ďťż

Wolf

Witam, chciałbym coś takiego kupić :
http://www.allegro.pl/ite...o_saab_2_0.html
na co mam zwrócić uwage, o co gostka pytać, no i czy znacie jakieś sprawdzone sposoby na szybkie sprawdzenie sprężareczki

pozdro.
thanks in advance

edit:
dobra kupiłem to zobaczymy co będzie, pojade z nią do renowatorów.... zobaczymy co powiedzą, z gostkiem dogadałem sie, że jak koszty renowacji będą poza granicami rozsądku, albo to totalny szrot to mu ją odeśle.


NIE TEN DZIAŁ !!!!!
popros aby poruszal oska na ktorej jest "smigielko"
jesli sa duze luzy to do remontu

ale ogolnie w tej cenie to jest to zwykly trup lub mega okazja bo ktos nie wiem co sprzedaje
Moze najpierw spytaj sie jaka to jest turbina z jakiego saaba model itp
Z tego co miałem saaby to silniki np w 900 tce turbo 150 i 175 koni
w 9000 na niskim cisnieniu 150 koni z 2.0 , 2.3 litra wysokie cisnienie 185 koni oraz 201 - 210 koni chyba że viggen to 260


to jest T3 AR .42 i .48
Turbo 88' saab 175 KM, regeneracja 750zł, czy taką dodmucham do 200km ?
Czy ktoś wie ile ona ma fabrycznie ustawione ciśnienie, gdzieś się naczytałem że około 0.7?
zaleznie od stanu silnika i cisnienia, dodmuchanie do 200 koni nie jest niemozliwe. doladowanie sobie ustawisz kręcąc patykiem od siłownika.
ta cena to za podstawową regenerację. jak bedziesz mial do wymiany sekcje srodkową to robi się drożej...
jak coś to mam obudowę ze zfrezowanym wyjściem na downpipe
http://www.spooledmotorsp...339_turbos.html
(to jest prawdopodobnie ten konkretny model)
coś takiego znalazłem czyli fabrycznie jest ustawiona na 0.5 bara
no i chłopaki piszą że da rady do ponad 200 km. , pomijamy kwestie przygotowania silnika
Mam taką samą tylko bez chłodzenia wodą, mi się udało kupić dobrą chociaż na początku też wirnik chodził kiepsko, dałem do przeglądu i okazało się że miała jakieś śmieci w muszli turbiny które blokowały łopatki, po wysypaniu wszystko ok. Jeśli masz luzy poprzeczne na wirniku to jeszcze może być OK (lekki luz powinine być), gorzej jeśli jest luz wzdłużny wtedy regeneracja. Turbo spokojnie wystarczy do 200KM.
Podobno BOV z Eclipse 1g z metalowym tłoczkiem wytrzymuje do 1.5 bar, aż tyle nie potrzebuje ale słyszałem, że w przeciwieństwie do 2g nie przecieka, jest powiedzmy okazja.
Podobno tam nie ma co się psuć (1g) więc wytrzyma "milion" km.
Zdecydować się czy nie, czy lepiej kupić coś nowego z allegro, w podobnej cenie? 400zł max

Czy ktoś może słyszał albo widział gdzie w okolicach wrocławia zakuwają węże? i gdzie można sobie kupić rurki 2.5 cala?
Tak sie pytam bo może ktoś już wie co gdzie konkretnie jest.

pzdr

ps. a turbonosz zawodzi podobnie jak u kukusa było...
Polecam BOV z Eclipsa pod warunkiem że jest tani! Na ebayu można znaleźć za ok 40$, więcej niż 200 PLN nie jest warty. Bov rzeczywiście jest cały metalowy, bardzo solidny i ma ekstra dźwięk, najlepiej kupić odrazu z flanszą do wspawania do dolotu.

Rurki z kwasówki (minimu zakupowe 3m):
http://www.italinox.com.pl

jeśli będzie Ci trzeba jakiś mały kawałek to ja mam koncówki 2,5", 2".
Turbinka już przyszła, problem w tym że jak pisałem wcześniej wirnik miał się ciężko kręcić, teraz jak żem sam tego pomacał to już nie wiem co znaczy ciężko ???
Wirnik kręci się lekko w palcach jednak nie ma najmniejszych szans żeby nim zakręcić luzem, tzn. tak jak bączka żeby sam zrobił chociaż ćwierć obrotu...
Ponadto

Jeśli masz luzy poprzeczne na wirniku to jeszcze może być OK (lekki luz powinine być), gorzej jeśli jest luz wzdłużny wtedy regeneracja

poprzeczne jeśli masz na myśli to znaczy prostopadle do osi "sworznia" turbiny tak?
Bo taki luz jest, raczej nieznaczny. Luzu wzdłużnego tzn. równoległego do kierunku sworznia brak.
Jeśli wszystko dobrze rozkminiłem to turbina ma szanse pośmigać, dobrze kombinuje?
Pytanie teraz, czy wkładać tam łapy samemu czy oddać do serwisu, lewych rąk nie mam a korci żeby poodkręcać ślimaczki

Noi może trochu głupie pytanie ale korzystając z okazji, dolot sprężarki wygląda mi na to że ma być taki raczej giętki i zapiąć go na obejmę, to samo tyczy się wylotu.(pytam bo wkręciłem sobie już takie coś z flanszą na śrubunki...a tu lipa, a szczeże powiem nie przyglądałem się temu wcześniej na zdjęciach... ).

Jeżeli ktoś umieściłby zdjęcia własnego rozwiązania, oczywiście pytam o honde najlepiej crx byłbym baaaardzo wdzięcznyl.

Acha przypomniałem sobie jeszcze jedno non_pro pytanie:
Czy jest jakiś sposób żeby na sucho sprawdzić kiedy otwiera się waste gate (bo np. ktoś manewrował już śrubką ) czy wszystko sie okaże dopiero jak zestaw będzie zmontowany na zegarze ciśnienia doładowania?

Pzdr.
kiedy sie otwiera wyjdzie jak zamontujesz.
oddaj turbo do serwisu na sprawdzenie i ewentualna wymiane uszczelniaczy. sam to popsujesz bo po rozebraniu sie wyważa.

Wirnik kręci się lekko w palcach jednak nie ma najmniejszych szans żeby nim zakręcić luzem, tzn. tak jak bączka żeby sam zrobił chociaż ćwierć obrotu...

Powinna kręcić się bez pomocy palców

No i dupa zbita, pęknięty ślimak turbiny....

Może ktoś ma ślimaczka do sprzedania??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl