Wolf
Tak jak w temacie. Pomysl malo orginalny i nim mnie na widlach wyniesiecie prosze o wyrozumialosc i rady. Marzy mi sie turbina jak nic innego i nie ma godziny bym o niej nie myslal. Problem oczywiscie w funduszach. Tak wiec prosze o konkretne odpowiedzi bez zadnych komentarzy zasmiecajacych forum typu w g****e nie ma co rzezbic itd. Chcialbym zeby to byla instalacja low budget to jest uzywane komponenty jakie mozna dostac w roznych zrodlach jak chocby popularne allegro. Nie licze na jakiekolwiek duze przyrosty byle pod maska cos sie krecilo. Jeszcze raz podkreslam bo zauwazylem ze wiele osob nie rozumie. najwazniejsza jest dla mnie instalacja ktora z czasem mozna by rozwijac, nie przyrosty mocy. silniczek to d16z5 w dobrym stanie. nie ma z nim problemow nie kopci i bierze malo oleju (~1L -10000km). Prosilbym o konkretne porady osob ktore sie znaja na tym i maja szersze perspektywy niz turbiny od 3000zl. Jaki IC jaka sprezareczke kolektor co z pompa i wtryskami skoro chce tak minimalne doladowanie itd itd. i prosze nie pisac zbednych komentarzy. Licze sie z faktem iz po 100km moze sie to sypnac ale chce ten plan zrealizowac i juz. Marzenia sa po to by je spelniac a najlepiej czlowiek uczy sie na bledach.
Jeśli nie chcesz dużych przyrostów to na początek rozejrzyj się za wtryskiwaczami od VTi (ok. 100zł), które swobodnie starczą. Intercooler możesz kupić używany od Iveco za ok. 250zł. Turbinke poszukaj od np. Uno Turbo razem z kolektorem, na bezczela przespawać flansze pod Twój silnik i tez nie powinna dużo kosztować. Do sterowania paliwem sprowadz sobie z ebay.com FMU, czyli regulator, ktory zwieksza cisnienie paliwa zaleznie od cisnienia w kolektorze dolotowym. kup troche kwasówki o średnicy 2.5 cala, kilka kolanek, i daj Panu Kaziowi niech Ci wydech pospawa. No i zainwestuj w 2 podstawowe wskaźniki czyli: EGT i Boost. Jakiś zawór upustowy to kolejne 200-300zł...
+
www.homemadeturbo.com
tak jak mowi peter IC od iveco ale zawsze mozesz znalezc cos innego i moze nawet tanszego, bedziesz musial zrobic kolektor wydechowy, no chyba ze znajdziesz od civica 88-91 STD, crx 88-91 HF albo civa hb 92-95 cx/vx odrazu mowie ze takiego kolektora nie znajdziesz na allegro ani nigdzie indziej w polsce bo nie bylo takich wersji, jedynie USA
tak wygladaja
co do turbo to nie bierz czasami z zadnego diesla, za male pieniadze mozna kupic k03 ona juz ma wastegate ale nie wiem na ile ustawiony ale napewno
nie przekracza 0,5 bara wiec mozesz zostawic i nie kabinowac , turbo pochodzi od audi/vw 1,8t za 600zl widzialem, fmu bedzie najlepszym rozwiazaniem jezeli chcesz miec turbo ale nie zalezy ci na zywotnosci
silnika, zawor upustowy znajdziesz na allegro, co do wtryskow to z preludy 2,2vti tez byly by lepsze, no chyba ze chcesz pociagnac juz od mitsu eclipsa I gen, wydech jak mowi peter ale pewnie bez niego bys sie moze obeszedl narazie, wskazniki powinienes sobie sprawic, troche rur zeby polaczyc IC z turbo i kolektorem dolotowym i to by bylo na tyle
A co do rozwijania takiej instalacji to...... bedziesz musial poprostu inwestowac w nowe, lepsze czesci bo takiej instalacji z czesci ze szrotów nie rozbudujesz taka prawda; aha i nie licz na to ze cie to wyjdzie i tak mniej niz 2000-2500 zl
Jak zabardzo nie zależy ci na osiągach to dmuchnij tylko 0.2 bara. Łatwiej będzie ustawić mieszanke regulatorem ciśnienia co wpłynie korzystnie na silnik. dostaniesz ok 25 koników plus ładny przebieg momentu. Jak zrobisz upgrade sprzetu to dmuchniesz 0.5 bara i zaczniesz latać
ok. listy w sprawie sprezarek k03 i z uniaka polecialy ale wpierw IC i wskazniki. pytanko co do coolera. Czy sa jakies wskazania przeciw wskazania? jedne sa male i grube inne sa plaskie i kwadratowe a jeszcze inne takie nijakie ze z iveco to wiem bo juz na nie jednym forum o tym czytalem ale czemu z iveco? wiedzac czemu bede wiedzial jakich innych moge szukac tez pasujacych. co do wskaznikow to czy musza to byc jakies dobre drogie i z naklejka czy wystarcza takie zwykle
http://www.allegro.pl/sea...=wska%C5%BCnikinawet AFR jest
Wskaźniki byleby dobre wartości pokazywały, nie musi to być od razu Defi, czy HKS - Najprostrzy AutoMeter też da rade. IC im wiekszy, tym większy bedzie Lag. Możesz też poszukać IC od Sprintera, lub jakiegoś TDi... Iveco jest najbardziej popularne.
wtryski możesz od preludy z 2.3silniczkiem (H23) , o ile sie nie myle śa wieksze od H22 , i łatwiej je upolować bo dużo H23 padło.
a ja mam jeszcze pytanko gdzie podłaczyć (sie wpiać ) z olejem na turbine + wodą - może ktos foty zrobi
wtryski możesz od preludy z 2.3silniczkiem (H23) , o ile sie nie myle śa wieksze od H22 , i łatwiej je upolować bo dużo H23 padło.
a ja mam jeszcze pytanko gdzie podłaczyć (sie wpiać ) z olejem na turbine + wodą - może ktos foty zrobi Nieprawda!!!! H23 ma mniejsze wtryski niż H22 (270 VS 345)
IC bardzo atrakcyjna cena. coolerek z Laguny II tdi nie ma jednego zebra ale jest "prost i szczelny"
szerokosc calkowita 91cm
szerokosc zeber 68
wysokosc 32
cieniutki
nie za wielki?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74408810bo jak dobry to bedzie juz pierwsza czesc
[ Dodano: 2005-11-27, 20:19 ]
zapodaj linkiem z tej aukcji z ebaya jak juz ciagniesz to sciagnij FMU no i jezeli chcesz rozbudowac pozniej instalke to wtryski od eclipsa Igen po 50 dolcow mozna kupic szukaj "blue top", no chyba ze cie wyjdzie taniej z preludy kupic wiec musisz sie rozeznac
zapodaj linkiem z tej aukcji z ebaya jak juz ciagniesz to sciagnij FMU no i jezeli chcesz rozbudowac pozniej instalke to wtryski od eclipsa Igen po 50 dolcow mozna kupic szukaj "blue top", no chyba ze cie wyjdzie taniej z preludy kupic wiec musisz sie rozeznacWtryski z serii ciagnac ze stanow ?
Oddam mu swoje za 300 pln.
wiesz ja podaje tylko propozycje zawsze ktos moze rzucic jakas lepsza i tansza bo przeciez chodzi tu o low budget napisalem ze jezeli znajdzie tanio od h22 to niech bierze od h22 280cc to zawsze wiecniej niz 240cc ktore on ma w serii bo w d16 byly 240cc wiec po co mu wciskac wtryski za 300zl ktore beda mialy taka sama wydajnosc ja mu proponuje 450cc za okolo 50$ + wysylka mysle ze to dobra alternatywa
marcelowy cif jedzie spokojnie na wtryskach 240cc. seryjna pompa też mówił, że by mu wystarczyła. intercooler wez z byleczego, byle był niepołamany, szczelny i pasował rozmiarem. przy doładowaniu do 0,5bara, plastikowe boki wytrzymają. turbine szukaj od benzyny - VW 1,8T, 200SX czy cokolwiek innego. zegary byle by były markowe i trafnie pokazywały wartości, sterta rurek i kolanek + spawacz. przewody olejowe zrobią Ci dowolne na Górczewskiej w wawie. najdroższa rzecz w całej zabawie, a przy okazji najistotniejsza, to elektronika - FMU, SMT, Crome - do wyboru do koloru - gdzie masz taniej, albo bardziej znajomo.
tak moje 240cc dały rade .... i do 0,7 / 0,8 bara spoko wydoliły, ale EGT było na granicy z tym ze nigdy nie przekroczyło 850stopni!! - moze to zasługa FMU i naszej pracy
IC od Iveco do 1,5 bara daje rede z plastikowymi bokami..
turbo K03 lekko na 180 PS da rade..
EGT i Bosst (wskazniki) - przydaja sie !!
ale cała reszta typy wezyki, orurowanie, srubki, łaczniki elastyczne to tez koszta i nie mozna o nich zapominac
a ja MAM PYTANKO
Jak (gdzie) podpiąć smarowanie turbiny pod czujnik oleju , czy można skorzystać z podstawki pod filtr oleju
Druga sprawa to chłodzenie turbiny -skad pociągnac wode (mam turbo od lanci integrale) i tam jest coś takiego.
Odpływy wiem jak , tylko zasilanie mnie nurtuje, co jest lepsze dla smarowania i chłodzenia
http://cgi.ebay.com/ebaym...018304971QQrdZ1prosze bardzo. na niemieckim ebaju sa 4 sprezarki z UNO ale tylko jedna moze wyjechac poza De. W polsce nie znalalzem jeszcze choc sciagniecie z innego kraju bedzie dla mnie raczej problemem. u nas bryndza same disle. jakis pan oferuje k03 za 1200.
tylko ten kolektor to do polski ci nie wysla i tak bo kolo tylko do stanow wysyla wiec musialbys miec kogos w USA zeby to do niego przyszlo i pozniej wyslal do ciebie, a za turbina to sie rozgladaj dalej no i bierz k03 mniejsze nie
studencina
turbine łatwo na forum Turbokillers-ów dostaniesz od jakiegoś 200SXa , jest tam kilku gości co cześciami chandluje , lepsza chyba będzie od S14
Tylko, że te Garretty T25 są bardzo stare technologicznie i bardzo szybko się wysypują...
ale panowie czytajcie od poczatku ja chce takie tyci tyci minimalnie... jak konio napisal 0,2 czyli cos co wy macie po rpzekreceniu kluczyka hehe. naprawde turbo mini oby siekrecilo a z czasem sie pomysli. wysalem wiele wiele maili i sms w sprawie sprezary z uniaka i k03. i napiszcie w koncu co z tym IC z laguny co linka dalem
własnie nikt tu nikomu nie odpowiada na zadne pytania :idea:ja tez sie chciałem czegoś dowiedziedź , dwa razy pytałem w tym temacie a tu cisza, widocznie to forum dla WYBRANYCH
apiszcie w koncu co z tym IC z laguny co linka dalem SmileJeśli jest szczelny, to będzie ok, ale w sumie Ty do 0.2 Bara nie potrzebujesz IC... Poszukaj czegoś mniejszego.
[ Dodano: 28-11-2005, 21:58 ]
Yoshi my olej i wode z silnika ehehh ... odpływ musi byc taki w misce zrobiony, zeby olej spływał grawitacyjnie (TJ BARDZO WAŻNE) - 2 razy przerabialismy ... raz, bo był niegrawitacyjny heheh a 2 bo był pod minimalnie złym kontem !!
u mnie garet gt25 też sie bardzo szybko wysypał[/code]
ja osobiscie na T3 nie moge narzekać ... wg mnie jest to idealne turbo do A9 lub Z5 Kreci sie do 6800 - 7100, bo do A1 jest sa mała ... ale zawsze mozna hybrydke zrobic ...
Yoshi my olej i wode z silnika ehehh ... odpływ musi byc taki w misce zrobiony, zeby olej spływał grawitacyjnie (TJ BARDZO WAŻNE) - 2 razy przerabialismy ... raz, bo był niegrawitacyjny heheh a 2 bo był pod minimalnie złym kontem !!i dalej wiem tyle ile wiedziałem przed wszystkimi pytaniami w poprzednich postach
1) Skąd olej czy można z czujnika oleju wziąść, czy lepsze jest zastosowanie podstawki pod filtr oleju
2) Skąd podpiąć chłodzenie turbiny wodą
PROSZE O KONKRETY
co do kolektora to wlasnie obczailem ze od d15z1 tego 1,5 vtec-e jest taki wlasnie jak na tej fotce z kolektorami ktora zamiescilem wyglada identycznie jak pierwszy od dolu wiec staraj sie szukac takiego bedzie tani turbine tez mozesz szukac od forda probe gt turbo IHI RHB5 ona ma juz wastegate ustawiony na okolo 8 psi powinna tez sie dobrze sprawowac
yoshi olej do turbo prowadzisz z czujnika cisnienia oleju znajduje sie kolo filtru oleju musisz go zmienic na taki zeby mial wyjście zebys sie mogl wpiac a z turbo odprowadzasz do miski olejowej
widzisz takie niebieskie cos po lewej od filtra z tad bierzesz
a tak np. moze wyglada nowy
pozdro
Panowie. jest tanio do kupienia T2 (sprzedaz z gwarancja) jest w tej samej cenie od prywatnej osoby k03 z astry II no i kilka os ma z uniaka ale nie wiem jeszcze jakie ceny. Czy mam dalej szukac czy decydowac sie na ktoras? IC pomieryzlem i wejdzie max cos kolo 60x30xm wiec szukam jakiegos malego. zegarki jezel niemiec nie bedzie stawial oporow to beda za jakis czas .... a wydech mam. kwasowka 50mm na koncu dedykowany ulter.
a ta z astry to od czego jest 2.0 turbo czy co?? zeby to jakas z diesla nie byla; z uniaka to bym nie bral za mala
Odradzam turbo z Diesel`a bedziesz mial max. moment w bardzo waskim i niskim zakresie.
o tej z astry czekam na odp tak samo jak i z unaikow a co do nich ze malo to wlasnie tak ma byc przeraza mnie tylko ich staz... kilkanascie lat o T2 sie nie wypowiadacie wiec pewnie odpada. ta k03 z astry ma numery K03047DC5027744 . czekam az gos odpowie czy to tdi czy pb. turbinka z rozbitego auta... ponoc takich anlezy sie wystrzegac poradzcie jakie serduszko kupic.
K03, lub T3 bedzie dobrym wyborem, wg. mnie.
k03 z astry tdi ... co z tym T2 -450zl z VW. pamietajcie ze ma byc minimalne minimum
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73900046
Ale stary turtles! Fakt, fatkem, że powininna dac sobie rade.
dac rade to napewno da ale czy jest sens? jezeli juz sie zdecydowales na turbo to moze bys poczekal i poszukal cos lepszego nie ma sie co przypalac na pierwsza lepsza; to turbo w tym silniku robilo zaledwie 70 koni ja bym poczekal i kupil k03
T2 tez diesel. wiec wracam do pkt wyjscia. niepotrzebnie tyle postow na marne ale kto szuka... i tak zabladze k03 moge kupic w firmie jakiejs tam nawet nie jednej ale to sa ceny srednio 1200. wiec 2 razy za duzo jutro przyjdzie jeszcze ze 3 maile i bedzie juz jasne co i jak u nas w kraju. A tymczasem doradzcie co jeszcze. Ktos mi opisze czemu Uno nie... skoro chce malo, k03 i jakie jeszcze mam szukac. Jezeli zamulam to rpzepraszam ale kogo mam sie radzic. Sam zaczynam a kiedys mam nadz ze bede pomagac innym jak Wy pomagacie mnie.
Sprawdz T15 z Uno Turbo bodajze.
moja jest super i jest na sprzedaz wraz z zeliwnym kolektorem ja mam zgreda TDoH-14G
a co to znaczy? . do Uniaka Pan oferuje mi za 1100zl
LOL prawda
Yoshi muisz dorobic przewody w oplicie na 3nikach i olej i wode bierzesz z silnika z miejsc "seyjnych" tak łatwiej ... jak zrobie foto w week to ci pokaze skad z A1 bralismy
jest niewielki coolerek z lanci. wklad ma 23x15cm. brudny ale prosty. rury maja srednice 6cm. cena 80zl. brac?
a co do turbin to ceny sa od 1200 u handlarzy jak pisalem czy uniak czy k03 bez roznicy.
[ Dodano: 2005-11-30, 20:30 ]
ic mały, ale obleci. turbina T2 byla uzywana np w nissanie silvia s12 (1,8 130 koni, bez ic) i Renault GTT (1,4 140km). wg mnie jest mała. dzwon i pytaj o turbine. szukaj z benzyny.
Jakbyś chciał to mam nowiutki wskaźnik doładowania Auto Gaug. Raz tylko sprawdzany w Instytucie Pomiarów Precyzyjnych i pokazuje idealnie. Tarcza Carbon Look. Oddam za 80zł w pudełku.
dzis widzialem na allegro k03 za 1000zl od kola moze by co jeszcze poszlo w dol a jak nie to na jakas gielde sie wybierz, tylko zeby cie w wala nie zrobili bo juz z roznymi cudami sie spotkalem
ja proponuje jakie t od volvo z wew westagem takie do 275PS - koszt ok 1000-1200zł - w stanie bdb
na allegro teraz jest IHI RHB5 do sprzedania od forda probe gt turbo za 400zl jest mala, nie wiem jak wypada przy k03 pewnie cos podobnego wiec powinna dac rade spokojnie
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74456815to jest ta z proba
i jeszcze taka znalazlem
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73887896http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74029397a tu jakas garretta K 0... cos bo nei widac ale mail juz polecial
wybor nie za duzy
warta ktoras czegokolwiek?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74029397
a tu jakas garretta K 0... cos bo nei widac ale mail juz polecial
wybor nie za duzy
warta ktoras czegokolwiek?to ostatnie to turbo z 70 konnych VAGów - odpusc ja
w twoim przypadku pierwsze dwie sa warte czegos
ja mam IC z civica CTDI, oddam za 120
kkk K14 czy T2 jezeli to to samo bedzie dobre? jest we francji do benzyniaka
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...Q%3AUK%3A1&rd=1dobra cena i mam kogos kto tam siedzi wiec nie powinno by problemow ze sciagnieciem
do tego jeszcze
http://cgi.ebay.fr/ws/eBa...AMEWA%3AIT&rd=1 za 125E z przesylka. bylaby chyba dobra tylko miejakos dziwnie zastanawia to ze nikt jej nie licytuje podczas gdy inne tak.
Witam
Pytam w imieniu mojego kumpla -co to za turbinka?
Śmigała w Lanci Delty HF Int.
Prosze o uwzglednienie jaki to Gartett-T..?
Jakie ma możliwosci , i opinie na jej temat dobra ,zła ,szybko pada itp
Oto foty:
foty na silniku dla uwzględnienia wielkości
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Czy to nie jest jakaś stara wersja T3..?
dobra boost kupiony. IC tez bedzie w tym tygodniu sprezarka anjprawdopodobniej przyjedzie w styczniu z francji. k03 co pokazywalem. teraz pytanko: Moze ktos chce EGT sprzedac?
na wskazniku EGT nie oszczędzaj - auto gauge to kupa i bedzie pokazywal cokolwiek.
na wskazniku EGT nie oszczędzaj - auto gauge to kupa i bedzie pokazywal cokolwiek.dokladnie tak, ale np Greedy kosztuje niestety SPORO
nie musi byc greddy od razu. moze byc omori, auto meter, czy chociażby defi
kurde no a to skad takie markowe wziasc i ile beda kosztowac. cholera no ato G kosztuje prawie 600 to markowy z 900!! przegiecie! to mozna serduszko za tyle kupic!!
Prawda jest ze nie ma sensu kupowac wskaznika AFR gdyz podlaczony pod lambde na wyzszych obrotach zaczyna wariowac?
[ Dodano: 2005-12-05, 21:36 ]
ja bym kupił o taka:
turbina TD04L 14G
wg mnie IDEALNA turbinka !!
koszt ok 1-1,5k
Panie kurde ales Pan to mial 215Hp a teraz bedzie o polowe wiecej a wracajac do poczatkow tematu to ma byc mini mini. Zaczynalismy od sprezarki od Uno przeciez Dobra bedzie ta co pisalem? a zreszta. wezme ja i juz. Czlowiek uczy sie na bledach.
studencia - tu jest taka z forda rst za 400zł
http://www.streetracing.p...pic.php?t=28469
to pewnie jakis przedpotopowy szmelc jak ta z proba z 91roku. juz lepsiejsza bedzie ta T2 chyba za 300 pozatym kolega tutaj z forum oferuje Ko3 za 700... a ja tak nienawidze wyborow
[ Dodano: 2005-12-08, 11:41 ]
Odradzam turbo z Diesel`a bedziesz mial max. moment w bardzo waskim i niskim zakresie.niestety nie masz racji...14 z diesla przy tak niskim cisnieniu wyrobi sie pięknie do samego końca i dzieki swojej "maleńkości" bedzie ciągnęła z samego dołu , więc lag właściwie nie bedzie istniał.
no i dobra! w poniedzialek a moze jeszcze w sobote powinna byc K03 juz w moich raczkach. Kazaliscie to bedzie kolektor z D15 tez pownien byc w rpzyszlym tygodniu wiec bedzie trzeba zrobic przejsciowke. tak wiec ten temat poki co zamykamy ( turbiny i kolektora) teraz IC. bo juz mialem kupic ale oswiecilo mnie ze cholercia rury musza wychodzic na bok tak jak wlasnie w iveco bo inaczej to bedzie prosto w chlodnice przeciez.
no przydaloby sie zeby byly na bok najlatwiej zamontowac do gory pewnie tez by dalo rade jakos zamontowac a od iveco to dla ciebie bedzie za duzy troszke chyba
studencina masz PW a w niej o FMU kilka info i częściach z US
FMU jest wg mnie Mistrzostwem Świata
http://www.tuning.aplus.pl/co o tym sadzicie? EGT i AFR w jednym... cena tez jakos mile przystepna
napiszcie czy ma to sens a ja jutro napisze co juz mam bo dzis czeka mnie nieprzespana noc
no mozesz sprobowac
masz PW .
ale pamietaj ze jak to nie zda egzaminu to musisz znowu wydac x-złotych ... a tak miałbys juz prawie markowy dobry wskaźnik
kurna gdzie jest listonosz.... turbonosz juz wysiedziec nie moge!!
Co do zegarkow to LIPA!! w us maja autometry ale w skali F.. w skali C sa jakies wielkie G i podejzewam ze greddy ale podejzewam bo zaden z laskawych sprzedawcow mi nie odpisuje na pytanie a nie ma bezposrednich fotek tarczy... ma ktos jakis pomysl co z robic z tym fantem?
zadzwon moze do TRAX.RACING - paweł 889152397 - moze ma cos na półce...
o tutaj masz cos takiego co chciales
http://www.allegro.pl/search.php?string=EGT moze nie bedzie jednak taki zły
sprobuj ... ktos musi byc tym pierwszym hehehe
auto gage to syfex - ja bym nawet nie ryzykowal. pamietaj ze oszczedny kupuje raz a dobrze.
Pati popieram ciebie, ale jak ma nie miec wogole to chyba, zeby lepiej miał takowy
bedzie u graboskiego znajomy zakaldal turbinke i ma juz zakupione EGT autoG ale w sumie to nie wiadomo czy ebdzie pokazywac rpawde czy nie nawet... a te co marcel pokazales to calkiem zachecajaca oferta ale kurde skoro tak odradzacie.. sam niew iem co robic pozatym krew mnie zalewa bo turbonosza ani sladu!
spokojnie co nagle to po diable
odradzamy odradzamy, ale moze jakby kupic w JC auto i miec gwarancje i jakby sioe zepsuło czy nieprecyzyjnie pokazywało to moze by oddali kase !
twoj decezja / twoje pieniadze, ale wiesz jak nie masz kasy to lepiej sie nie brac za tuning, bo oszczedzis 300-400zł i popłuna toki np., a moze kupic AG i bedzie git za 500zł zamiast wydac 900+/- ...
a jezeli mozna spytac co i juz masz i ile wydałes
boost
kolektor D15Z1 -
k03 - jeszcze w drodze
a cala reszte szukam i szukam bo jeszcze troche funduszy jest.
Listwa juz wyslana i za jakis czas ma byc pod zegarki a resza stanela.
IC, cos do zarzadzania, egt (choc dorwalem wariata co robi teraz sobie stage II -300Hp bez EGT) rurki przewody olejowe.......................
Bedzie turbina to wyczaruje przejsciowke. Trzeba IC zakupic to bedzie mozna juz rury robic. jakby nie bylo lipa z EGT i paliwem jest
[ Dodano: 2005-12-13, 19:32 ]
a jak sprawdzi czy pokazuje mu nieprecyzyjnie? pokaze ileśtam, moze ilestamwięcej albo mniej i wyjdzie ze zaniżał po tym jak spłynie tłok.
nikt tu nie odradza kupowania tego lcd - zreszta caly dynks jest nie w wyswietlaczu, tylko w czujniku - ma dobrze odczytywac temperature i ma sie nie upalic/ukruszyc, bo bedzie sieczka w slimaku.
swego czasu Banzai mial czujnik temp albo cisnienia oleju. o ile sam wskaznik byl ok, to czujka psula sie raz w tygodniu, a i pokazywal co chcial.
a jezeli mozna spytac co i juz masz i ile wydałes Marcelos, a ile Ty wydałeś?
no Panowie ..........
"Na szczęście dla takich jak Ty przewidziałem wersje pancerną czujnika, ma 4,5mm średnicy i jest wykonany z Inconelu 600. Mogę dać gwarancje na pół roku [...] Oczywiście czujnik ten można zamienić na każdą inną termoparę typu K (czyli prawie każdy z mierników EGT).
Ps. Myślę że prędzej spłyną tłoki niż czujnik."
takie cos odpisal Pan na temat tej sondy afr egt 500zl zwal jak zwal... wiec chyba sie skusze choc wyglada malo estetycznie aaaaaaaaahahhahahah za duzo bedzie wskazowek w autku i kurde buchna mi z centrum
ooo w morde chcialem fotki turbinki wrzucic ale cos nie wiem jak Jakby nie bylo "serduszko" jest i wyglada na taki calkiem calkiem stan w porownaniu z tymi co widzialem na roznych aukcjach czy szrotach. Czas na przejsciowke i IC... ktorego nie moge nadal wyniuchac... to samo tyczy sie EGT.
od czego to K03? od benzyny? ile w sumie wyszlo za ślimaka?
problem numerkow rozwiazal Bobas - OKLASKI
zaczalem sie obawiac ze to jakas szmira bedzie
alez mnei te srubki neca zeby je poodkrecac i zajzec do srodka:)
o kasie tu nie gadamy... znaczy ile za co dalem. projekt rzezba w G low budget choc i tak pewnie wyjdzie awarage budget
sprezara z 1,8T.
tak wiec pojawily sie 1 problem:
jak poalczyc sprezarke i koletor. rysunek ilustruje problem a opisowo... dziury na sruby mocujace od sprezarki rozchodza sie po okregu swiatla kolektora...
trzeba bedzie wyniuchac jakas metalowa plytke tak ze 20mm grubosci jezeli ktos gdzies w jakims zakladzie ma taka i dziury pod koetor na wylot trzelic mozna zeby zlapac srubami z nakretkami ale dziury pod flansze sprezaki bedzie trzeba wywiercic tak z 10mm coby wkrecic tylko sruby. na wylot nie mozna bo do okektora sie w wiercimy. Co wy na to? bedzie sie trzymac?
[ Dodano: 2006-02-11, 00:33 ]
Ja mam takie pytanie: czy przy pomocy tej turbiny da sie z D16Z6 wycisnac 200PS?? i czy przy takiej mocy konieczne sa juz kute graty?? I jeszcze jak sie ma to co buduje kolega Studencina (PS jak idzie) do takiego zestawu
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVWWiadomo ze kit latwiej zalozyc ale czy warto i ile z niego by bylo mniej wiecej PS
no to z tego co wiem to mozna dmuchac a dmuchac i do 200 spokojowo dociagniesz. silnik powinien wytzrymac choc zeby miec 200 musialbys walnac jakies 0,6 bara a wtedy zaczynaja sie w serii D juz rozne historie z uszczelkami i tlokami (jezeli wczesniej maja defekt). Co do kitow to anczytalem sie wiele postow ze to G z chin i pekaja korpusy grzeja sie itd. pozatym cena... do tego kitu musisz jeszcze naprawde sporo dorzucic by miec caly zestaw wiec srednio sie to kalkuluje.
Co do roboty to wielu zlapaloby sie za glowe co tam podmaska narzezbilem ale marzenia trzeba spelniac a i tak jak na pierwsze totalnie HMT to mysle ze jest calkiem niezle. jak uda sie jutro zespawac wydech to odpalamy
studencina, dawaj fotki, coś ty tam namodził. Wskaźnik podłączyłeś?
oj wezcie Panowie bo sie wstydze!! dzis moze odpale to sie pochwale ale to zalezy czy zdazymy do 15 wydech posklejac.
napisze mi ktos jak z izolacja rur i IC... czy tasmy ermoizolacyjne czy koc gasniczy
Ja mam takie pytanie: czy przy pomocy tej turbiny da sie z D16Z6 wycisnac 200PS?? i czy przy takiej mocy konieczne sa juz kute graty?? I jeszcze jak sie ma to co buduje kolega Studencina (PS jak idzie) do takiego zestawu
oj dluuugi ten link wstawiles
Wiadomo ze kit latwiej zalozyc ale czy warto i ile z niego by bylo mniej wiecej PS NIE kupuj tego
Juz to przerabialem (znaczy na szczescie nie kupilem) i ooooczytalem sie o pekajacych turbinach z firmy XS POWER i ogolnie lipnych tych zestawach .....
wiec lepiej dolozyc troche i kupic jakis lepszy albo najlepiej samkemu zlozyc w jakiejs firmie.
No ziomus brawo brawo - jak cos to wiesz gdzie nas znalezc
NIE kupuj tego
Juz to przerabialem (znaczy na szczescie nie kupilem) i ooooczytalem sie o pekajacych turbinach z firmy XS POWER i ogolnie lipnych tych zestawach .....
wiec lepiej dolozyc troche i kupic jakis lepszy albo najlepiej samkemu zlozyc w jakiejs firmie.Ale z tego co tam widze to tam jest turbina Garrett'a czy czegos nie rozumiem??
I czy wytrzyma D16 200 koni bez kucia??
d16 bez zakuwania wytrzyma 200 koni. pod warunkiem ze to ktos dobrz wystroi. bo bez strojenia wysypie sie nawet na 160 koniach.
nowy d16v1 tez ?? bo chyba te 200 bez zakowania to na dla "starych dobrych" silnikow - watpie zeby moj d16v1 wytrzymal ~200 bez zakucia. korby tam cienkie jak zebro bakterii ....
No ziomus brawo brawo - jak cos to wiesz gdzie nas znalezc hihi to do mnie bylo? bo jak tak to wiem ze gdzies za statoilem hehe i tyle
Z wydechem jest lipa! furka odpala ale w garazu jest taki huk ze gazu nie wciskam...
Lipa bo myslalem ze w weekend sobie juz polatam a tu dupa kazdy tlumikarz zaprasza w przyszlym tyg. zostalo do zorbienie polaczenie DP z wydechem i wydechu z tlumikiem jakies 3 spawy i kawalek rurki rpzyciac i kurde wszystko a musze czekac starsi juz sie pluja ze szybki musza skrobac kumpel sie pluje ze mu fure zabieram caly czas na zajecia i ja sie pluje bo mam juz dosyc! w 6 dni zlozylismy pracujac we 2 osoby wiec niezle tempo narzucilismy i juz chromole to! tesknie za baba a na zajeciach (pielegniarstwo) mam problemy za brudne lapy
I jak tam??
hmmmmmm.... gumki spadaja wiec bedzie dolot spawany no i wydech mam nadz ze w konuc dzis juz sie zalozy. zrobi sie te 2 rzeczy to napisze co dalej bo cos jest nie halo pompuje ale nie lata wiec pewnie kwesja regulacji (mam nadz)
Ja tak wypytuje ale jestem ciekaw co sie z tym dzieje??
no co.... od jakis 2 tyg sobie popsykuje na miescie
wydech 60mm z przelotowym na koncu i z silencerem jest calkiem dobrze.
wszytsko trzyma sie kupy nic nie wycieka ale dolot caly czas na gumki bo nigdzie nie moge dostac reduktora 50-70. mam na czwartek zamowine metalowe ale to tez mierny pomysl. no ale juz rece opadaja w tym temacie wiec chwytamsie czegokolwiek.
Jezdzi sie smiesznie bo taki ociezaly dupowoz i nagle jakas taka zwinna lekka furka sie robi. problem w strojeniu a raczej jego braku wsyztsko strasznie w czasie sie rozciagnelo i tak wyszlo. ogolnie jutro mam dostac wtryski z preludki czyli P&H 345cc tylko nie wiem jaki opor a smt ma byc zalozone w srode. I zostanie strojenie a za jakis czas pompe wymienie. i w przyszlym miesiacu jade do chlopakow z rally proj na strojenie gazu. podepniemy pod afr wyregulowac na miasto i pomyslimy czemu rpzy nad cisnieniu nie leci a wrazenia z jady? hmmmm nie polatalem sobie jeszcze bo nie postrojone wiec nie pompuje (no ciut na gazie) ale jezeli na IV i V przy przecietnych predkosciach milo rpzyspiesza to juz robie pod siebie na mysl co to bedzie rpzy nadcisnieniu . mialo byc fmu ale nikt nie moze mi zalatwic a ze juz smt lezy i lezy to sie je wepnie akumulator w bagazniku bo sie nie miescil juz no i zobaczymy. chyba bedzie dobrze... nie wiem tylko jak z przegladem bedzie
co tam jeszcze? pytac pytac. a jak innym juz mowilem. bedzie wynik z hamowni czyli auto bedzie wystrojone to opisze moje boje tu i tam
A jakieś foty można
oj no wez ja sie wstydze
Panie i Panowie.
Plan jest taki ze w tym tyg laduje wtryski i smt. mam wielka nadz ze i dolot sie wyspawa. wtedy juz porobie fotki. zostanie strojenie i trofeum czyli wykresik.
wszystkie moje boje beda opisane
pozatym zegareczek egt agutG jak nazwa wskazuje samochodowe gowno... cos szwankuje raz dobrze poakzuje a czasem swiruje pawaiana. no ale mam gwar
i bedziesz wymienial 3 razy na tej gwarancji a w dalszym ciagu nie bedziesz mial dzialajacego zegara. na takich rzeczach sie nie oszczedza...
o powiedzial co wiedzial. mialbym mozliwosc sciagania gratow lub kogos kto mi pomoze to bym sie nie bawil w takie smieci. wniosek? nie mam takiej pomocy a jezeli obca osoba chce "pomoc" to za takie pieniadze ze rece opadaja.
zreszta zegar juz dobrze chodzi... zobaczymy co dalej.
a pozatym dzis wtryski wstawilem z 345cc i chlopaki z SSG wsadzili smt6.
tak wiec zostalo tylko strojenie
tutaj masz fotki
http://www.streetshadows....opic.php?t=2881studencina chlopaku zrobiles kawał dobrej roboty i nie masz sie czego wstydzic tylko widzisz mowilem zeby kupowac z zapasem
trzebabylo dac znac to bysmy sie dogadali...
heheheh z zapasem... no t3 chodzi mi po glowie... a nawet w bagazniku sie wala... szkoda ze nie moje buuu
zaden tam studencina. koniec sciemniania i kto wie ten wie ze to ja kukus
no a co dos prezaki zoabcyzmy po strojeniu. przy tak niskim doladowaniu moze bedzie wydalac.... mooooze
kurde juz chce skonczyc tego druta i zalozyc temacik gdzie opisze walke z silami zla
[ Dodano: 2006-04-01, 11:28 ]
ah to ty gejku kukusku jestes tym studenciną... hehe
pozdro
turbawki rulez
no i tak......
na strojeniu bylem i pupa.
map wywala check przy 0,2 bara
teraz pytanie czy szukac innego czy dobrze sprawdza sie patent z zaworkiem zwrotnym ktory upuszcza nadcisnienie coby nie wplywalo na mapa a nie pozwala zassac lewego powietrza do przepustnicy. Zrobilismy tak i bylo dobrze poki zaworek sie nie rozlecial bo byl mocno tandetny. wiec jak?
nie napisalem ze na trojce jest fajnie
oryginalny map sensor powinien spokojnie zniesc jakies 10-12 psi, czyli jakies 0,8 bara.
też tak gdzieś słyszałem ze coś koło tego znosi
u mnie był ten sam problem, ale do 0.3 bara dało się oszukać mapa smtekiem, poprostu wpisano odpowiednie napięcie po pojawieniu sie nadciśnienia i było ono juz do konca podawane. Przy wyższym ciśnieniu niedało rady wiec został drugi map podpięty (jakaś motorola) teraz są dwa mapy i juz czeka nie wywala. Przynajmiej u mnie numer z zawokiem nie przeszedł bo smt potrzebował sygnał z mapa zeby wiedział ze turbina dmucha i dawał odpowiednią dawkę paliwa.
mpx4250AP... cos takiego ponoc jest ok... zorientuje sie czy cos tanszego jest dostepnego a jak nie to trzeba bedzie nabyc. Pojade w sobote na strojenie to znowu okaze sie ze czegos brakuje
furancik dalej nie lata
ale walcze caly czas i dzis tez zaraz lece grzebac i do SSG conieco pokombinowac.
jest jeszcze kilko koncepcji a jak wszystko niewypali to u Pana Grabowskiego skonczy sie na wtryskiwaczach. Kilka razy jak na nieudanych strojeniach pompowalismy to kurde naprawde jest fajnie oj tak wiec walcze bo wim o co te starania
trzymc kciuki
no i poleciala
zapitala jak wsciekla na fmu
jeszcze spiek i pomiar. wielkie ale to wielkie dziki za pomoc chloapki.
tym oto sposobem dzieki Wam i takim jak Wy zalozylem turbo z internetu
HMT!!
rewelacja
Hmm, troche skapitulowałeś, FMU to najgorszy jaki tylko możliwy sposób na zarządzanie paliwem, oby ci to pojeździło...
nie peniaj nic sie nie stanie jezeli cisnienie utrzymasz na odpowiednim poziomie , FMU zalewa wiec nie ma obawy ze bedzie za malo paliwa, patrz na czujnik temperatury spalin itp i mozna jezdzic
strojenie oczywiscie by sie przydalo mam nadzieje ze kiedys to zrobisz Kukusiku
Wielkie Brawa dla tego Pana
heheh wiecie duze wtryski regulator i smt caly czas jeszcze leza... ale co z tego jak przez 3 miesiace nie chcialy sie dac
ogolnie naciesze sie autem i pomysle co dalej bo caly czas nie daje mi spokoju ze nie poto tyle kasy wydalem na te graty by teraz lezaly no i mysle ze mozna by wiecej konikow wyciagnac przez dokaldne afr a nie zalane przez fmu
pozatym dzis nie polatalem bo jedna opaska juz dala za wygrana
pozatym dzis nie polatalem bo jedna opaska juz dala za wygrana uuuu szkoda.
dzialaj,dzialaj Kuki , dziś środa, musisz pokazać ...
no bede no bede! ale tylko bede bo scigac sie nie bede
sprzeglo na II fryyyyyyyyyyy i odcinka
lece dolot robic
dozobaczyska wieczorem
FMU najgorsze eh dobre dobre - dla ciebie najgorsze a wg mnie przy doładowaniach na poziomie 0,2 - 0,6 bara w ulicznym aucie najlepsze!
najwaznejsze, ze Kukus jest wreszcie szczesliwym posiadaczem turbo ...
narazie niech sie nacieszy a potem bedziemy dumac
powiem tylko tyle, ze przyjechał do nas dosc smutny a moze raczej zmeczony ta walka .... podpielismy FMU - 1wsza proba i CHECK - smutno mu sie zrobilo, ale szybka modyfikacja i 2ga proba - 1 spokojnie, 2 spokojnie wiec mowie Lukaz cisnij, powiedzial, ze napewno bedzie dupa a co sie stało 0,35 bara i do 7rmp usmiechanita jego twarz, potem 3ka i poprosilem,zeby zwonil .... powrót do garazu i radosc
A przy jakim AFR mieliście te uśmiechnięte twarze wasze i dlaczego uważasz że FMU najlepsze do 0,6 bara ?
AFR u kukus bedze mierzony na dniach!
dlaczego?
bo z doswiadczenia po moim aucie ;
plug and play
EGT nigdy nie przekroczyło 830stopni
do 0,6 bara pieknie jezdziło i pracowało
AFR u mnie w b16a1 11,5 był zmierzony w KSRmotorsport!
takie jest moje zdanie i jak montowalismy FMU w KSR własnie to maciek grabowski wraz z Roninem pracownikiem VTG->KSR->obecnie salon SAAB byli BARDZO sceptycznie nastawini do tego urzadznenia tak jak ty - potem zmienili zdanie i nabrali "szacunku" do FMU!
No nic, życzę powodzenia.
Nie słyszałem o użytkowniku (szczególnie słabej d-serii) który pojeździłby na tym dłuższy okres czasu bez problemu (dłuższy okres = 1-2 lata). Do 0,4 bara to od biedy na tydzień dwa mógłbym założyć ale powyżej tego bałbym się ryzykować z trudem poskładany zestaw i silnik.
Zagadka za browara
Kto mi powie czemu tak momennt spada na leb na syzje pod koniec przez co wyszlo 155koni... 30 wiecej od serii niby fajnie ale wiemy ze nie o to chodzilo
Autko lata bardzo fajnie ale liczba nie daje mi spokoju
oto wykresik... tak zastanawiam sie ze jezeli turbo nawet jest od wersji 150 koni to i tak powinno wiecej wywalic zwlaszcza ze to tylko 0,45bara a przy takim cisnieniu chlopaki maja po 180-190koni.
AFR chlopaki z SSG miezyli i jest ok. w najgorszym punkcie do 13 doszlo.
tam turbo to k03?
zgadza sie... i tak jak napsialem jezeli to nawet wersja 150 koni to i tak wiecej powinno dac bo przeciez jest spory zapas zawsze.
no wiec co sie stalo co trzeba poprawic:D
wyraznie widac ze od 6000 wykres daje nura w dol
bo to male turbo jest. u mnie na T3 powyzej 6000 spada doladowanie.
a u mnie trzyma. spadalo ale MBC sobie wykombinowalem i trzyma ... pojawia sie 0,5 trzyma 0,45 i spada do 0,4
czyli jednak Tubro burbo? tak jak podejzewalem?
ktos to potwierdzi?
bo tak kombinowalem ze T niewyrabia ale w takim razie jak radzi sobie w silniku 1,8... nie kreci sie do 7000 ale wieksyz litraz no i dgzie ten zapas?
przeciez nie wierze ze w 1,8T jest wykorzystane w 99%
powiedzcie co i jak a bedzie trzeba poprawiac...
ktory mi tu radzil k03 wstawiac?
wieksze turbo potrzebujesz...
Jeśli spada doładowanie z 0,5 do 0,4 to masz odpowiedź - przez to leci moment. Też w tym teraz siedzę bo mi dokładnie tak samo spada (na T3). Powodów takiego stanu może być kilka :
- restrykcyjny układ wydechowy - mozesz to sprawdzic jak go odkręcisz i przejedziesz się tylko z downpipem (jeśli masz 2,5 to raczej nie to),
- restrykcyjny układ dolotowy - polecam 2.25 / 2.5 cala,
- nieszczelny układ dolotowy - możesz to sprawdzić polewając złącza wodą z płynem do mycia naczyń, jak pojawią się bąbelki to wiesz co robić,
- za małe turbo,
- złe źródło ciśnienia do puszki wastegate - chodzą opinie że można uzyskać bardziej stabilne doładowanie wpinając się do kolektora dolotowego zamiast do muszli turbiny, ja raz spróbowałem i jedyne co uzyskałem to boost spike przy nagłym depnięciu z 8 psi na 11psi (przez długi i chyba nieszczelny wąż). Będę jeszcze z tym eksperymentował.
- i wreszcie totalny eksperyment - mój kuzyn w Polonezie turbo nie używa MBC tylko sprężynkę którą zaczepia wzdłuż ramienia wastegate. Ta sprężynka stawia dodatkowy opór przez co ciężej otwiera się klapka - muszę sprawdzić jak u niego ze stabilnością doładowania.
Na początku poszukałbym wykresów innych CRX z takim silnikiem i takim turbo na 0,5 bara i sprawdził czy to nie jest przypadkiem norma.
A teraz leć po zgrzewke
P.S. Masz AFR 13 na doładowaniu ?? Nie jeździłbym tak...
-Dolot mam cienki bo 50mm ale jaki sens ma wiekszy jezeli wylot jak i dizury w IC sa tec pod 50mm?
-Inne cerki maja przy tym doladowaniu znacznie wiecej ze wzgledu na plaski moment do konca. z ta roznica ze smigaja na t3\k04 a jedna nawet t4
-wydech 2,5" dokaldniej 63x1,5
-WG sterowany z kolektora i mbc co bardzo korzysnie wplynelo na utrzymanie cisnienia bo bez mbc skakalo do 0,6 nawet spadalo do 0,45 i lecialo na leb na szyje do 0,25 tak na oko...
co do afr... przez pelen zakres waha sie 12-12.5 i jest jak jest... auta T powinny miec 11 ale zeby na smt i duzych wtryskach to zorbi mordowalem sie 3 miesiace... dziekuje. teraz jest FMU wiec drut ale przynajmniej to jezdzi.
Czy ktoraz z w\w rzeczy moze byc powodem cos komus do glowy przychodzi? Bo ze za male turbo to byla pierwsza mysl ktorej sie trzymalem ale z II strony gdzie zapas jaki daje producent?
a jaki zapas daje producent? tam jest 1,8...
o masz! chcesz powiedziec ze sprezarki zuywane w samochodach sa wykoryztsane w 100% tak? i ze seryjnie moje k03 pompowalo 0,5 bara na 150koni i ani ciut wiece?
Pokusilbym sie o wymiane turbo ale po to dalej ciagne ten temat bo chialbym byc pewien ze to to.
a zapłonem coś steruje?
nie... ale to samo jest w reszcie cerek (robota Grabowskich na dodatkowych wtryskach) i mimo wszytsko smigaja chlopakijuz od dlugiego czasu.
myslisz ze smt nie steruje zaplonem?
Ale on nie ma SMT... chyba cofał zapłon na dystrybutorze
>-Dolot mam cienki bo 50mm ale jaki sens ma wiekszy jezeli wylot jak i dizury w IC sa tec pod 50mm?
ja tez mam taki IC, zrobiłem
turbo > ic 50mm
ic > koletor 63 mm tak ma być optymalnie dla szybkiego wkręcania i mocy na górze
Z tym zapasem na turbinie od producenta strasznie uogólniasz, po pierwsze proponuje poczytać mapy tej turbinki i porównac z twoimi wymaganiami, na oko można powiedzieć że w VAGach silniki kręcą się niżej niż w Hondach i można się spodziewać że ich najmniejsze turbo nie wyrobi przy czerwonej linii, pewnie dają za to wyższy moment obrotowy nieco niżej (większa pojemność) i z tego robią moc również niżej.
Może da radę dmuchać więcej na K03 niż 0,5 bara ale większość tego dmuchania odbędzie się w środkowym zakresie obrotów a turbo i tak będzie zdychało u góry. Tym się chyba charakteryzują małe dmuchawy.
smt steruje zaplonem ale co to ma do rzeczy? mniejsza z tym....
wieszy dolot to nie problem ale i tak i tak potwierdzaja sie moje podejzenia ze T wieksze trzeba...
trudno. pojezdza az ta zacznie puszczac i wsadze t3.
co do map to staralem sie to ogarnac ale nie udalo mi sie
ogolnie wychodzilo mi zawsze ze chocby wsadzis sprezarke z helikoptera to i tak bedzie za malo
http://www.streetracing.p...er=asc&start=45cos takiego mialem na mysli... 260koni z k04
idac Waszym tropem nie powinien miec wiecej jak 225 ktore daje seria.
no ale dobra ma byc turbo wieksze to kiedys tam bedzie...
Wykres klonka jest prawie identyczny jak twój, tylko że wyżej i przesunięty w prawo o 500rpm.
Z tego wynika że ta rodzina sprężarek tak ma, moment leci na łeb powyżej 5500 - 6000rpm.
odnosilem sie do tego ze Grabowski stroi na smt i tam dłubie zapłonem - stąd tam mogą być wyższe moce. i uzywa(ł) k04.
grabowski nie uzywa smt stad moje pytanie czemu chlopaki maja wyzsze moce
Zagadka za browara
Kto mi powie czemu tak momennt spada na leb na syzje pod koniec przez co wyszlo 155koni...
jakiej masz srednicy wydech?
PS ja mam K014 uturbiony D14Z2 (na liczniku jakies 80tys, czyli juz ponad 40tys zrobilem na turbinie i JEZDZE a to juz bedzie ze 2,5 roku)
mam pytanie do Ciebie Kukus ... jak Ci chodzi teraz silnik i Twoje turbo ?? masz caly czas problemy jakies ??? rrobiles jakies zmiany ?? parametry sie cos zmienily ??? tam co pisales ze moment obrotowy spada w na wyzszych obrotach tzn. ze twoja hania nie ciagnie juz powyzej 6 000tys obr. czy jak bo nie rozumiem ???? pozddrawiam....
wydech mam 63x1,5 wiec grubo... 2,5" bez zadnych dupereli podrodze i na koncu puzon.
co do fury to smiga. mieli jedynke i dwojke rowno bardzo fajnie sie zrywa i jako auto do szkoly sprawia naprawde duzo radochy i satysfakcji widzac zaklopotanych kolesi w bogatych furach udajacych ze przed chwila wcale sie nie scigali
ogolnie wszytsko lata choc trojnik smarowania sprezarki zaczal mi podciekac. problem mam z gazem bo za cholere nie wiem czemu mi czasem fura przy przyspieszaniu drga tak do 3000. jakby nie przepalala czy cooooo i nie moge z tym sobie poradzic.
wykres jest jaki jest i od 6500 leci w dol nie wiem czemu ale stawiam na IC i male turbo... dolocik tez 50mm wiec nie za grubo. tak wiec koni wyszlo malo ale i tak frajda z latania jest niezastapiona. problemow jako takich nie ma smigam na zajecia na poczte i do panny i wszystko gra tylko skryznia zaczela robic YYYYYYYyyyyyYYYYYyyyyyYYYyyyyYyyyyYYyyyyyy
WYYYYYYYYYJE ze juz ma dosyc
wydech mam 63x1,5 wiec grubo... 2,5" bez zadnych dupereli podrodze i na koncu puzon.
co do fury to smiga. mieli jedynke i dwojke rowno bardzo fajnie sie zrywa i jako auto do szkoly sprawia naprawde duzo radochy i satysfakcji widzac zaklopotanych kolesi w bogatych furach udajacych ze przed chwila wcale sie nie scigali
ogolnie wszytsko lata choc trojnik smarowania sprezarki zaczal mi podciekac. problem mam z gazem bo za cholere nie wiem czemu mi czasem fura przy przyspieszaniu drga tak do 3000. jakby nie przepalala czy cooooo i nie moge z tym sobie poradzic.
wykres jest jaki jest i od 6500 leci w dol nie wiem czemu ale stawiam na IC i male turbo... dolocik tez 50mm wiec nie za grubo. tak wiec koni wyszlo malo ale i tak frajda z latania jest niezastapiona. problemow jako takich nie ma smigam na zajecia na poczte i do panny i wszystko gra tylko skryznia zaczela robic YYYYYYYyyyyyYYYYYyyyyyYYYyyyyYyyyyYYyyyyyy
WYYYYYYYYYJE ze juz ma dosyc szybka diagnoza cos z kolem zamachowym, badz sprzeglem, badz wywalilo Ci poduchy pod silnikiem, skrzynia. watpie w spalanie stukowe, ale tez jest to prawdopodobne, czym masz to wystrojone bo jezeli dobrze sie wczytalem to zrozumialem ze pstryczek elektryczek grabowskiego dokladna cena kosztow 4,80 + za kabelki(ale to z uzywanej wiazki sie wyciaga wiec gratisowe) + troche cyny + prad + czasogodziny laczny koszt 7,58 netto.
a moze po prostu malo paliwa, lub za duzo na wysokich obrotach?
opisz te drgania, przy jakim to jest ruszaniu, przy strzale czy przy delikatnym ruszaniu?
wyje po zredukowaniu i wyje przy przyspieszaniu caly czas taki harmider metaliczny dziwk wynoszacy sie ponad bas tlumika... tak jak sie zredukuje i gaz pusci tylko ze teraz juz jest glosniej no wg mnie skryznka. jadac stala rpedkoscia jest ok a jak puszcze gaz lub dodam to wyje
czesci o Grabowskim nie zrozumialem. latam na fmu nie na dodatkowych wtryskach a afr wyszlo OK. ale zamowilem u gondolierow z forum SR czujniczek afr i zoabczymy moze cos nowego wyjdzie a wzialem go glownie pod katem wlasnie gazu i problemow z nim. auto drga tylko na gazie. przy przyspieszaniu czy spokojne czy jak mocniej wcisne do 3000 tak jakby czasem nie palilo na ktorys gar. pryka rzucajac sie przod tyl. objaw tylko na gazie. filt czyszczony parownik nowy i dalej blos ustawiany na wszelkie sposoby.
najciekawsze ze nie zauwazylem reguly keidy na agzie jest ok a kiedy zle. raz jest miodzio od bardzo niskich wciskam i rozpedza sie jak na benzynce a czasem kurde zejsc ponizej 2500 to pewne ze dzieciola zrobie i bede sie bujac jak w ataku epilepsji
e to sie nie wtrancam jak na gazie
i jak KUKUS doszedles ladu - wiem ze odswiezam temat z jakis 2 lat ale po co nowy zakladac
sam chce teraz turbo bez kucia silnika jedynie jaks uszczelka 2mm pod glowice
Turbinke jakas znajde
IC tez
co do zaworu upustowego to jaki i gdzie najlepiej go umiejscowic
i co z zegarami i inna elektronika co mi bedzie potrzebne
co gdzie podłączyć:
http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=25248
dzieki
turbinke mam od subaru forester (180 KM)
ic od rover 220 turbo
kolektor od Z1 jest
dodatkowe wtryski sa kupione (seryjne)
zegar temp. oleju , doladowania jest
do kupienia zostalo:
blow off
zegar egt
zawor do oszukania map sensora
i orurowanie + prace spawalnicze
mam to juz ogarniete i ulozone w glowie mysle ze listopad poczatek grudnia bede juz dladowany
w planach jest wymiana panewek(ktorych nigdzie nei moge dostacdo mojego D15) , uszczelka pod glowice 1,8 mm, i cos typu smt6 i doladowanie kolo 0.6 - 0.8
[ Dodano: 2008-10-17, 13:26 ]
jesli chodzi ci o link co dalem wczesniej to:
bov i wskaźnik boost podłącz do kolektora ssącego za przepustnicą a wastegate pomiędzy turbo a przepustnicą
wszystkie te urzadzenia potrzebuja podcisnienia z kolektora ssącego. czy to podłączysz na trójniku, czwórniku czy dwujniku - nie ma różnicy. byle brało podcisnienie z koelktora sącego ZA przepustnicą.
wastegate takze mozna podlaczyc pod kolektor ssacy. wtedy otwiera sie jak w kolektorze masz zadane nadcisnienie. jak podlaczysz pod muszle turbosprezarki to bedzie sie otwierał jak nadcisnienie pojawi sie w muszli.
---------------
0,8 bara to chyba max dla org map-sensora
0,8 bara na nie zakutym ....
ja narazie max 0.4 bara pozniej jak dam uszczelke pod glowice 1.8 mm i zmienie panewki na acl dojdzie 0.5 no i jakas swinka do sterowania to bedzie 0,7
siemano mam pytanie czy turbina garett T2 da rade na 0.5 bar'a w B16 ? I czy nie bedzie sie zbyt szybko konczyc?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl