Wolf
co to jest te całe odb1 i te 2 , czy to jest rodzaj wiazki elektrycznej ?? przy okazji co siedzi w ej6 z d16y7 a co w pralce z h22a
to rodzaje ECU.
w ej6 masz obd2a/b
to nie rodzaj ECU, tylko rodzaj systemu diagnostyki i sterowania silnikiem. Musisz wiedzieć, z którego roku jest motor, żeby wiedzieć, jakie OBD.
Dobrze że jest ktoś kto mnie poprawił, sory za ten błąd
jezeli moj d16y7 z 99r ?? czy to jest tak ze np odb1 było od np 91r do 96r a "dwojka" od 96r do jakiegos tam , mozebyc opcja ze w h22a i d16y7 jest te samo odb , chyba nie bardzo co ??
moze by taka opcja. dobrze kombinujesz z tymi latami.
no a jak z tym drugim moze byc te same odb w civicu i pralce , a jak nie to ile jest pieprzenia sie z ta cała elektryka przy swapie
Nie zawsze rocznik jest wyznacznikiem OBD , przyklad - DPFI w 92-95 , mieszanka stylow . Tak jak kiedys wspomnialem , OBD zmienialo sie na wskutek restrykcji wzgledem toksycznosci spalin(ekologia) i nie mialo to na celu widzimisie w zarzadzaniu silnikiem(jakas ergonomicznosc), zawsze wplyw wszystkim generacjom(bo tak mozna je nazwac) OBD miala toksycznosc spalin(ekologia) , stad tez sie wziely dodatkowe wskazniki spalania stukowego , pozniejsze podwojne sondy lambda a nastepnie pelnopasmowe sondy lambda , wszystko by zmniejszyc toskycznosc spalin i utrzymac sie w normach przy jednoczesnym generowaniu maksymalnej mocy.
z tym generowaniem maksymalnej mocy to się nie zgodzę. skoro w audiolach 1.8T można zwiększyc solidnie osiągi softem samym
a wracając do tematu-> kupujesz przejściówkę OBD2-> OBD1 i komp podłaczony. Zabawa się zaczyna w komorze silnika, ale jest do przejścia.
Przy przejsciu z odb2-->odb1 nalezy pamietac ze VTP będzie się krzaczył (odb2 go nie ma) i trzeba go wyłączyć w programie (kłania się Crome Pro) albo zrobic bypas ktory jednak działa różnie na różnych kompach.
z tym generowaniem maksymalnej mocy to się nie zgodzę. skoro w audiolach 1.8T można zwiększyc solidnie osiągi softem samym generowaniem max mocy przy jednoczesnym zachowaniu toksycznosci spalin z uwzglednieniem ekonomiki , czy tak ciezko to wywnioskowac?
czy to jest tak ze np odb1 było od np 91r do 96r OBD kolego, generalnie to jest jakos tak mniej wiecej ze do 91 rok jest OBD0, od 91 do 95 jest OBD1 od 95 do 98 jets obd2a a od 99 jest obd2b choc w anglikach ten rodzaj i wejscia w ecu sa jakos pomieszane ponoc :/
choc w anglikach ten rodzaj i wejscia w ecu sa jakos pomieszane ponoc :/jest obd2 a wtyczki podobne jak w obd1,
natomiast vtp da się obejść bez najmniejszego problemu nie używając crome, w crome zdarzylo mi się, że po programowym wylączeniu komp czasem dostawal fisia .
to w takim razie moja ma odb2 ,da rade jakos to sprawdzic nie wiem np po tych wtyczkach , macie moze namiary na fotki zeby ewentualnie porównac wtyczki
masz na pewno obd2 - wtyczki z 3 rzędowymi pinami
no dobra co to jest te całe VTP , i jakie sa tego skutki jezeli nie obejde tego przy przechodzeniu na obd1 ( ktore jest w h22a.. ?? )
i czemu mi q.... nie wchodzi fotka do profilu , to tak poza tematem
co nic nie mowiecie ze to jest OBD a nie ODB jak wczesniej pisałem , sory za gapostwo
SKutek taki ze Ci sie faza nie zmieni
Przy przejsciu z odb2-->odb1 nalezy pamietac ze VTP będzie się krzaczył (odb2 go nie ma) i trzeba go wyłączyć w programie (kłania się Crome Pro) albo zrobic bypas ktory jednak działa różnie na różnych kompach -------tak eM napisałes , wiec jak wylacze vtp to co z faza ktora sie włacza za pomoca własnie tego jak dobrze rozumiem ???
W d16y7 nie ma VTECa wiec VTP (VTEC Oil Pressure Switch) czy VTS (VTEC Solenoid Valve) Cie nie dotyczy.
Jak zmieniasz na H22 i do niego dajesz seryjny komputer (P13) to o nic sie nie martwisz. Jak chcesz to wystroic na komputerze typu P28 to VTEC Pressure Switch wylancza sie w mapie i ogolnie to nie ma zadnego problemu.
Chlopaki cos tutaj mocno zakrecili sprawe.
Jak chcesz to wystroic na komputerze typu P28 to VTEC Pressure Switch wylancza sie w mapie i ogolnie to nie ma zadnego problemu.
Chlopaki cos tutaj mocno zakrecili sprawe.jak nie ma zamiaru ostro dlubac to P28 jest bez sensu; nie wygrzebiesz z P13 oryginalnej mapy paliwa, wiec pozostaja Ci te z netu, ktore z reszta sa do dupy albo mozolne strojenie CALYCH map wtryskow dla obu krzywek i to od podstaw, a nie jakies drobne korekty, gdzie jak nie ruszysz kilku wartosci to nic zlego sie dziac nie bedzie
pozdrawiam
Artur
ozolne strojenie CALYCH map wtryskow dla obu krzywek i to od podstawpaliwo to pikuś, gorzej z zaplonem
W d16y7 nie ma VTECa wiec VTP (VTEC Oil Pressure Switch) czy VTS (VTEC Solenoid Valve) Cie nie dotyczy.
Jak zmieniasz na H22 i do niego dajesz seryjny komputer (P13) to o nic sie nie martwisz. Jak chcesz to wystroic na komputerze typu P28 to VTEC Pressure Switch wylancza sie w mapie i ogolnie to nie ma zadnego problemu.
Chlopaki cos tutaj mocno zakrecili sprawe.no dobra ale moze w ej6 bedzie h22a , gdzie vtec chyba jest co...i wtedy bedzie dotyczył i mnie , oby
tak wogóle chlopaki macie chyba za długo hondy i juz gadacie po japonsku , jakby nie było da sie to wszystko zrobic
Podaj przykłady- oczywiście nie mówimy o tym, jak z silnika, który ma miec KS, sie go wyciągnie.nasz silnik , buczy , kreci sie i zapierdala
no jak dla Ciebie to pikus, to calkiem niezle; bawiles sie juz w strojenie pelnych map?Tak, w czym problem?
w budowaniu mapy AFR dla wszystkich podcisnien, dla obu krzywek? nie uwazasz ze to dosyc pracochlonne i trudne? Jeśli masz możliwość strojenia w czasie rzeczywistym, to nie jest to ani czasochłonne, ani trudne. Chociaż sporo zależy od tego jaką masz mapę bazową i jak bardzo różni się od oryginału.
Tylko po co zaczynać od zera, skoro w prosty sposób można sobie stworzyć (w zależności od posiadanego sprzętu) wstępną, czy nawet prawie gotową mapę paliwa. No chyba, że zmieniamy z OBD2 na OBD1 z powodu awarii oryginalnego komputera i nie mamy z czego "zdjąć" danych .
Wystarczy dobry soft do zbierania danych (i dobrej ich prezentacji) w zaleznosci od obciazenia silnika i obrotow i mozna taka mape zbudowac naprawde bardzo szybko.przy dobrym sofcie to nawet mapa zapłonu nie stanowi większego problemu
Artur nie przesadzaj, nie odpalisz samochodu z paliwem na 0 we wszystkich komorkach, wiec jak nie bierzesz jakiejs mapy z podobnego silnika to chociaz na start na oko ksztaltujesz wykresy paliwa a ponizej przy pomocy sondy to korygujesz.
Autotune nie uzywam. Wystarczy dobry soft do zbierania danych (i dobrej ich prezentacji) w zaleznosci od obciazenia silnika i obrotow i mozna taka mape zbudowac naprawde bardzo szybko.a kto mowi ze 0? czysta mapa, to taka ktora sie wylicza do obrotow, pojemnosci i podcisnienia/nadcisnienia; dopiero taki matematyczny wytwor sie stroi, przeciez jak inzynierowie Hondy robia silnik to nie biora map z innego modelu meczac sie, jak by tu je przerobic;)
pozdrawiam
Artur
Z calym szacunkiem ale nie rozumiem Twojego podejscia i problemu jaki widzisz przy Tworzeniu nowej mapy... W sumie juz nie wiem o co sie spierasz, nie jestesmy inzynierami Hondy, bazujemy na ich pracy.
Witam. To mój pierwszy post na tym forum.
OBD II to zarówno nazwa normy emisji spalin jak i układ diagnostyki pokładowej w USA. Musiały być w nią wyposażone wszystkie nowe samochody sprzedawane na rynku amerykańskim po roku 1996. EOBD jest to europejski odpowiednik OBD II. EOBD stało się obowiązkowe dla wszystkich nowych samochodów w europie od roku 2001 z silnikami benzynowymi. Na samochody z silnikami wysokoprężnymi obowiązek taki został nałożony później i system EOBD w silnikach Diesla musiał być montowany od roku 2004.
Tak się składa, że piszę aktualnie pracę Inżynierską na temat bezpośrednio związany z OBD i mam nadzieję, że wystarczająco poinformowałem forumowiczów
[ Dodano: 2009-11-24, 21:08 ]
Jak sama nazwa wskazuje On Board Diagnostics.... OBD-0 to takie pre-OBD stosowane w japończykach mniej więcej od 86-87 do 91-92.
OK dzięki wielkie, ciekawa informacja
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl