ďťż

Wolf

witam,
jeżdżę accordem 2001 2,3i sohc VTEC wersja europejska(cl3).
jako że model ten jest mało popularny w polsce trudno coś znaleść o tym silniku, po naszemu.
jest wiele informacji na stronach w usa ale moja znajomość języka angielskiego jest zbyt słaba w tej materii(i nie tylko )aby wyciągać jakieś konkretne wnioski z tamtejszych dyskusji.
z tego co wiem to jest niezła baza pod turbo, ale zaastanawiam się też nad hybrydą.
tz dół f23 z głowicą h22 lub h23.
tu pytanie głównie do Pentaq'a jako że uczestniczy w tamtejszych dyskusjach co sądzi o tych modach,

pzdr,


oo to fajna hybryda w sumie myślimy o takim projekcie z kumplem, żeby takie coś w shuttle'u zrobić. tam tez jest F23.

turbo- owszem, ale 10k minumum. hybryda spooooro taniej.
drążąc temat która opcja powinna lepiej się sprawdzać;

h23nonVTEC czy H22(gdzieś widziałem głowicę H23VTEC ale nie wiem co to za silnik??),

pzdr
H22 szukaj takiej głowicy...
tutaj info: http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1069869


tak ale w tym topicu silnik jast doładowany a przy N/A to musi trochę inaczej wyglądać czyż nie?
a jaka różnica? chodzi o sposób zrobienia hybrydy, a nie jej doładowania.
a stopień sprężania
"Yeah I left the block completely stock... Compression is about 8.6:1, which is super low but super boost friendly... "
nie prościej w dzisiejszych angielskich czasach zrobić przekładke na H22 ?
chyba że to tak dla sportu chcesz zrobić hybryde

jaką moc/moment ma ten Twoj f23z5 ?
nie mierzyłem,
mogę podać za honda.org- "Maksymalna moc wnosi 152 KM (113 kW) przy 5700 obr./min, maksymalny moment obrotowy to 206 Nm przy 4700 obr./min, a krzywa momentu obrotowego wskazuje na doskonałą elastyczność w zakresie niskich i średnich obrotów".
faktycznie auto nieźle jedzie z dołu.
H22 to b.dobry silnik i wiele osób robi swapa na ten motor ale trochę sportu nie zaszkodzi
chciałbym osiągnąć moc ok 200KM ale z dobym dołem i dlatego szukam wszelkich informacji na temat hybryd tego silnika.

pzdr,
do ptq :

jest w zs rozbita prela którą powinieneś dobrze znać

mam pytanie czy warto się zainteresować i co z niej by się nadawło do takiego projektu,

pzdr
robiac f23/h22 czyli g23 masz dobry dol i dobra gore, tylko trzeba przeliczyc jeszcze kompresje. przy odpowiedniej 200KM jest mozliwe. a baza do turbo jest bardzo dobra bo ma mocniejsze korby niz h22. co do prelki o ktora pytasz to silnik i skrzynia sa ok z tego co mi wiadmo. oczywiscie najlatwiej przelozyc calosc, ale nie najtaniej. no i gdzie wyzwanie?
korby trza wymienic, bo cienkie do turbo, do NA spoko. super góry nigdy nie bedzie, bo limit obrotów jest przy takim dole ca 6800.

ta rozbita ma byc chyba rozdrapana na drzazgi, ja nie wnikam jak i co. jak potrzebujesz H22, to daj znaka. będzie od ręki prawdopodobnie.
- czytam, czytam i dalej nic nie wiem

- znalazłem kalkulator
- http://www.zealautowerks.com/hfseries.html
- ale nie wychodzi mi 8,6:1 tak jak w wątku podanym przez PTQ
- i nie wiem gdzie robię błąd?

kalkulator niestety jest w wersji beta i z tąd niedokładności
ale w wątku
http://www.honda-tech.com...=1232811&page=1
znalazłem potrzebne dane i wkońcu wyszło 8,45:1

- druga sprawa to nie mogę namierzyć tłoków do f23(bore86) a jak by miały być 87 to ile
- może kosztować rozwiert bloku.

dalej nie znalazłem kutych tłoków f23 ale :

- i ostatnie pytanie
- k20a3 ma nieco krótsze korby(139mm) przy takich samych pozostałych wymiarach
- http://crower.com/cat/import/honda/rods/rods.shtml
- i tłoki 86
- http://crower.com/cat/imp...p_pistons.shtml
- ale nie wiem jakie wartości wpisać w sekcji piston

gdyby zastosować korby i tłoki k20a3 to wychodzi 9,53:1

co o tym myślicie?

pzdr

pzdr
nikt, nic
rozwiert zrobisz za psi grosz na Kurzej wraz z honowaniem. 1mm powinno spokojnie dać radę.
i wtedy 87mm tłoki od H22/H23, tylko musisz sobie stopien sprężania policzyc kalkulatorem.
korby to chyba tylko Crower.


jaką moc/moment ma ten Twoj f23z5 ?

byłem dzisiaj na hamowni ale nie wiem jak wkleić fotkę
www.fotosik.pl
dla potomności
silnik seria,wkładka KN,przebieg 160kkm


opinie mile widziane
przebieg momentu rulez
Przebieg to może i tak ale wartości??? Żeby silnik 2.3 nie miał nawet 200Nm???
to tylko cyferki. hamownie vtechu sa kiepawe jakieś. w Lublinie wszystkim Hondom wychodziło 150KM jaka by nie była. nawet S2k oczywiscie przy automatycznym wyliczaniu rzełożenia. potem zaczeli się przykładać i nagle s2k odzyskała 90 konia
jeszcze tabelka:

przełożenie niestety wyliczone automatycznie, jeszcze nie znalazłem danych skrzyni.
pojechałem na hamownie z ciekawości bo to "nowość" w szczecinie, a poza tym chciałem znać przebieg momentu.
dziwi mnie tylko to jak słabo zaznaczył się monent załączenia VTEC'a no ale to SOHC
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl