ďťż

Wolf

witam

powoli przymierzam się do zakupu jakiegoś zawiasu do swojego civica (EG6)
generalnie kupiłem go jako całkowita serię ale po 2 latach projekt jest już w dość zaawansowanym stadium. buduje radówkę/torówkę - chcę tym latać w kjs'ach, 3 lidze, na pojeżdżawkach, w ułężu, słomczynie itd.

generalnie buda już obspawana, klata siedzi, kubeł jest, semi slicki na dniach będą.. jedyne czego brakuje to zawiasu i poliueretanów w zawieszeniu oraz regulacji kątów.

chcę kupić jakiś zawias... tak powiedzmy do 4 tys zł.

generalnie to rozważam zakup d2 albo teina SS ale na inne propozycje jestem otwarty.
przed zakupem Teina SS powstrzymuje mnie to, że jest poprostu zamiękki.

Tein byłby idealny gdyby na najtwardszym ustawieniu był sporo twardszy.

O co mi chodzi: hondą chcę latać generalnie zarówno po równych jak stół asfaltowych winklach jaki i po szutrowych odcinkach. problem w tym, że za tą cenę takie zawiasu chyba nie kupię.

Na równe asfaltowe odcinki muszę mieć zawiast twardy jak kamień (tak jak mają w górskich przykładowo) czyli szukam takiego zawiasu który da się tak ustawić, że będzie poporstu kamień..pod tym względem D2 jest ok ale D2 poprostu się sypie i boję się ze po szutrach nie polatam.

Wyobrażam sobie to tak, że na asfalt skręcam gwint na max twardo i jest kamień a jak potrzebuje lecieć na szuter to ustawiam gwint zeby był troszkę miękkszy i żeby wybierał dziury.
Tein jest powiedzmy uniwersalny i bezawaryjny.. myślę ze mógłbym z powodzeniem używać go na szutry, kjs'y itd ale już na równe asflalty byłby za miękki.

moze jakieś inne propozycje? KW? Bilstein? może coś innego?

p.s: widze ze tein Super Street z gornymi mocowaniami jest ok 1000zł droższy od wersji bez górnych mocowań. co to właściwie daje?

p.s2: z D2 jest ten problem ze jak kupię wersję torową to na asflaty bedzie ok ale o lataniu po szutrach/dziurach nie bedzie mowy a jak kupię wersję rajdową to na asfalcie będzie za miękko.


wez cos co masz na miejscu i masz na to gwarancje i serwis.
z us mozna sciagnac PiC'a - fajny zawiasik, duzo regulacji
jak chcesz miec zawias asfalt / szuter to zastanów się nad dokupieniem sprężyn z różnymi twardościami. Super Street to daje, ale to zawias na ulice. do konkretnego rajdowania sa wyższe modele. Flex, N1 itd... jak kupisz z górnymi mocowaniami to mozesz podłączyć EDFC
Pozatym rozważ opcje odpuszczenia poliuteratanów i pomyśl nad uniballami.
dzięki za odpowiedzi

czy muszę kupić odrazu zawias na unibalach czy mogę to jest sprawa nie zależna?


Uniballe wsadzasz w miejsce silentbloków Wiec zalezy czy chce Ci sie drugi raz rozkrecac zawias
a nie myslales nad KONI 1150?
koni 1150 jest chyba za słabe.

myślę poważnie nad D2 w wersji torowej - z tego co czytałem jest naprawde twardo, tylko że na szutrach nie polatam. pomyślałem że zostawie sobie swój seryjny zawias z EG6 na dziurawe KJSy i szutry, a do jazdy na codzień i na asfaltowe odcinki wezmę D2.
Witam

Moja propozycja taka :

- na asfalty kup Skunk2 Pro S Coilovers za jakies 750$ oczywiście z USA
to bardziej zawieszenia torowe tak że myśle że bedzie odpowiednio twardo
napewno bardziej twardo niż w Teinie SS

- na szutry polecam zestawik taki jak Bilstein B8 (lub B6 da sie zrobic)
i jakąś sprężyne np. Eibach etc , taki zestaw można dodatkowo jeszcze
nagwintować i będzie naprawde fajna sprawa a poza tym masz Zerkpol
który będzie serwisował Twoje zawieszenie

KOSZT : SKUNK2 + BIL+EIBACH = da rade sie zmieścić w 4000 zł

minus tego rozwiązania to przekładka przed upalaniem na szutrach lub asfaltach

Kolega jeździł w PPZM Civem Vgen cały sezon na bilu (a jeździł i szutry i asfalty)
i dało rade, myśle że na asfalty możesz jeszcze zainwestować w jakieś stabilizatory
na przód i tył.
poza kwestia miekkosci jest jeszcze wysokosc zawieszenia... u mnie bilstein b8 i eibach na szutrze bez duzo za duzych opon to tylko jazda blacha po piachu.
a na asfalcie jest git.
najlepsze rozwiazanie to dwa zestawy zawiasu. bilsteiny ustawia Ci w zerkopolu jak chesz... jedne bardzo twardo, drugie na szuter i masz wszystko czego potrzeba, potem tylko odpowiednie sprezyny.
Nie wiem czy to juz kotlet czy jeszcze nie, ale temat ejst ciekawy wiec warto go odgrzebac.
Bilstein b8 i eibachy to na szutry totalne nieporozumienie... Pisze to z wlasnego doswiadczenia. Na PPAiK w Tomaszowie mimo dobrej jazdy czasy okazywaly sie dosc slabe, poniewaz plyta caly czas chaczyla o podloge, gdyz po kilku przejazdach zrobily sie koleiny w ktore kola wpadaly naprawde gleboko. Natomiast na tor, ten zawias moze sie okazac troszecze za miekki. Ja proponowalbym Tobie kupic zawias bilsteina, ale zamias eibachow na szutry zakladac sprzezyny seryjne, albo nawet jakies wyzsze. W takim zestawie lecielismy "brodnice" i juz calkiem przyzwoicie bylo. Takze chodzi o to zeby amory zostawaly takie same, powiedzmy srednio twarde, a wysokosc regulowac sprezynami. Ma to taki minus ze bedziesz musial przekladac sprezyny przed rajdem, ale w sumie to nie jest duzo pracy, a wiadomo ze i tak przed kazdym rajdem trzeba auto przygotowac.
Pozdrawiam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl