ďťż

Wolf

Witam,
Moje pytanie dotyczy silnika d14z4. Jaką głowicę najlepiej założyć do tego dołu. Co należałoby jeszcze zrobić oprócz wymiany samej głowicy (i oczywiście osprzętu) aby taki minime sprawił mi trochę frajdy (przy jeździe cywilnej). Co z takiej modyfikacji można wyciągnąć? Ile to może kosztować? Nie jestem zbyt zaawansowanym userem więc proszę o łopatologiczne wypowiedzi .
Pozdrawiam


Widzę, że nikt nie ma ochoty wypowiedzieć się w tym temacie
Może jedna znajdzie się ktoś kto zechciałby mi udzielić kilku rad dotyczących mojego "problemu". Powiedzcie czy należy odrazu wymienić wałek, może oddać głowicę do obróbki; podpowiedzcie co warto zrobić a co raczej nie przyniesie nic.
Pozdrawiam
Skoro mini-me to trzeba założyć głowicę VTECa. Więc od Z6 albo Y8...ze wskazaniem raczej na tą drugą bo ma to samo OBD2. Ale to raczej rozważania akademickie - z tego co wiem nikt nie zrobił SOHC VTEC na bazie D14. Oczywiście można, koszty i spis potrzebnych części będzie praktycznie taki sam jak przy miniminiowaniu (hehe, fajne słowo) silnika D15...a o tym w szukajce jest sporo. Czy dużo da to nie wiadomo, myślę że na te 110-115KM (z modami dolotu i wydechu) można liczyć.
Cięzko powiedzieć jak będzie z fazowaniem wałka przy takiej konfiguracji, raczej przyda się regulowane kółko rozrządu.

Moim zdaniem gra nie warta świeczki, chyba że części dostaniesz naprawdę tanio (maks. 1200 PLN).


Dzięki Panowie za zainteresowanie.

A co daje regulowane kółko rozrządu?
Więc uważacie, że takie minime nie ma sensu robić?
Więc co proponujecie? SWAP?
Chodzi o to, że na 100% przy bloku D14 i głowicy od D16Y8/Z6 wałek nie będzie ustawiony na TDC (tzn. fazy nie będą ustawione tak jak w Y8/Z6 tylko wałek będziesz miał opóźniony/wyprzedzony o kilka stopni) i żeby dobrze ustawić wałek potrzebne będzie regulowane kółko, gdzie możesz płynnie ustawić położenie wałka.

Ja proponuję swapa na D16, będzie tanio (bierzesz tylko silnik z wiązką silnikową i komputer) a na pewno efekt lepszy niż mini-me.

Twój Civic to 5D czy 3D/4D?
Mój civic to 5d z 2000r.
Przy takim swapie wystarczy wymienic tylko silnik z kompem bez żadnego osprzętu? skrzynia i sprzęgło może zostać z d14? Co z pozostałymi wiązkami czy obd bedzie się zgadzać? Ile taka transplantacja może kosztować?[/center]
Wymieniasz silnik z kompletnymi kolektorami, komputerem i wiązką. Skrzynia i sprzęgło zostaje Twoje. Jeśli chodzi o wiązki to już zależy jakie auto będzie dawcą - wtedy się okaże czy lepiej przekładać całą wiązkę, czy przerabiać Twoją.

Cięzko powiedzieć jak będzie z fazowaniem wałka przy takiej konfiguracji, raczej przyda się regulowane kółko rozrządu.

znajac wysokosc bloku ( pewnie jest w manualu ) mozna to policzyc.

w kazdym razie swapuj jesli chcesz jezdzic czybciej jesli chcesz byc pierwszy w pl to rob minime d14
rownanie jest ze x=r*fi gdzie x roznica w odleglosci miedzy walem a walkiem rozrzadu, r promien kola rozrzadu, fi - kat o jaki zmiena sie fazy w radianach.

srednica kolka w zaleznosci od tego czy liczyc srednice dna wrebow zebow czy wierzchołkow to 115mm lub 107mm z racje ze to przekladnia pasowa to bralbym do obliczen ta wieksza srednice ale na 100% nie jestem pewien.....

wychodzi ze 1 milimetr to w przyblizeniu 1 stopien, a jeden zabek to 9,5 stopnia, roznica miedzy 5 i 6 genem w kolkach to pol zeba czyli kolo 4 stopni.
A jaki silnik musiałbym znaleść żeby nie zmieniać obd? Jakie wogóle jest u mnie obd?

bralbym do obliczen ta wieksza srednice ale na 100% nie jestem pewien

Tak, bierze się tą większą średnicę.
Dzięki za wyjaśnienie, chciałem nacisnąć przycisk "Pomógł" ale nie ja zakładałem temat
jakis z rocznika 99/00, najlepiej tez z 5d, choc nie jest to konieczne.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl