ďťż

Wolf

czytam i czytam i nie moge sie doczytac jak jest z tym lekkim zamachem....plusy to kazydy zna ale jakie sa wkoncu minusy co bedzie siadac? dawac swoje kolo do obrobienbia czy kupic jakiej renomowanej marki?


z lekkim kolem pojazd szybciej wytraca predkosc.

ja zamierzam kupic fidanze - toczenie oslabia kolo - mozna jeszcze nawiercac ale to tylko profesjonany zaklad. roznica w kosztach miedzy toczeniem/nawiertem a fidanza to jakies 250-300zl wiec zdecyduj sam
http://www.vtuning.com/kolo.html

[ Dodano: 2009-09-18, 23:31 ]
Powiem Ci tak. Plusy zna każdy a z minusów to przez chyba 4-5 miesiecy jak jeżdzę z lekkim kolem przy dojezdzaniu do skrzyżowania zgasła mi ze 3-4 razy. Wrzucenie kolejnego biegu po wkręceniu poprzedniego na jakieś 5-6 tys powoduje spadek nawet o 2-3 tys obrotów ale szybko się to później nadrabia. muszę stanać z jakąś serią i porównać ale przy ogarniętym wrzuceniu biegu chyba nie bedzie takiej straty. U mnie z shortshifterem i szybkim strzałem ze sprzegła biegi wchodzą szybciutko i myślę że nie jest źle.


Seryjne kóło zamachowe jest odlewane z żeliwa, co powoduje, że jest ciężkie. Absorbuje lepiej wysoką temperaturę przez jego większą masę posiada także większą siłę bezwładności ( siłę inercyjną), która przekłada się na większy komfort jazdy. Lekkie koło zamachowe zapewnia natomiast znacznie lepszą reakcję silnika na pedał gazu a co za tym idzie poprawia przyspieszenie i wkręcanie się na wyższe obroty.

ACT robi dwa rodzaje kół Streetlite i Prolite, Fidanza jedno. tak ze masz wybór nie musisz iść w ultralekką Fidanzę.
Streetlite do serii D waga: 5.35kg/11.9 lbs
Prolite waga: 3,8kg/8.4 lbs
Fidanza 3,06 kg / 6,8 lbs

Powiem Ci tak. Plusy zna każdy a z minusów to przez chyba 4-5 miesiecy jak jeżdzę z lekkim kolem przy dojezdzaniu do skrzyżowania zgasła mi ze 3-4 razy. Wrzucenie kolejnego biegu po wkręceniu poprzedniego na jakieś 5-6 tys powoduje spadek nawet o 2-3 tys obrotów ale szybko się to później nadrabia. muszę stanać z jakąś serią i porównać ale przy ogarniętym wrzuceniu biegu chyba nie bedzie takiej straty. U mnie z shortshifterem i szybkim strzałem ze sprzegła biegi wchodzą szybciutko i myślę że nie jest źle.

Ale czujesz roznice w przyspieszeniu na malych i duzych predkosciach? szczegolnie mi chodzi o np od 100-200km/h?
wrzucenie 5 biegu przy 150-160 to juz praktycznie brak przyspieszenia. Wczoraj testowałem. Jeżeli rozpędzam się od 0 do konca lecąc do prawie 7 tys to ładnie sie zbiera. 1 i 2 bieg szał, przy wrzuceniu 3 też rwie ładnie ale później jednak jest chyba troche gorzej. Wczoraj rozpędziłem hankę do 180 chociaż brakowalo troche miejsca. Nie wiem czy więcej poleci(oczywiście poza terenem zabudowanym)
ja mam fajne kolo, nie wiem ile wazy ale cos okolo 5 kg i jest eleganckie, silnik lepiej sie wkreca na obroty ale nie traci v-maxu, nie zwalnia pod gorke jadac na 5 biegu, co zdarzalo mi sie na seryjnym kole, takie kolo w granicach 5-6 kg to najlepszy wybor jak dla mnie

ja mam fajne kolo, nie wiem ile wazy ale cos okolo 5 kg i jest eleganckie
Jest eleganckie w jakim stopniu??
Jaka firma, czy seria odchudzona??
oswierzam temat moze mi ktos napisac co bedzie dostawalo po dupie jak zalorze lekki zamach ??? moze cos sie stac z ukladem korbowym?
jeżeli jest dbrze wyważone to nic. usuniecie tłumika drgań z koła pasowego może sie odbić źle n panewkach ale samo koło chyba nie bardzo może zaszkodzić
no wlasnie :/ nic nie wiadomo
panewkom sie nic nie stanie, ale pompa oleju sie moze rozleciec przy pasowym bez tlumika drgan
klaper pyta o zamach zdaje się, wyważone koło nie będzie szkodzić układowi korbowemu, choć najlepiej jest wyważyć cały układ ze sprzęgłem, a nie samo koło no ale kto to robi...
takie zeczy to w erze lub w wyczynowych silnikach na sezon ;]
tak patrze dowiadywalem sie wlasnie o ten temat u radzikowskiego(jezeli przekrecilem to sorki) koszt zrobienia kola 400zl tzn przetoczenia serii, nie maja wywazarki wiec koszt jest spory bo zorbienie kola "troche" 200, ale mowil ze jka wiecej to trzeba wywazyc wtedy 400
+ ewentualnie sprzeglo komplet 1200-1400zł
przecież ten pan robi za 200 parę złotych z dobrym wyważeniem
http://www.allegro.pl/ite...js_1_4mili.html
zrobiłem już u niego kilka kół
i ja również go polecam
zrobil rowniez mase kół uzytkownikow streetracing'u same pozytywy tez go polecam
Również polecam, profi robota. Kolega dobrze ogarnia temat kół.
Inaczej zbiera jeżeli koło pracuje na seryjnym sprzęgle a inaczej jeżeli się powie że będzie pracować na spieku.

Polecam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl