ďťż

Wolf

Temat do rozmyśleń i ogólnych informacji. Więc tak miałem civica 4wd. Teraz szukam informacji na tema napędu 4WD z crv 1gen. (kiedyś pokażę po co:)) Wiem tyle, że jest to napęd przekazywany za pomocą sprzęgła wiskotycznego, umieszczonego w tylnym dyfrze (w civicu miałem na wale napędowym). Jakim olejem zalana jest wiskoza. Gdzieś wyczytałem, że 100.000cSt ale według mnie to już duża lepkość. Czy jest sens zwiększa lepkość ? Lecimy dalej, w civicu 4wd można zapodać szpere OBX (z ośki) do tylnego mostu (po przeróbkach). A w crv ze względu na budowę mostu jest jakaś możliwość? Skrzynia:
1st - 3.500
2nd - 1.956
3rd - 1.344
4th - 1.071
5th - 0.812
Reverse - 3.000
fd 4.562
a tył?
Zasada działania napędu jest znana. Wywalenie wiskozy nie ma sensu bo samochód zacznie strasznie wyjeżdżać przodem (tak mi się wydaje). Ale szukam jakiś pomysłów na polepszenie trakcji na zakrętach.
Nowsza CR-Vka ale...
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw
Zależy mi również na subiektywnych opiniach użytkowników grooby, buster, jaciob
Dzielić się!!!


Skrzynia CRV jest masakrycznie krótka, u mnie przy kole 16" 205/40 mam ok 100km/h przy 4k obr

Jeśli chodzi o sam napęd to nie nadaje się to na zakręty bo tył łapie dopiero przy minimalnym uślizgu przodu (słychać to ewidentnie na tym filmiku):

http://www.youtube.com/watch?v=Cmtm0DHHOgo

Zmiana dyferencjału na ten z Shuttle (bez wewn. wiskozy) spowoduje to, że będzie różnica w przełożeniach pomiędzy skrzynią i dyfrem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl