ďťż

Wolf

Witam, co jakiś czas odkręca mi się śruba od koła pasowego, próbowałem ją już zakręcać na różne sposoby, zrobiłem nawet z kolegą blokadę koła pasowego do porządnego dokręcenia i dzisiaj znowu to samo :/ Zakleiłem ją nawet ostatnio klejem !! Ma ktoś jakiś dobry sposób na zabezpieczenie tej śruby przed odkręcaniem?


Ja mam świetny sposób, bo miałem to samo, raz mnie w czasie jazdy koło pasowe wyprzedziło, były jaja... A sposób? Wytoczyć nową śrubę, lub jeśli uda Ci się to zakupić NOWĄ! Bo stara już wyjebana jest i się luzuje. Jak swoją wkręcałem, to całą w palcach, tylko "dobicie" kluczem, a wytoczoną musiałem wkręcać całą kluczem...
No chyba jedyne wyjście :/ Myślałem zeby ją w jednym miejscu chwycić spawem do koła pasowego, ale jak to potem odkręcić, trzeba by się dremlem męczyć..
ta sruba nie ma prawa sie zluzowac jak jest porzadnie dokrecona, blokada kola pasowego i klucz (duza grzechotka) i metrowa rura, do oporu dokrecasz i nie ma bata sie obluzowac!! mozna tez specjalnym klejem do gwintow dodatkowo posmarowac

spawem to se chwyc ale..nie powiem co


No teraz dopracowałem lepiej blokadę, dokręciłem na max ile wlazło, mam nadzieje ze już sie nie będzie luzować

Spawem se nie chwyce
pozatym srube dokrecasz w prawo a kolo na zapalonym silniku chodzi w lewo- znaczy samosiedokręca i zaciska - dowalic ile sie da ta sruba jest cholernie twarda

tez mi sie kiedys odkrecilo i teraz jestem mocno na to wyczulony
No mi kiedyś koło wyleciało podczas jazdy na trasie !! to była masakra :/ Szkoda że dopiero teraz zrobiłem blokadę koła pasowego, wcześniej dokręcałem z jakimiś śrubokrętami i prętami powsadzanymi w otwory w kole :/ No cóż, człowiek sie najlepiej uczy na własnych błędach ..
A klej do gwintów rozważałeś? Jakiś Loctite i po sprawie
No myślałem o tym ale jakoś pod ręką nie miałem, a auto potrzebne więc póki co zakręciłem tak, kupię nową śrubę to zaopatrzę się też w klej do gwintów
nie ma po co kupowac nowej sruby ona wieczna jest!! jak gwint ma dobry to ma dzialac
No to mam nadzieje ze teraz sie już nie odkręci franca jedna Czas pokaże
jak atom pisze sruba jest nie do zabicia, posmaruj klejem do gwintow (niebieskim, nie czerwonym) i skrec

a wogole to nawet bez kleju powinna trzymac, widocznie za slabo dokrecales
ewentualnie dociągnij ją sobie a później załóż na klucz jakaś rurę i uderz parę rady młotkiem w końcówkę przedłużki. Skoro da się w ten sposób czasami odkręcić koło to dokręcenie powinno działać na tej samej zasadzie
albo cos masz nie tak, ze nie dochodzi kolo pasowe dobrze, i podczas jazdy sie cos tam luzuje, ale sruba to wlasnie sama sie powinna dokrecic
nie no chyba sama sie nie dokręci bo koło pasowe jest blokowane przez klin więc nie wykonuje ruchu względem wału a śruba ma chyba za malą średnicę żeby jakaś siła ją dokręcała porządnie. Chyba, że o czymś nie wiem
Panowie, napisałem wyżej że wcześniej nie miałem blokady koła pasowego, stąd niedokręcenie śruby. Co z tego że kręciłem z przedłużką jak nie mogłem dokręcić do oporu bo sie koło pasowe obracało teraz już zablokowałem że ani drgnęło, dokręciłem z przedłużką, dodatkowo potraktowałem młotkiem żeby dobrze dociągnąć
No ja se zrobiłem blokadę, dokręcałem na pełnej piździe, a i tak na trasie koło sruu spod auta. Ja będę się upierał przy swoim, że wytarta (kilkunasto lub i dziesięcio krotnie wykręcana i wkręcana) śruba nie ma prawa trzymać tak samo jak nowa.
no cóż zobaczymy z czasem jak to będzie
Dawca44, ale co ma byc wytarte ? wiesz jak w ogole dziala gwint, wszystko jest tak policzone zeby byl samohamowny, nie bede sie rozwodzil

jezeli gwint jest dobry, i tu i tu to nie ma po co jej zmieniac
Też nie mam zamiaru się spierać, mówię tylko jak było u mnie. Bo jeśli jedną śrubę wkręciłem całą w palcach, a wytoczoną całą musiałem kluczem wkręcać, to wydaje mi się, że w przypadku tej wytoczonej gwint jest ciaśniej dopasowany i występuje większe tarcie pomiędzy zwojami. Ale może się mylę, nie jestem bogiem
kazda z tych srub ma sie wykrecac palcami czy dobra czy zla, tarcie ma byc wtedy jak sie ja dociaga , no chybaze klejem zalepiona to ciezko idzie

Bo jeśli jedną śrubę wkręciłem całą w palcach, a wytoczoną całą musiałem kluczem wkręcać

bo przy normalnie spasowanym gwincie sruba tak bedzie sie krecic
jezeli musial wkrecac kluczem to albo tokarz zrobil nie ten gwint, albo mial hu.... gwintownik i jest delikatny nadmiar materialu

na twoim miejscu to zdjal bym kolo i zajzal czy z gwintem jest ok, skoro musiales srube caly czas wkrecac kluczem
Samohamowność sobie, a wibracje sobie - Niektóre urządzenia, w szczególności dla wojska, sprawdza się w ten sposób, że pakują je na coś w stylu stolu wibracyjnego... A potem rozkręcają obudowę i wysypują śrubki, ktore odpadły

Odpowiednie drgania odkręcą każdą niedociągnietą śrubę. Dlatego ja nadal jestem za tym, by problem rozwiązać za pomocą kleju do gwintu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl