Wolf
Oto co zauważyłem
w d16z5/a9/a8 pisze aby dokręcać śruby głowicy z momentem 68Nm , każdy kto to robił wie ze jest to śmieszna wartość , ale w manualu jest błąd ponieważ śruba głowicy jest oznaczona skokiem gwintu 1.25 , natomiast dohc maja naprawdę skok gwintu 1.5 tyle samo jak b-seria a w b16 dokręca się głowice 85NM
moze mialo byc od sohc ;] i sie machneli
W katalogu TECHNICAL DATA jest 66Nm... i bądz tu madry
dokładnie też tak myślę , bo w sohc skok jest mniejszy , głowica ma mniejsza powierzchnie wiec nacisk na cm2 uszczelki nawet przy 68NM będzie dobry , a u nas przy większym skoku gwintu , większej powierzchni głowicy jak ktoś dokręci 68 NM to za jakiś czas wydmucha
skoro mamy te same śruby co w b16 (w aso te same oznaczenia) wiec moment jest za mały
i jest to ewidentny błąd
na poparcie przemy dodam tylko fote srub- ktore mam na stanie z danych silnikow i golym okiem widac ze z5 i a1 to dokladnie te same sruby
no i co teraz jak silnik od miesiaca zlozony na 68Nm ? dokrecac czy czekac az sie wysra?
No właśnie mi mój mechanik złożył na wartości wg manuala i... po pół roku uszczelkę wysrało. Nową założył dziadek (70 lat), bez planowania, dokręcając ile pary w łapie miał i trzyma już ponad rok.
no i co teraz jak silnik od miesiaca zlozony na 68Nm ? dokrecac czy czekac az sie wysra? dokręcaj nic do stracenia nie masz
u nas w dochcach to przesrane bo walki trzeba zdymac, ale jednogejki maja latwo bo tam sruby na wierzchu i latwo bo babola nie maja ;P
Nową założył dziadek (70 lat), bez planowania, dokręcając ile pary w łapie miał i trzyma już ponad rok. to duzo pary nie mial bo gwinty to by sie ukrecilo jak by sie dokrecalo na hama, z wyczuciem napewno dokrecal wrobellos, dokrec, zawsze bedzie pewniej
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl