ďťż

Wolf

.. panowie..jaka jest wkoncu prawidlowa procedura "uczenia kompa"? po resecie..bo juz zglupialem...jedni pisza zeby na wolnych zostawic na okolo 10 minut az sie wiatark zalaczy inni zeby przez 20 minut jezdzic na roznych predkosciach,,jaki jest w koncu zloty srodek?pytam bo miza czal palic moj 1.4 prawie 12 l na 100 //porazka


zawsze postepowalem wedlug pierwszej metody
warunek wszelkie odbiorniki pradu musza byc waylaczone dmuchawa, swiatla, radio itp itd

ps
przenioslem do wlasciwego forum
warunek - silnik musi być zimny
odlączyć bezpiecznik 7,5 A na jakąś około minutę , włożyć z powrotem , załączyć motor i zostawić na wolnych obrotach aż załączy się wentylator...
zgasić - zapalić i pojeździć z 15 minut na różnych obrotach przy włączonych światłach,wentylatorach,radiach,klimach itd.
to chyba całość
pozdrawiam
dokładnie z tym ze te swiatla, wentylatory itd. sa zbedne


..dzieki panowie
Gdy wyłączamy sam bespiecznik na chwile to kasują sie tylko błędy -jest to tzw. miękki reset, potem silnik-komputer nie musi sie "uczyć" ,dopiero po odłączeniu akumulatora na ok 20 min należy odpalić auto i zostawić aż sie "uspokoi" i późnieć jeżdzić (ale bez szaleństw,delikatna jazda)
ej..ale jak zostawie akumulator na 20 minut to mi sie alarm rozkoduje caly
To kabelek od alarmu podłącz do aku i tyle.

Gdy wyłączamy sam bespiecznik na chwile to kasują sie tylko błędy -jest to tzw. miękki reset, potem silnik-komputer nie musi sie "uczyć" ,dopiero po odłączeniu akumulatora na ok 20 min należy odpalić auto i zostawić aż sie "uspokoi" i późnieć jeżdzić (ale bez szaleństw,delikatna jazda)

niestety nie masz racji...
To przepraszam ,nie chciałem w błąd wprowadzić. "pentaqu" to w takim razie po wycioągnięciu samego bespiecznika kasuje sie pamięć komputera?
Tak, wyjmując bezpiecznik odcinasz zasilanie ECU w prąd. Tracone są zapisy w pamięciach ulotnych, które zawierają dane adaptacyjne. Stałe mapy (bazowe) są i tak zapisane w pamięciach nieulotnych.
Dzięki za wyjaśnienie.
w takim razie wielu ludzi jest w błędzie.

dokładnie z tym ze te swiatla, wentylatory itd. sa zbedne
kolego,dlaczego uważasz że są zbędne i ecu nie powinno nauczyc sie pracy z normatywnym obciążeniem?
no panowie..decydujcie sie..albo w te albo we wte
Światłami i wentylatorem i inną elektryką baw się. Robi to różnicę. Głupi g-tech wariuje, jak w czasie pomiaru włączą się wycieraczki.
tak jak myślałem - wychodzi na moje...komp musi mieć wczytane parametry w czasie jazdy łącznie z normatywnym obciążeniem elektryką
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl