Wolf
Siemanko,
Czy moze ktos z Was przerabial temat swapa hamulcow w civicu 5gen z 262 na 282mm?
Jak juz pisalem kiedys, przymierzam sie do tej operacji, ale nie wiem ile jest z tym rzezby i czy gra warta swieczki.
Ja myslalem o hamulcach z preludy BB, 2.3 16v, tam jest 282mm i 4 x 114 rozstaw.
Musialbym nawiercic tarcze 4 x 100, ale czy tylko to? Czy te tarcze preludowskie podejda na moje piasty (eg9)? Jaka bedzie rzezba z jarzmem, rzeby jarzmo od preludy podpasowac do mojej piasty (bo kupowalbym komplet jarzma, zaciski, tarcze, klocki od pralki)?
A moze ktos to juz robil i jest jakies lepsze rozwiazanie? Moze jest jakas tarcza ktora przeoczylem hondowska 282 mm z rozstawem 4 x 100?
A moze ktos cos kombinowal z przekladaniem hebli z innych marek?
Wiem ze mozna kupic big brake kit np stoptecha, ale to sa DUZE pieniadze a najpierw rozpatruje opcje 'budzetowe', z drugiej strony nie chce nie wiadomo jakiej rzezby w ukladzie hamulcowym, bo to juz nie w kij dmuchal, bo jak sie urwie zawor np, to auto po prostu przestaje jechac, a jak sie np urwie jarzmo, to juz jest troche mniej ciekawie...
Z gory dzieki za odpowiedzi,
pzdr
Jak będę w pracy to sprawdzę w katalogach, czy pozostałe wymiary tarczy z Preludy pozwolą ją założyć na Twoją piastę.
Hondowskiej tarczy 282 4x100 nie było AFAIK, ale znów niewykluczone, że w jakiś autach było. Popatrzę w katalogi po południu.
Myślę, że najprościej będzie wykonać przejściówkę dla zacisku - po prostu taki adapter który z jednej strony pójdzie do piasty, a z kolei do niego przykręcisz zacisk. Bo samego jarzma nie dopasujesz, to piasta ma "uszy" na jarzmo i odpowiada za wysunięcie zacisku od środka koła.
Zacisk od Pralki i tarcza od MG ZR 282 4x100
Jesli jest tak jak pisze Gr00bY, czyli ze rower ZR ma tarcze 282mm 4 x 100, to byloby super jakbys elmer mogl sprawdzic czy ta tarcza rowerowska wejdzie na moja piaste. Jesli tak, to zostala by tylko kwestia tego adaptera o ktorym elmer piszesz. Masz moze jakies zdjecia pogladowe, jak to ma mniej wiecej wygladac? I na ile taki adapter jest 'bezpieczny'? tak jak pisalem, uklad hamulcowy to nie przelewki niestety...
pzdr i dzieki za pomoc
EDIT:
A na te tarcze od rovera ZR moj zacisk z eg9 nie wejdzie? Musza byc zaciski od pralki?
potrzebujesz: jarzmo z zaciskiem od pralki lub od legenda (2 tłoczki), klocki do wlasciwego zacisku i tarcze od wspomnianego rovera zs/zr. jarzmo trzeba lekko podszlifowac od wewnatrz bo tarcza jest grubsza, ale poza tym jest plug and pray.
zacisku od eg9 nie zalozysz na tarcze 282mm ot tak. musialbys dac dystans miedzy jarzmo a piaste.
tarcza z rovera spoko pasuje, komplet kosztuje 450 zyla z gładkiego ebc. w katalogach brembo nie szukaj bo nie ma.
Te tarcze mają 25 mm grubości i zacisk od EG9 nie będzie na nie pasował.
Natomiast tarcza powinna pasować, ale w katalogu EBC akurat przy tej pozycji nie ma średnicy piasty, ale nie sądzę aby MG ZR miało mniejszą niż Cif (zwłaszcza przy wiekszej tarczy), więc tarcza pasować powinna.
jarzmo z zacisku z EG9 pasowałby po podszlifowaniu na tarcze grubości 25mm, ale nie wejdzie zacisk bo tarcza ma 282mm srednicy.
tarcza pasuje.
a zreszta co ja sie bede rozpisywal:
http://www.marklamond.co..../big-brakes.htm
Czyli rozumiem ze ta tarcza roverowa wejdzie w zacisk zarowno pralkowy jak i legendowy?
Dzieki chlopaki za pomoc, bede rzezbil, jak sie uda odswieze temat i zdam relacje dla potomnych
Czekam na relacje
Myślę, że możesz pokombinować z zaciskiem od VTi 5D/Aerodeck (tam też było 282mm).
stawiam, ze to to samo co pralka vti czy integraR.
Nie wygląda na dwutłoczkowy szczerze mówiąc (a ITR ma chyba 2-tł.).
ITR ma 1-tł.. Legend ma 2-tłoczkowe (moge zrobic foty jak ktos potrzebuje bo mam i od preludy kpl. i od legenda)
co do tarcz to wydawalo mi sie, ze vectra jakas miala 280mm, a vectry mialy 4x100.
jakos teraz tego nie moge znalezc.
natomiast podobne tarcze mają fiaty (4x98) i 284mm w bravo HGT i Lanciach HF Int.
co do zacisków, polecam od porsche 944 turbo, są to brembo aluminiowe, 4tloczkowe i wchodzą na felgi 15tki przy tarczach do 299mm. bo takie ma to porsche, a na 15tkach mozna jezdzic.
takie zaciski to ok. 800zł komplet przod.
no dobra to zatem wiecej szczegółów, jak zalozyc tarcze od fiata na hondowska piaste
i jak z kompatybilnoscia zacisków porsche do "naszego" jarzma ???
izzy_rajder, i jak udało sie??
Mam pytanie czy mozna przy zmianie hamulcow zastosowac tarcze od preludy badz legenda po wywierceniu nowych 4 otworow bo mysle ze samo wywiercenie to nie problem tylko czy to zbytnio nie oslabi tarczy( chociaz wydaje mi sie ze poprawnie wykonane otwory nie powinny zbytnio oslabic tarczy zwlaszcza ze to jest scisniete szpilkami) i jak jest z reszta wymiarow czyli srednica na piaste oraz osadzenie wzgledem niej.
próbuj a skonczysz na drzewie..
szlifowanie jazma itp lub wiercenie otworów w tarczy to zalatuje drutem
nie spodziewalem sie tego na hondatechu
nie experymentujcie z heblami
Nie udało sie, bo sprzedałem cifa, ale jednak jest to jakaś rzeźba, teraz chyba bym sie na to nie decydował, ewentualnie odłożył i kopił np. willwood'a
pzdr
nawiercanie nowych otworów w tarczy zalatuje takim samym drutem jak wspawywanie nowych łap... więc nie przesadzaj.
mam pytanko przelozylem do civica cale serwo z pompa i zaciski przednie z preludy 2.2 vti czy kolektory sily hamowania moga zostac seryjne? auto to civic eg9
a ta pompa z pralki jaka jest ilo calowa?? korektor może zostać, najlepiej sprawdz czy dobrze hamuje i nie blokuje np tylu.
Odnosnie mojego pytania, zadalem je dzisiaj dwom doktorom na politechnice wroclawskiej i uznali ze nalezaloby to przeliczyc ale najprawdopodobniej bez problemu by te tarcze wytrzymaly a jesli by zbedne otwory prawidlowo zaspawac i usunac naprezenia po spawaniu to juz napewno by wytrzymaly.
nie wiem ile ona ma cali napewno wymontowana z praliki 2,2 vtec z 1993roku . Odnosnie zpawania i wiercenia tarcz hamulcowych to ja osobiscie takich tarcz bym nie wsadzil
Bezpieczniej będzie zostawić stare otwory niż je zaspawywać.
niezgadzają mi sie podawane wymiary tarcz... w intercars do rovera maja niby 262mm a nie jak piszecie 282mm...
MG ZR 1.8 (160) ma 282mm
EBC:
standardowe: D1111
turbo grove: GD1111
ultimax: USR1111
Bo w IC nie ma takich tarcz
co do tarcz to własnie znalazłem tylko EBC... a czy orientował sie ktoś jakie klocki potem są dostępne do tego zestawu...? i które zaciski lepiej wybrać od legenda czy preludy?? czy tam przypadkiem nie podchodzą takie same klocki do tych zacisków? troche przeglądałem temat klocków i napewno do obydwu są ATE, które wg. mnie jak na serie są BDB, ale moze ktoś sie orientuje czy są do tego dostepne ferodo DS performance (jakby seryjne nie dawały rady)??
Jak użyjesz zacisku z Legenda 91-, 96-, Preludy 93-96 to są dostepne DS'y 2500 i DS3000.
co do tarcz to własnie znalazłem tylko EBC... a czy orientował sie ktoś jakie klocki potem są dostępne do tego zestawu...? i które zaciski lepiej wybrać od legenda czy preludy?? czy tam przypadkiem nie podchodzą takie same klocki do tych zacisków? troche przeglądałem temat klocków i napewno do obydwu są ATE, które wg. mnie jak na serie są BDB, ale moze ktoś sie orientuje czy są do tego dostepne ferodo DS performance (jakby seryjne nie dawały rady)??Jak zamntujesz to opisz czy były jakieś problemy.
Nie udało sie, bo sprzedałem cifa, ale jednak jest to jakaś rzeźba, teraz chyba bym sie na to nie decydował, ewentualnie odłożył i kopił np. willwood'a
pzdrczyli co jeśli mam 242mm teraz z przodu to lepiej zrobić konwersje na hamulce od VTi czyli 262 dać dobre tarcze i klocki czy rzeźbić dać zwrotnice od VTi plus jarzmo plus zacisk od Pralki i tarcze od Rovera? W sumie cały zestaw wyjęty z pralki przewala mi sie po placu i nie wiem czy sie w to mieszac czy sobie darować i założyć od VTi
dobrze rozumiem...? chcesz założyć zaciski z pralki wraz z klockami na tarcze 262mm?? Mam tak u siebie! Inaczej nie poruszałbym tematu.
co to daje?? przecierz nie jest wykorzystana cała powierzchnia klocka i wogóle to dla mnie patent "Pana Cześka"...
co to daje?? przecierz nie jest wykorzystana cała powierzchnia klocka i wogóle to dla mnie patent "Pana Cześka"...Mylisz się... i to bardzo. Co to daje ? Srednica tarczy jest wieksza o 20 mm w stosunku do serii. Pojemnosc cieplna zacisku znacznie sie zwieksza. Klocek pracuje cała swoja powiechrznią, bo szerokosc robocza tarczy jest praktycznie taka sama w 282(prelude) i w 262(VTi). Efekt jest taki, ze hamulce znacznie mocniej biora juz od pierwszego depniecia i o wiele trudniej je przegrzac.
wrzuć jakieś foty jak to wygląda
BTW
na moje oko powierzchnia tarczy jak i klocka 262 i 282 jest wogóle nieporównywalna...
>>>
http://www.marklamond.co..../big-brakes.htm
Chłopaki takie teoretyczne pytanie
zakładamy że z przodu mamy tarcze 240mm
bierzemy tarcze 280mm z Rovera zostawiamy seryjne zaciski zamocowane na dorobionych dystansach.
Czy sporo da się zyskać ??
Czy klocek nie będzie za wąski do tej tarczy i czy będą współpracować ??
lewa stara tarcza, prawa "nowa"
było:
jest:
tył:
przód:
przelozyles z angola VTi? cale piasty? jak pasują? (tez o tym mysle)
czyli co jeśli mam 242mm teraz z przodu to lepiej zrobić konwersje na hamulce od VTi czyli 262 dać dobre tarcze i klocki czy rzeźbić dać zwrotnice od VTi plus jarzmo plus zacisk od Pralki i tarcze od Rovera? W sumie cały zestaw wyjęty z pralki przewala mi sie po placu i nie wiem czy sie w to mieszac czy sobie darować i założyć od VTijestem po takim swapie hamulców z 242 na 282
zwrotnica od tarcz 262 mm
zacisk + jarzmo h22
tarcze 282mm mg zr 180 EBC
klocki od h22 ate
i tyle
masz EJ9 i miales 242 ?
EJ9 przed liftem miały mały hamulec
czlowiek uczy sie cale zycie. thx zią
EJ9 przed liftem miały mały hamulec chyba ze mialo ABS, wtedy tez mialy 262
jestem po takim swapie hamulców z 242 na 282
zwrotnica od tarcz 262 mm
zacisk + jarzmo h22
tarcze 282mm mg zr 180 EBC
klocki od h22 ate
i tyle wlasnie tez chce wstawic jakies wieksze [koncze robienie d16z6T] bo seria w EG8 d15b7 [przod malutkie tarczki, tyl bebny] jest lipna ... chcialbym zmienic na jakies przod 282 tyl 240.
Mam do was pytanko... da rade poprostu wstawic od pralki wszystko do mojego sedanka ?
Kumpel niedlugo wraca z UK i moglby mi to wszystko przywlec. Na miejscu moge kupic komplet od VTi ale chyba lepsze byloby to 282
ale masz kijowe ET felgi. nie czepiają się pały i diagności?
ale masz kijowe ET felgi. nie czepiają się pały i diagności?jak Ty z tego zdjęcia ET odczytałeś i ile Ci wyszło że jest kijowe
no jak pół opony wystaje poza obrys auta, to raczej wina ET felgi, nie? może to złudzenie optyczne, bo ramiona felgi są zbieżne i wystające do środka i wydaje się, że felgi są jak czapka pajaca
no jak pół opony wystaje poza obrys auta, to raczej wina ET felgi, nie? może to złudzenie optyczne, bo ramiona felgi są zbieżne i wystające do środka i wydaje się, że felgi są jak czapka pajaca nic nie wystaje
6 geny miały z przodu tarcze 262mm??262 miały tylko po lifcie 99-00r i VTi
Powiedzcie, czy ten zestaw o którym mowa,
zaciski od PRELUDY 2,2 VTEC
tarcza mg zr 282 mm
da się również założyć do CRX ED9 ??
u mnie są tarcze 242mm i druga sprawa, czy zacisk będzie pasował do jarzma ??
nie chce eksperymentować
jazmo musi być od zacisków z pralki i wątpie aby taki komplecik pasował do ciebie
w imieniu AdaSia mam pytanko odnoście przewodów hamulcowych, czy seryjne przewody z ek4 bez problemu pasują do zacisków z Preludy? Wczoraj przy podłączaniu przewodów pod zaciski z Preludy coś nie chciało pasować, tzn. nie wyglądało to tak jak w ek4, dlaczego? :/
a czemu nikt nie pisze jakie to koszta są, no i co z 4 gen pasuje czy nie? bo temat bardzo ciekawy!!
a czemu nikt nie pisze jakie to koszta są, no i co z 4 gen pasuje czy nie? bo temat bardzo ciekawy!!zależy za ile Ci się uda kupić zaciski oraz jażma ja mogłem miec za 100zl komplet z Accorda 2.2i z 91 roku.
Jeszcze ja sie wtrące:
Mam EG4 tarcze 240.
mam zaciski z jarzmami od anglika VTI(tam tez były 282)
czy te zaciski podejda tak samo jak zaciski od pralki do zwrotnic i piast z VTI ?
tak
takdzięki za info. Zabieram się do roboty.
takWitam. a czy da rade wrzucic cale zwrotnice od vti aerodeck 95r 282mm do civa EG4 ??? Bedzie pasowal wielowpust przegobu i zwrotnica? ewentualnie czy da rade zamienic sama piaste od eg4 do tej zwrotnicy zeby nie bylo kombinacji z rozstawem srob bo tam(vti) jest 114,4. Dzieki z gory i pozdrawiam.
zwrotnica pasuje. mozesz pokombinowac z wyjmowaniem piasty i zamienianiem, ale nie gwarantuje ze pasuje.
zwrotnica pasuje. mozesz pokombinowac z wyjmowaniem piasty i zamienianiem, ale nie gwarantuje ze pasuje.Ok dzieki wielkie Mam nadzieje ze sie uda. Pozdraewiam
odswieze troche bo sie nie doczytalem tu tej informacji.....prakla vti do 96 roku miala 4x100 i tarcze od niej nie pasuja na swapa ze trzeba kupywac z rovera?
pralki od 92 do 96 miały 4x113,4
pralki od 92 do 96 miały 4x113,4a nie 4x114,3
Czepiacie sie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl