Wolf
kolejny błędzik co mi sie pojawil - wg ksiazki jest to ukłąd obciązenia silnika ELD - po co to jest ?
ok dzięki ziomy-można zamykać!!!!!
ukłąd obciązenia silnika ELD - po co to jest ?układ wykrywający zwiększonu pobór prądu przez odbiorniki, wysyła on sygnał do ECU a ten steruje silnikiem krokowym który zwiększa obroty po to aby alternator nakręcił więcej prądu. Działenie tego układu można zaobserwować gdy na wolnych obrotach włączymy np. światła i ogrzewanie tylniej szyby - silnik po ok. pół sekundy lekko zwiększy obroty
Nie wiem dokładnie jak to jest z tym czujnikiem. Kiedyś przeczytałem, że znajduje się on w skrzynce bezpieczników pod maską (dotyczyło to czwartej generacji Civica). Nie mam tego czujnika u siebie, a kiedy włącze światła albo wentylator, to po chwili silnik zwiększa obroty. Wydaje mi się, że sam alternator daje sygnał do ECU, że trzeba podbić obroty. Więc szczerze mówiąc, to nie wiem, do czego służy ten czujnik.
W tej chwili też mam ten błąd na komputerze, ale u mnie się Check Engine nie świeci. Błąd jest jedynie na komputerze podczas samodiagnostyki.
błąd ELD można olac- to ekologiczno-ekonomiczny szit. Przy poborze prądu poniżej 10A, jakiejś prędkości i czegoś tam jeszcze steruje alternatorem, żeby dawał mniejszy prąd ładowania, bo to zaoszczędza szklanke wachy na 1000 mil Ten bład nie ma wpływu na osiągi motoru.
błąd ELD można olac- to ekologiczno-ekonomiczny szit. Przy poborze prądu poniżej 10A, jakiejś prędkości i czegoś tam jeszcze steruje alternatorem, żeby dawał mniejszy prąd ładowania, bo to zaoszczędza szklanke wachy na 1000 mil Ten bład nie ma wpływu na osiągi motoru.ok dzięki ziomy-można zamknąc
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl