ďťż

Wolf

witam
czy ktos moglby mi sprawdzic czy sa roznice w zawieszeniach - szczegolnie chodzi mi o wahacze - pomiedzy AP1 i AP2 ??
pozdro


czesc
zawieszenie w ap1 jest twardsze niz w ap2, o ile pamietam honda zmienila sprerzyny z tylu na mieksze aby zapobiec latwiejszemy zarzuceniu "dupy" jak to jest w przypadku ap1, zmiana ta pozwolila na szybsze pokonywanie zakretow kidy to tyl nie wchodzi slizgiem ale siada bardziej do ziemi.
napewno sprerzyny so inne, ale czy shocks so take same to niewiem
mozesz sprawdzic sobe kazda czesc do S2k na tej stronie , wpisz rozne rocznik (ap1 i ap2) i zobaczysz czy sa te same parts ###

http://www.hondaautomotiv...KA6MT&catcgry5=
to co znalazlem na s2kca.com

SUSPENSION & STEERING
• Front spring rates increased by nearly 7%
• Rear spring rates were softened by roughly 10%.
• Shock damper rates have been adjusted accordingly.
• Front stabilizer bar is unchanged.
• Rear stabilizer bar was reduced in diameter by 1.8mm to 25.4 mm to improve bump steer & cornering.
• To enhance steering feel and accuracy, the suspension geometry was altered slightly, lowering the steering knuckles by 1.5mm.

One owner’s research found the front suspension received a new front upper arm (left side only); some owner’s speculate that was to correct difficulties in setting the camber on that side. There’s a new part number for the self lock cam nut and bolt at the lower arm’s adjustment point. There’s a new part number for the front lower arm but no apparent geometry change; it’s thought to be a test spec. There are no apparent changes to the front sub frame. The rear suspension received a new knuckle and they moved the mounting point for the control arm. The bushing for the upper arm now has a separate part number; previously it bundled with the part. The tabs for the rear upper arm in rear sub frame have a new part number; it could be durability or geometry change. Front and rear hubs remain the same.

Jak ktos ma sile to przetlumaczyc to zapraszam!!
Prosta piłka. Z opisu wyraźnie wynika, iż zawieszenie zostało "zdupowozowane". Dowalenie sztywniejszej sprężyny na przód przy jednoczesnym znacznym zmiękczeniu tylnej i zastosowaniu cieńszego tylnego ARB spowoduje zawsze zwiększenie podsterowności. Również przy okazji tegoż liftu zastosowano szersze koła na tył, po to żeby jeszcze bardziej upewnić się, iż to przód będzie pierwszy tracił przyczepność.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl