ďťż

Wolf

może był ten temat ale nie moglem znaleźć chodzi mi jaka polecacie do d16z5 tak zeby w miarę wcześnie sie budziła i wyrobiła z dmuchaniem do ok 7 tys obrotów dodam ze chodzi o softa

potrzebuje nazwy modeli oraz moze jakies dane i w jakich autach wystepuja


Takich tematów było milion Z własnego doświadczenia td04hl-13t z volvo s60 2,4T benzyna (turbina jest japońska, produkcji mitsubishi), w solce sohc budziła mi się już ok.2,5-3krpm, a od 3,5 już dmuchała 0,5, na 0,55b i lajtowych mapach z bogatym afr wyszło 220Nm 190KM i do 7krpm dawała radę. Z tego co wiem turbina KKK z audi TT 225KM też się nadaje, natomiast nie kupuj do softa td04hl-16t bo ma większą tylko część gorącą i będziesz miał wielkiego laga.
kkk04 albo garett t3
tak mysle trzeba poszukac cos vw/audi z 1,8t


no to wlasnie k04 tylko szukaj z wersji 225 konnej, ze 180 bedzie ciute za mala szybko wstanie ale na 6500 sie skonczy
wlasnie o to chodzi zeby mi nie spuchla przy gornych obrotach
td04hl-13t z volvo s60 2,4T benzyna to tylko to
Raczej tylko to co napisał atom1, bo te z audi 1.8T lubią pękać dość często to się zdarza.
Nie wiem jak te kkk z audi, ale td04 mają obieg chłodzenia wodą, mało kto to podpina ale wtedy dobrze mieć turbo timer jeśli się dba o tą turbinę, jeżeli kkk też mają taki obieg to mogą pękać właśnie dlatego, że się go nie podpina.

td04hl-16t bo ma większą tylko część gorącą i będziesz miał wielkiego laga.

nie prawda

zaloz albo k04 albo td04 - 13 i bedzie ok
My bad, ma też większy zimny wirnik, gruby126p1 dzięki za poprawkę, ale to nie zmienia faktu, że lag będzie przy niej bo jest za duża
13 do d seri 14 do b
mam pytanie mógłby ktoś napisać ile max dmuchnie w d
13
14
16
i co oznaczają te literki po numerze bo widziałem t i g
t i g (jest jeszcze c) to rodzaje lopatek na wirniku (t jest wydajniejsze od g), a numerki to wilkosci wirnika (tak w duzym uproszczeniu)

13 to mala turbinka (cos jak t25/t28) max to jakies 230-240km wychodzily np w bmw 525tds, wrx, czy volvo
14 ok 240-250
16 ok 290

taka ciekawostka 13t ma taka sama wydajnosc kompresora jak 15g

patrzac na strone turbiny (goraca) masz te rozne oznaczenia - H, L, HL, lub nic - najmniejsza jest bez literki, wieksza L, pozniej H i HL jest najwieksza

reasumujac mozesz kupic 16 ktora bedzie mniej wydajan niz 13
a jaki jest koszt zalozenia turbo do D16A9? chodzi mi o niski koszt czesci czyli uzywane turbo, IC z busa, cala reszta uzywana a to co TRZEBA to kupic nowe.

kupilem tydzien temu CRXa i mysle nad turbo

nie jestem fantastą, nie chce 250KM, chodzi mi jedynie o w miare sensowny przyrost mocy. jest sens wogole turbic auto bez zakucia? ile mozna na takim setupie bezpiecznie wyciagnac?

ciekawi mnie to bardzo, chcialbym poczytac jakies konkretne wypowiedzi bo uzylem szukajki i znalazlo mi 190stron, wiec troche za duzo zeby czytac
masz w faq koszt, a jak masz tydzień reksa to narazie Ci wystarczy tyle co jest serio,
nie bede zakladal nowego tematu

moze mi ktos powiedziec czy mozna zmienic ustawienie w turbinie czesci zimnej zi cieplej, tzn prestawic inaczej niz jest. posiadam turbine td04hl 13t z volvo, i jezeli przykrece ja pionowo do kolektora to splyw oleju jest z boku a jak wiadomo musi byc z dolu. jest jaka kolwiek mozliwosc przestawienia tego ???? czy zostaje rzezba z kolektorem ???
z obu stron od wewnarz masz sruby luzujesz je i krecisz muszlami jak tylko ci sie podoba )
Orientuje się ktoś co to za spręzarka Garrett tb-25 i jak to się sprawdzi na softa wiem ze występowała miedzy innymi nisanie 300zx i sabie 2.3T
t25 troche mala do 1/6 ale do 6 tysi obrotow obleci pewnie
atom1, własnie chodzi o to że na niej nic więcej nie pisze

z obu stron od wewnarz masz sruby luzujesz je i krecisz muszlami jak tylko ci sie podoba )

a co ztym zaworem egr ?????bo zeby bylo dobrze to musze dosc mocno przekrecic muszle od strony zimnej


no zawor tez musisz przekrecic, on jest zamocowany na 2 srubach do muszli i jak musze obrocisz to i zawor powinien tez dac sie obrocic (ew jak nie ruszasz goracej czesci to zawor stoi w miejscu ale musza tak krecisz zeby znow trafil na swoje otwory) a jak nie to musisz mocowanie przerobic i dospawac plaskownik na otwory zeby pasowal
bzyq2001 wielkie dzięki za konkretne tłumaczenie to mi sie podoba konkretna odpowiedz robisz robote:)
ramzes po stronie muszli goracej masz opaske ktora musisz poluzowac, po stronie muszli zimnej masz srubki ktore tez luzujesz (nie odkrecaj wogole WG) obracasz sam srodek miedzy muszlami, pewnie delikatnie muszle ci sie przestawia, wiec ustaw "patyk" od WG na prosto i skrecasz to co luzowales, i po klopocie
rozmumiem o co chodzi poluzowalem opaske , ale zadnych srubek ze strony zimnej nie ma , a po zluzowaniu opaski nawet kawalek ruszyc sie nie da
Gruby nie to turbo

musisz zdjac opaske, rozlozyc czesc ciepla na czesci (uwazaj na wirnik) i jak rozbierzesz to w miejscu styku obu czesci zauwazysz mini szpileczke ktora musisz kombinerkami wyciagnac. Ona ustala polozenie czesci wzgledem siebie ktore potem mozesz zacisnac opaska. a od strony zimnej nie ma srub bo masz pierscien segera czy jak to sie pisze. Musisz miec speszal toola do takich pierscieni lub jakies twarde szczypce. wyciagasz pierscien obracasz sobie muszle i wciskasz pierscien.

[ Dodano: 2010-01-27, 10:13 ]
no w mojej ko4 tak bylo i w t3 tez tak jest;P tej nie przerabialem zbyt mocno
czyli od strony ciepłej musze wirnik odkręcić???????żeby do tej szpileszki dojsc?ona jast w srodku???
kukus faktycznie moj blad, pokickalem troche a mam taka sama heh tzn 16 ale budowa ta sama (mozna mi wybaczyc dawno jej nie ogladalem )
wirnika nie rusza! broncie ktokolwiek moze!
odkrecasz opaske i sciagasz muszle strony cieplej. zostanie ci wtedy sprezarka z winikiem na wierzhu i zoabczysz w miejscu styku korpusu z muszla ktora zdjales kilku milimetrowa szpilke.
zdejmij obejme i zdejmim czesc ciepla i zobaczysz bez najmniejszego problemu o co chodzi.
juz zrobione, chodzilo o to ze jak zdjolem opaske to turbina sie nie rozpadla na dwie czesci musialem troche mlotkiem poprawic , przy okazji zawiozlem czesc goraca do magika to mi flansze do down pipe zrobi dzieki wszystkim

ps musze podlaczyc jej chlodzenie ciecza , czy do softa nie trzeba ?????
jak turbina jest chlodzona woda, to chyba trzeba podczepic, chyba ze chcesz je usmarzyc
a wlasnie ze nie trzeba
chlodzenie burbo jest potrzebne gdy sprezarka jest skitrana pomiedzy blokiem a scianka grodziowa gdzie sie duzo bardziej grzeje i trudniej jej sie ostudzic na postoju.
nie musisz podpinac wody

nie wiem czy dobrze sie orientuje ale w mojej turbinie jest wbydowany zawor upustowy tak??? bedzie to klasyczne pssssssss???? kolega w TD04HL 15G ma tez wbudowany ale on ma, przynajmniej mi sie tak wydaje jakas podkladke pod nim , i zaj... go slychac ..

niestety moja turbina lezy jeszcze w garazu czeka na reszte gratow,
tak jest wbudowany

z podkladka jak piszesz slychac go glosniej ale nie tak jak te montowane na dolot itp
bez podkladki jest krotki ale tez fajny dzwiek
opcje sa trzy
albo zostaje jak jest i conajwyzej sapie pffffff jak cichacz pod koldra
albo daje sie podkladke (tu pewnie dr qowax pomoze)
albo trzeba go zablokowac i dac normalnego BOVa na dolocie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl