ďťż

Wolf

Kiedyś świat się dla mnie zamykał na OBD0 (88-91), OBD1 (92-95) i OBD2 (96-00). Potem OBD2 mi się podzieliło na 2a i 2b i przez jakiś czas sprawa była jasna i klarowna. Niestety nie jest.


Na fotkach widać kompa P28 i jest to prawdziwe OBD1. Komp "Prawie OBD1" to P9K z silnika B18C4 wygrzebanego z anglika '99. Gniazdo prawie pasuje na wtyczki OBD1, ale nie pasuje. Poza tym wnetrze komputera bardziej przypomina OBD2 choc tez do konca nim nie jest.
OBD2b to komputer z D14Z2 '00 i naprawde civici 99-00 mialy takie gniazdka.
OBD2a to gniazdko z przejściówki i takie gniazdka mialy Integry TypeR 96-99 oraz jak mniemam Civici 1.6 96-98
"Prawie OBD2a" to komputer z D14A3. D14A4 ma taki sam komputer. Uogulniając: Civici 1.4 96-98 maja takie komputery. Robiąc w tej wersji swapa jest dużo więcej kabelkologii niż "Kupmy przejściówke od Dominika".
I niech już nikt nie farmazoni że swapując serie B do cifa 1.4 96-98 wsio jest plug and play. Bo nie jest. I mechanicznie i elektrycznie.


potwierdzam z tym cifem. niby OBD2, ale jakieś lewe. wtyczki podobne do obd1, ale to nie to. skończyło się na zrobieniu zupełnie nowej instalacji. co ciekawe kompletnie inne jest sterowanie wtryskiwaczami- odpalane są parami stąd tylko 2 przewody z kompa.

Kiedyś świat się dla mnie zamykał na OBD0 (88-91), OBD1 (92-95) i OBD2 (96-00). Potem OBD2 mi się podzieliło na 2a i 2b i przez jakiś czas sprawa była jasna i klarowna. Niestety nie jest.


Jezeli dobrze zrozumialem, to znaczy ze wszystkie Hanie 92-95 maja OBD1?
Bo mnie interesuje jaki OBD jest w Legendzie '93?

Pozdr
w cifie 92-95 wiązka do silnika D15B2 to tez nie jest OBD1
wyjmij kompa i sprawdz jaka masz wtyczke.


Gdybym tylko wiedzial co i skad mam wyjac...
obok nog pasazera z prawej strony masz kompa. odegnij sobie dywanik i bedziesz mial
OBD to nei jest rodzaj wtyczek! to ze 1,4 czy anglik ma inne wtyczki w kompie nie znaczy ze ma inne obd, siakas alfa czy kolwiek innego tez ma obd1 czy obd2 i wtyczki sa zupelnei inne. Tylko w stanach jest tak ze akurat wszytkie cify mialy jedna kostke w zaleznosci od rodzaju obd.

obok nog pasazera z prawej strony masz kompa. odegnij sobie dywanik i bedziesz mial

Dzieki bardzo
no dobra - zle to sformulowałem. OBD to "on board diagnostic".
wtyczki są inne i ilość kabli w wiązce jest inna.

I niech już nikt nie farmazoni że swapując serie B do cifa 1.4 96-98 wsio jest plug and play. Bo nie jest. I mechanicznie i elektrycznie.

w zasadzie to jest, jak masz wiązkę z b serii. wyciągając motor 1,4 wychodzi razem z instalacją prawie do samego kompa (są tam jeszcze 2 wtyczki). instalację z bserii wpinasz wtedy w kompa bez problemu a oprócz tego trzeba zdaje się 3 przewody z tej wiązki wlutować do przekaźnika pompy paliwa, do zegarów: obroty, prędkość, olej, alternator, w wiązkę napięcie zapłonu, sygnał rozrusznika, sygnały od klimy, sygnał hamulca. Da się to ogarnąć wszystko w 3-4 godziny (u andmala zajęło mi 4 godziny do odpalenia, miał d14z1, u malina 3 godziny na gotowo), bez prucia dechy i z możliwością pełnego powrotu do oryginału. Wiem, że łatwo się mówi, ale jak ktos ma pojęcie i umie szukać to poradzi sobie bez problemu
FYI: jesli kostka przypomina OBD1 i obok od strony kostki jest mala srubka (jak na foto przy P28) to w srodku jest to faktycznie OBD1.
Zasadniczo na kazdy rynek mogly byc inne kombinacje kostek vs OBD tak jak rem napisal.
P9K to jest obd2 z gniazdami wyglądającymi jak obd1, różnica jest na pierwszej kostce - 2 wypusty są inaczej przesunięte
Ja tylko tytulem kompow np kiedys dawno dawno temu gdy jeden czlowiek majacy Civica 1.4is ( 90 koni ) w budzie 3d 6 gen sprawdzal budowe kompa swojego ( bo robil maxi tuning ) z moim 5d 1.4is ( 90 koni ) wyszło na jaw iż ten moj komp niby taki sam a jednak gorszy. Generalnie chodzilo w budowie o sterowanie paliwem jakies uklady i scalaki komp z 3d ma ktorych nie ma 5d po lifcie.
Schemat posiadala firma Magic Tuning. Tyle pamietam

P9K to jest obd2 z gniazdami wyglądającymi jak obd1, różnica jest na pierwszej kostce - 2 wypusty są inaczej przesunięte

jezdzilem na takiej przez kilka miesiecy na instalacji obd1 jedyny problem to ,to ze vtec byl od 4tys tak jak rem pisze w srodku to zwykle obd2
Post wyedytowany, mozna skasowac, bo juz nieaktualne.
Wiazka przerobiona we wlasnym zakresie. Nie taki diabel straszny Pozdro
stary temat ale nie chce zakładać nowego podobnego.
Czy ktoś może wie czy do gniazda w civicu 1.6l d16y7 96-98r w którym jak wynika z pierwszego postu w tym dziali jest gniazdo OBD2a można podłączyć coś takiego:
http://moto.allegro.pl/it..._1996_2009.html

chce mieć w aucie kompa podłączonego do radia na 2pin którego ekran służył by jako 2 monitor na którym wyświetlałbym dane w czasie jazdy:P taki bajer:P ale mam w gowie już to od dawna i właśnie nie wiem czy taki interfejs podejdzie:D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl