ďťż

Wolf

WITAM

Nie wiem za bardzo jak to możliwe, czy wynika to z eksploatacji czy z naruszonej konstrukcji pojazdu. Poprostu wczoraj wieczorem zauwarzyłem, że rozpurka przednia górna mniej więcej w okolicy środka zaczęła się wykrzywiać do przodu ( w strone przednich świateł ). Różnica jest widoczna gołym okiem i wyczuwalna palcami. Samą rozpurkę założyłem w 2008r ale w tym czasie auto z rok stało więc liczmy że eksploatowana była jakieś niecałe dwa lata. Oryginalna rozpórka sprowadzona z Japoni (czyba, że mi gość wcisnoł kit).

Myśle, że wpływ na to może mieć naruszona konstrukcja auta która miała miejce w trakcie wsadzania świateł od Audi do Hondy przez co zmuszony byłem wyciąć kawałek przedniego pasa ale zastąpiono go metalową sześcienną rurą z grubej blachy. Być może to nie wystarczy i auto zapada się do środka?

Co w tej sytuacji. Kupić rozpurke markowej firmy (mugen, itd...) czy znów najtańszą która się wygnie i wymieniać co jakiś czas. Jeśli taka markowa rozpurka ma być bardziej wytrzymała to chyba warto ją kupić.

Na co może mieć wpływ taka sytuacja gdy auto może się schodzić do środka. Na co powinienem zwrucić uwagę podczas przeglądu?

Jaka może być przyczyna rzeczywista wyginania się rozpurki (nie wygina się w dół więc opcja wygięcia od nacisku z góry odpada).

Ps. Podczas jazdy słyszę dzwięk który narasta wraz z prędkością. W lewym przednim kole tak jak gdyby coś skrobało w sposób cykliczny od zupełnej ciszy do głośnego skrobania. Również podczas jazdy już na średnich obrotach gdy nie dodaje gazu czuje puslowanie na pedale gazu. Może to mieć jakiś związek z powyższą sytuacją?

Ps2. Aby nie zakładać nowego tematu. Właśnie robie Car Audio w bagażniku w związku z powyższym zastanawiam się nad wsadzeniem większego akumulatora. Czy ma to jakiś sens, jeśli tak to czy alternator sobie poradzi oraz jaki największy można byu wsadzić w miarę rozsądku. Kolejna sprawa to przeniesienie go do bagażnika aby dociążyć zbyt lekki tył.


Daj jakieś fotki jaką rurę wsadziłeś tam zamiast pasa przedniego - glownie tego fotki



[ Dodano: 2010-05-07, 16:59 ]
A zawieszenie nie za twarde jest? U mnie jak było za twardo to rozpórka pękła na pól właśnie na środku.



A zawieszenie nie za twarde jest? U mnie jak było za twardo to rozpórka pękła na pól właśnie na środku.

Bardzo możliwe. Zawias Tein Basic bez regulacji twardości. Co prawda staram się omijać dziury ale wiadomo jak to jest na polskich drogach:).
To jest fabryczna rozporka z delsola vti.
Przyczyna wyginania u Ciebie to twardy zawias + naruszenie konstrukcji pasa przedniego (to jest zrobione przez jakas techniczna lamę - juz od samego patrzenia moze sie wyginac).

Prawda jest taka, ze aby jezdzic na sportowym zawiasie, trzeba zainwestowac najpierw w komplet rozporek (gora, dol, przod, tyl) i przede wszystkim miec oryginalna, w miare bezwypadkowa bude.

To jest fabryczna rozporka z delsola vti.
Przyczyna wyginania u Ciebie to twardy zawias + naruszenie konstrukcji pasa przedniego (to jest zrobione przez jakas techniczna lamę - juz od samego patrzenia moze sie wyginac).

Prawda jest taka, ze aby jezdzic na sportowym zawiasie, trzeba zainwestowac najpierw w komplet rozporek (gora, dol, przod, tyl) i przede wszystkim miec oryginalna, w miare bezwypadkowa bude.


Jakaś podpowiedź techniczna jak to wzmonić. Wiadomo pełen zestaw rozpurek i co dalej, jak wzmocnić ten pas?
buchi86, najsensowniej byloby wywalic to badziewie i wstawic fabryczny okular.
tak poza tematem to pokaż jak wygląda przod del sola z okularem od audi

cyborg, transformer czy cos... ;0

cyborg, transformer czy cos... ;0

Na imie ma Suzi




nie dziwie się że ta rozpórka próbuje spier**lić.
hahahaha, pelen tuning, niczego nie brakuje

nie dziwie się że ta rozpórka próbuje spier**lić.

Nie każdemu musi się podobać. Auto jest moje i robie je dla siebie a nie na pokaz. Wszelkie modyfikacje są mojego pomysłu i mają podobać się mnie.

W związku z takim podejściem rozumię teraz inne osoby które mają takie samochody i nie przedstawiają ich zdjęć na forum.
są agro tuningi które polegają tylko na zmianie zderzaków na turbo-laminat i lapy lexus style a w tą fury zostało włożone tyle pracy że aż się za głowę łapie i pokłony dla wykonawcy jeśli robiłeś to sam
A mnie się podoba ! Wygląda inaczej niż 1001 gej soli I wcale nie jest wiejska ! Poważne modyfikacje i jak dla mnie dobry efekt.

A żeby nie spamować, to proponuję wstawić rozpórkę między przednie fartuchy za chłodnicą - trzeba samemu dorobić
Dzięki za słowa uznania. Auto zostało stworzone od podstaw. Zaczynając od silnika przez zawieszenie, hamulce, blacharka, światła, felgi i wiele innych detali nie widocznych na pierwszy rzut oka jak chodź by elektryczne otwieranie drzwi na guzik wmontowany w wenętrznej stronie drzwi. Jestem autorem wszelkich zmian ale nie wykonawcą. Niestety nie na wszystkim się znam tak więc to czego sam nie mogłem zrobić powierzyłem spcjalistom. Mechanika w firmie EMPIRE z pod Warszawy a buda w AS DESIGN MAX z pod Krakowa. Aktualnie jestem w trakcie tworzenia zabudowy CarAudio w bagażniku i w samochodzie. Przygotowuje się na najbliższy Tuning Schow w Krakowie.

Jeśli chodzi o finanse to się nie wypowiadam ale za to co wsadziłem już pieniędzy miał bym więcej del sol'ek niż można zliczyć na palcach jednej ręki. Ale więcej niż pieniędzy wsadziłem w to auto serca i własnej pracy.

Zaś rozpurka między fartuchy będzie następną modyfikacją . Dzięki za podpowiedź.
Nie bede sie wypowiadal na temat wygladu, bo to rzecz gustu.
Tylko co po tych wszystkich Lambo, Audi, S2000 w jednym, skoro naruszona zostala konstrukcja nadwozia, ktore jest bardzo wrazliwe w przypadku aut bez dachu.
Teraz jeszcze dojdzie sporo kg (car audio), buda sie rozlazi, a szybsze wejscie w zakret bedzie sie laczyc z niewiadoma, na ktorym pasie z niego wyjedziemy...
Głównie chodzi o to, że przód auta nie jest odpowiednio sztywny i schodzi się mniej więcej tak / \, przez co rozpórka na kielichach się wygina. Wstawiając z przodu "rozpórkę' zrobisz coś takiego: |-| i wtedy nie ma możliwości, żeby się zrobiło to co powyżej
Z tylu fabryczny pas tez jest przerobiony (swiatla od S2K), nie wiadomo jak to wplynelo na jego sztywnosc.

Jestem ciekaw czy jesli wlasciciel tej solki wjedzie jednym przednim kolem na kraweznik ze sciagnietym dachem - to czy bedzie w stanie zalozyc z powrotem dach? Obawiam sie ze bedzie to juz niemozliwe (a bardzo podobne sily dzialaja na nadwozie przy hamowaniu i przyspieszaniu w zakretach).

Z tylu fabryczny pas tez jest przerobiony (swiatla od S2K), nie wiadomo jak to wplynelo na jego sztywnosc.

Jestem ciekaw czy jesli wlasciciel tej solki wjedzie jednym przednim kolem na kraweznik ze sciagnietym dachem - to czy bedzie w stanie zalozyc z powrotem dach? Obawiam sie ze bedzie to juz niemozliwe (a bardzo podobne sily dzialaja na nadwozie przy hamowaniu i przyspieszaniu w zakretach).


Nie da się ukryć, że konstrukcja samochodu sporo ucierpiała ale wszystkie te miejsca gdzie została naruszona zostały wzmocnione blachą. Tylni okular na światła jest zrobiony od nowa z blachy (chodź by nawet dla szczelności bagażnika).

Auto bez dachu jeździ bardzio dobrze a kraweżniki są dla mnie obce ze względu chodź by na niskie zawieszenie ale nie jedną dzióre i pagurek bez dachu zaliczyłem i nigdy nie było problemu z niczym. Pierwsze objawy pojawiły się wpłaśnie przy tej rozpurce, ale wydaje mi się, że komplet rozpórek przód i tył z V gen Vti + rozpórka pomysłu ,,Ryba88" i autko powinno być w miare stabilne. Zdaje sobie spraw, że co bym nie zrobił nie uzyskam takiego wyniku jak fabryczna konstrukcja ale już się nie da wycofać.
a myslisz ze fabryka dala sztywna konstrukcje ja na swoja mowie gummibear a seria,nic nie bite ,nic nie ciete
jak masz kase to zainwestuj w jakies dobre rozpórki przód góra i dół i tył to samo

jak masz kase to zainwestuj w jakies dobre rozpórki przód góra i dół i tył to samo

No i właśnie o to chodzi. Pojęcie dobre. Lepszy będzie komplet z serii Civic V Vti czy coś w stylu MUGEN (o ile takie firmy robią komplety rozpórek).

Co do nazwy gummiber to przyznaje że jest genialna hehe. Jak ogólnie wiadomo każda solka lata i się trzęsie właśnie ze względu na swoją konstrukcje którą nie do końca wspomaga wzmocniona podłoga. Cóż, początek lat 90-tych to nie czas szczytu myśli technicznej i technologicznej.

Jak by nie było kocham swoje auto i pasjonują mnie wszystkie przemiany jakie moge w nim wprowadzić.

Aktualnie podczas prac przy CarAudio staram się kompletnie uszczelnić kabine i bagażnik co raczej w 100% się nie uda. Jak już skończe prace przy uszczelnianiu i uda mi się znaleść jakieś konkretne miejsca to zrobie o tym Posta bo wiem jaka to udrenka dla każdego posiadacza Del Sol'a.



W związku z takim podejściem rozumię teraz inne osoby które mają takie samochody i nie przedstawiają ich zdjęć na forum.


"Rozumiem"

Co do samochodu to faktycznie rzecz gustu, ma się Tobie podobać, ale do mnie taki styl zupełnie np. nie trafia. A cięcie pasa tylnego by wstawić lampy z S2K to już zbrodnia moim zdaniem Wcale to ładniej nie wygląda, no chyba, że chodzi o sam fakt, że coś w aucie masz z S2K. Ale takie ładne lampy można kupić do Solki: http://www.allegro.pl/ite...hite_clear.html

Ładne, schludne... Warto było ciąć biedną Solniczkę jak Dr Frankenstein?
A jeżeli włożyłeś tyle pieniędzy, że byłoby za to kilka Solek, to czemu nie kupić od razu pięknego potworka jakim jest S2K? Tak czy inaczej, powodzenia w dalszych pracach
Co do wyglądu powiem tyle - szkoda że tej kasy nie włożyłeś w jej osiągi i sztywność nadwozia. Co do rozpórek to fabrycznie z tyłu żadnych nie było więc z vti jedynie możesz sobie założyć przednie góra i dół (górną już masz). Dolna spina sanki pod silnkiem.

Jak dla Ciebie to polecam taki zestaw:
Przód góra replika mugena - http://jarusnet.pl/2010/0...na-mugen-style/

Przód dół - kup od Polkara lub Chińczyka od VTI lub np Civica MB6 (pasuje i jest grubsza - ja taką mam)

Tył góra - http://jarusnet.pl/2010/0...znik-egekdc2-2/

Tył dół (najgrubsza i najlepsza dolna rozpórka i tylko tu kupisz od ręki w PL, tylko razem z nią można dać z tyłu najgrubszy stabilizator) - http://jarusnet.pl/2009/1...ka-jedyna-w-pl/

Do tego wzmocniłbym cały pas przedni dodatkowymi rozpórkami.
[quote="buchi86"]


To Ja się tutaj tak podłącze bo chodzi mi o te rozpórki z civic V
wymiary są te same? Przednią górną mam a reszta podejdzie?


Tak jak napisałem wyżej... seryjnie jest tylko przód góra i dół - podchodzą. Tylne tylko innych firm lub robione samemu i tak również pasują z Civica 5 gen. Stabilizator tylny również pasuje z civica 5 gen i nie tylko - kwestia łączników.
sebas, wielkie dzięki
Ja do końca nie wiem jak to jest w przypadku del sol, ale może OBX ?? albo jakaś podobnie brzmiąca firma robi rozpórki ?

Widziałem ostatnio na escorcie taką, to normalnie czołg by po niej przejechał i nic by się nie stało - podstawy na kielichy o grubości chyba z 5 mm ... normalnie pancerna. Nie wiem, czy to obx czy coś innego; taką miała na sobie naklejkę, spawy nie wyglądały na samoróbę, z właścicielem nie udało mi się skontaktować.
No niestety musisz się liczyć że większości się nie spodoba, bo przeróbki stylistyczne są bardzo poważne, a teraz w całym kraju panuje moda raczej na performance. Ja osobiście nie toleruje takich przeróbek starych aut: chyba że ktoś robi gruby driftwóz który ma przyciągnąć sponsorów- wtedy takie spoilery nie gryzą po oczach. Podoba mi się to co powiedziałeś, że zrobiłeś je tylko i wyłącznie dla siebie i liczysz się z krytyką. I jak dla mnie wyszedłeś z tego z twarzą, żebyś jeszcze tylko zwracał uwagę na to, że jak napiszesz "żadko" i podkreśli Ci się na czerwono, to to jest byk i wypada go poprawić
Pozdrawiam
Niestety mam dysortografie, więc jeśli popełniłem tylko jeden błąd to spory sukces a nie instalowałęm sobie polskiego słownika, co jednak powinienem uczynić .

[ Dodano: 2010-05-11, 13:22 ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl