ďťż

Wolf

Ruszam dzis samochodem spod domu (stał w garażu).
po kilku minutach silnik się rozgrzał do właściwej temperatury.

Jade jade i jako, że jakiś listonosz przede mną troszkę dziadkował więc go wyprzedzam na 2-ce cisnąc gaz.. Czekam na przepiękny dzwięk VTEC’a i dodatkowego kopa. Czekam… czekam i nagle.. wrr wrr wrrrr… Odcięcie?!!

Jade dalej test na jedynce – nie ma bata => jeśli VTEC działa to na pewno będzie różnica. Kręcę.. kręcę.. 5…6…7… obr. Żadnej różnicy!! Samochód jedynie wchodził na większe obroty! Zatrzymałem się zgasiłem silnik etc. Ruszyłem. Postój w korku 10 min. Prosta – test: działa! Kolejny test – działa!

Czemu wcześniej się nie załączył??

Olej był wymieniany tydz. temu.

Pozdrawiam,
Blade


czasem nie słychać, czasem masz za zimny silnik... jak sie kreci wyzej niz 6500, to masz zapietego vteca, bo komp obcina pierwszą faze do 6500 wlasnie.
jak powinienes woiedziec vtec załącza sie w odpowiedniej temp oleju a nie boryga ot cały problem

zamontuj wskaznik temp oleju i wszystko sie wyjasni
OK dzięki za info!!

A na ile potrafi się różnić nagrzewanie "boryga" od oleju? Jeśli po 4 min płyn chłodzący przyjmuje właściwą temp (trochę poniżej środka skali) to ile jeszcze czasu potrzebuje olej na osiągnięcie właściwej temp?

Jakoś nie mam pomysłu gdzie mógłbym umieścić taki wskaźnik


olej nagrzewa się dłużej... zimą po 6 kilometrach ma jakieś 60-65 stopni (u mnie)
u mnie po ok 2.5 km ma ok 50sto co daje vtec-a

naprawde pomocny wskaznik wiesz kiedy mozna juz pocisnac lub troszke odpuscic np. pare razy jak dawalem ognia ze swiatel ostro to max skoczyla temp do ok 110st jednak to NA w T łatwiej nagrzac oliwke
jak troche pokatuje to wzrasta mi do 100-105. nie więcej.
to ładna wartosc, chlodnicy oleju chyba nie masz?
nie
Moje pytanie brzmi: Jeśli temperatura plynu chlodzacego osiaga właściwą temp po ok 3km to ile jeszcze potrzebuje zeby oliwa nagrzała się do prawidłowej temp?
z drugie tyle.
vtec, o ile mi wiadomo włacza się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego.

a temperatura osiąga prawidłową wartość po dłuższym dystansie, mimo, że wskaznik pokazuje teoretycznie nagrzany silnik, a w rzeczywistości jest to jakieś +/- sześćdziesiąt kilka stopni płynu chłodzącego.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl