmi, przede wszystkim czuc wiecej mocy i sound jest bardziej "tlusty" tak jak np. w Ketronach. Co zas najwazniejsze nie zlewa sie wszystko razem i nie jest "plaskie", tylko mozemy odroznic jak oddzielnie gra bas, drumm (stopa), akompaniament i prawa reka. Mysle, ze jak przyjda dni (pozna jesien), gdy bede mial moze wiecej czasu i bede wiecej przebywal w domu, zaczne opracowywac na ten temat material i przekaze go na forum. To by bylo na tyle jak mawial profesor Stanislawski.
Pozdrowienia:
Andi
:o Od pewnego czasu godzi mi po glowie napisac dla fanow Yamahy (Tyros) opracowanie o tz. "tuningu" Tyrosow. Chodzi o tz. zmiane soundu z "hi-fi" na "live" sound. Jeśli tego dokonasz, wielu będzie Ci dozgodnie wdzięcznych. Ja będę wśród nich, bo nie ukrywam, że mdli mnie już brzmienie mojej dwójki, za trójką specjalnie nie tęsknię, a Audya... jeśli kiedyś to w nowej odsłonie. A więc "do roboty!"
Trzymam kciuki za tempo pracy.
A ja mam pytanko.
Czy ktoś próbował podłaczyć tyrosa nie przez line out tylko przez aux out??
Jak to wygląda,czy brzmieniowo na lini wtedy lepiej Tyros gra?
Bo ja słyszałem opinie niektórych iż przez takie podłaczenie dużo się zyska....
proszę o opinie.
Andi, również nie mogę się doczekać opisu w sprawie tuningu Tyrosa....
Andi, a możesz coś zapodać w mp3 z tak zmienionej Yamahy Tyros? Bo ja jednak śmiem twierdzić, że zbyt dużo nie uzyskasz z oryginalnych próbek zawartych w Tyrosie, oczywiście klarowność poprzez odpowiednie ustawienie w panoramie, umiejętne nasycenie efektami, odpowiednie eksponowanie pewnych instrumentów - to wszystko na pewno wpływa na większą klarowność całego brzmienia, lecz nie zmienia go jako takiego! Próbka to próbka! Drastyczne zmiana barwy (brzmienia) może odbyć się tylko poprzez zmianę próbki, a tychże fabrycznych nie zmienisz! No chyba, że wykorzystasz w jakimś tam stopniu sampling, ale i to jest dość ograniczone przecież...Zatem jestem ciekaw podrasowanego przez Ciebie brzmienia Tyrosów!
Pzdr
Niestety nie bedzie mp3 bo po pierwsze ja sie nie bawie z mp3 oraz w zadnen tego typu recording bo szczerze mowiac mnie to nie interesuje. Do tego jeszcze jedno: jakosc mp3 w porownaniu z audio jest mizerna i nie ma wcale dynamiki i jest plaska a moze byc tylko glosna. Sam kiedys to sprawdzilem. Wgralem do Tyrosa ten sam utwor jako audio i przerobiony najpierw na mp3 a potem na audio. Niestety gdzies ta zmiana pojemnosci danych musi byc odczuwalna. Najbardziej uwidocznia sie to na mixerze gdzie wszystko prawie obraca sie kolo 0, a przy audio "lata" przynajmniej od -3 do +3 na LED (a co dopiero przy ustawieniu "live" z midi lub reki). Poza tym, tak przynajmniej slyszalem od tych, ktorzy sie w to bawia, jezeli nagrywa sie na Tyrosie audio to najlepiej miec wylaczony Compresor a EQ ustawiony na Flat. Troche cierpliwosci pomalu bedziecie to wszystko mieli, a te pare tygodni jeszcze mysle, ze wytrzymacie.
Pozdrowienia:
Andi
Odchodzicie trochę od tematu i wprowadzacie człowieka w błąd. Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o to czy da się grając na żywo (ze stylu lub mida) przyciszać poszczególne elementy perkusji.
NIE DA SIĘ.
Ale... Yamaha ma perkę rozbitą na 2 ścieżki (jak chyba wszędzie). I jedną albo drugą ścieżkę można przyciszać. Ale nie da się wejść w ścieżkę i zmienić w niej głośności samego werbla czy innych przeszkadzajek w obrębie jednego tracka. Można to zrobić podczas obróbki songu w sekwencerze.
NIE DA SIĘ.Jak nie, jak tak
Odchodzicie trochę od tematu i wprowadzacie człowieka w błąd. Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o to czy da się grając na żywo (ze stylu lub mida) przyciszać poszczególne elementy perkusji.
NIE DA SIĘ.
Ale... Yamaha ma perkę rozbitą na 2 ścieżki (jak chyba wszędzie). I jedną albo drugą ścieżkę można przyciszać. Ale nie da się wejść w ścieżkę i zmienić w niej głośności samego werbla czy innych przeszkadzajek w obrębie jednego tracka. Można to zrobić podczas obróbki songu w sekwencerze.Chodzi o to, zeby odzielnie poprowadzic np. bas, czy czesc drummu, zrobic odpowiednie ustawienia w Tyrosie i mixerze. Zauwazyliscie, ze bardzo dobrze slychac odzielnie prawa reke a reszta leci w calosci i jest rozmyta. Co jest tego przyczyna? Jak popatrzycie na EQ to zobaczycie, ze wszystkie ustawienia styli i midi to zawsze stoja na 64, a instrumenty prawej reki maja ustawienia rozne. Oczywiscie to jeden z przykladow, ktory moze wplywac na dynamike otwarzanego dzwieku. Odrazu podaje, ze przy instrumentach z nizszej klasy "tunig"jest nie mozliwy po pierwsze brakuje wyjsc Aux i Compressora.
Pozdrowienia:
Andi
PS. Jeden z przykladow to np. zmiana Velocity w drumm a nie robienie glosniej bo skutek nie jest ten sam. Jezeli bedziecie grali piano i ustawicie INITIAL TOUCH na STANDART a potem na SOFT 1 lub SOFT 2 to zaraz zauwazycie roznice i zrozumiecie o co chodzi.
Zgadza się Andi, masz rację, ale teraz mówimy o możliwości edycji poszczególnych części składowych perkusji i da się to zrobić tylko w Song Creator lub Style Creator. No chyba, że ja o czymś nie wiem.
Jeszcze w PSRUTI i XGworks.
Pozdrowienia.
Andi
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl