ďťż

Wolf

Witam mam kilka pytan sprawa dotyczy uturbienia b16a2... ogólnie chce wszystko sobie kupić sam i na strojenie jechać do wiadomej firmy tylko niewiem co bedzie dobre na początek do softa a puzniej sie wykorzysra przy zakuciu. jaką turbine? czy wielkość inrercoolera ma wazne znaczenie i czy mały wystarczy?? jaki kolektor wydechowy(barany) jesli ktoś mógł by cos polecić bede wdzieczny POZDRAWIAM KONIK


dolaczam sie do pytania ale mi chodzi o B16A1. Za wszelkie pomocne linki, kontakty i inforamacje z gory dziekuje
później wykorzystasz orurowanie do ICka, wskaźniki, linie olejową

miedzy soft a (mmmmm) hard jest wielka różnica - pasowałoby inne wtryski, regulator ciśnienia paliwa, wydajniejszą pompe, mocniejszą turbine, większy IC, inne korby-tłoki, miło mieć chłodnice oleju .......

jaki kolektor - baran ... sam sobie odpowiedziałeś
im wiekszy IC tym wiekszy lag przy malej turbinie lecz przy większej chłodniejsze powietrze a o to chodzi

zrób jak tu i bedzie cacy:


miedzy soft a (mmmmm) hard jest wielka różnica

Powiedz mi gdzie dokładnie jest ta różnica? To, co wymieniłeś równie dobrze będzie się sprawowało w softowym, jak i zakutym B16. Turbo np T28, IC Iveco, wtryski z eclipsa, pompka walbro. Np wszystkie te częsci dadzą Ci z seryjnej Bserii 250KM na 0,5bara, a zakładając do tego kuciznę podnosisz doładowanie i stajesz na okolicach 300KM czyli granicy wydajności tej turbiny. Gdzie to brak kompatybilności? No, może wtryski by się przydało wymienić, nic więcej.


to co napisales mozna nazwac middle

soft zazwyczaj robi sie malym kosztem wiec chyba pompki nie trzeba zmieniac (nie wim jak w B-jest dokladnie) .... turbine tez zazwyczaj sie zmienia gdy (drobnostka $$) dokładamy kute graty ... nie ma sensu robic maxa softa zeby pozniej (jesli mamy w planach) miec min "harda" - co nie.....

najlepiej zrobic sobie softa tak oooooo - pojezdzic, zebrac duuuuuzo kopiejek i przed hard'em zrobic zawias, hamulce ..... około 300KM autko pieknie się rozpedza .... i rozpada przy uderzeniu (tfu, tfu...)

Turbo to nie stożek, że jak nam nie pasi to wywalimy i ewentualnie modzimy dolot z innej średnicy kibel-rury - lepiej przemyśleć, poczekać i się doczekać niz pozniej narzekac

No chyba, ze mamy sporo $$ do tego warsztat z podnosnikiem to hobbystycznie mozemy podlubac.... Ja niestety moge max 1h dziennie spedzic przy autku.
Po przyjsciu z pracy musze gonic do ziomala z warsztatem i samemu robic powoli bo dalem autko do 2 firm w Lublinie i co jedna to kurwa lepsza ... 6m-cy swapa typo robil....
Dlatego np teraz jezdze z rozwalonymi tulejami z przodu (traction bar + 3 rozpurki i taka sztywnosc, ze padly tuleje po 2 tygodniach - tuleje nowe by Honda) bo czekam na pake ze sprezynami teina zeby 2 razy nie rozbierac zawieszenia.

Uturbiajac autko na pewno nie robimy go bezpieczniejszym .... ale chyba nie o tym watek
Zakute B16 wytrzymuje okolo 330KM. Podany przeze mnie setup to okolice 300KM i jest to chyba wystarczające, bo nie odważyłbym się jeździć na granicy wytrzymałości silnika. Nie zauważam tu rozgraniczenia środkowego middle.
eee... zakute B wytrzymuje i 420. byle byl stroiciel dobry.
Na seryjnych tulejach? Bo dla mnie zwrot zakucie nie jest równy z tulejowaniem.
jasne ze na seryjnych tulejach
jak 420 ps na seryjnych tulejach pojezdzi dlugo (czytaj chociaz kilkanascie dobrych startow) to ja potrafie chodzic po wodzie,

nie ma sily wystra sie to
to umiesz chodzic po wodzie.
blok B16/B18 jest pancerniejszy od D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl