Wolf
witam
mam w planach powiekszenie kanalow dolotowych i wylotowych
jak to powinno dokladnie wygladac dla glowicy i kolektora? czym to najlepiej zrobic?
czy frez rotacyjny i sciernica listkowa da rade?
o ile najlepiej powiekszyc?
wyrownywac krawedzie pomiedzy kolektorami a glowica? ma ktos jakas fotorelacje albo cos?
lepiej sie za to nie zabieraj, bo zamiast polepszyc to pogorszysz;
jednyne co zorb to spasuj kolektory z kanalmi, zeby nie bylo zadnych progow;
np glowice w k20a2 i k24a2 to sa te same odlewy, ale k24a2 ma mnijsze kanaly, a k20a2 sa powiekszane kanaly w fabryce i firmy profesjonalnie robiace P&P glowic nie lubia robic k20a2 bo musze nadsapwywac material, zeby pomnijszyc kanaly, aby zrobic odpowidnio obrobke;
wazny jest ksztalt kanalow, szerokosc w dnaym miejscu itd, samo powiekszenie polepszy tylko gorny zakres obrotow, pogarszajc dol i srodek - wiec bez odpowiedniej wiedzy nie rob tego
czyli najlepiej pousuwac progi ??chodzi mi rowniez o usuniecie nierownosci odlewu
wszelkie nierownosci lecisz papierkiem, moze byc jak to nazwales "sciernica listkowa"
a co do samego wyrownania progow, to ja np maluje jakas farba kolektor, odbijam na glowicy, i widac ile trzeba podebrac (no chyba ze mniejsze sa kanaly w kolektorze to na odwrot)
lepiej sie za to nie zabieraj, bo zamiast polepszyc to pogorszysz;
jednyne co zorb to spasuj kolektory z kanalmi, zeby nie bylo zadnych progow;
np glowice w k20a2 i k24a2 to sa te same odlewy, ale k24a2 ma mnijsze kanaly, a k20a2 sa powiekszane kanaly w fabryce i firmy profesjonalnie robiace P&P glowic nie lubia robic k20a2 bo musze nadsapwywac material, zeby pomnijszyc kanaly, aby zrobic odpowidnio obrobke;
wazny jest ksztalt kanalow, szerokosc w dnaym miejscu itd, samo powiekszenie polepszy tylko gorny zakres obrotow, pogarszajc dol i srodek - wiec bez odpowiedniej wiedzy nie rob tego bez przesady Bzyq;) ED9 to akurat ma głowice z tylnej części ciała i można ją sporo przedłubać; tyle że trzeba to zrobić z głową i mieć jakąkolwiek wiedzę na ten temat;)
a co do obróbki kanałów wew fabryce - skąd masz to info? nawet w moto się nie obrabia kanałów;)
pozdrawiam
Artur
glowica z k24a2 i k20a2 ma te same oznaczenia, a mimo to k20a2 ma wieksze kanaly widoczne golym okiem i przeplyw 290 vs 280 w k24a2
[ Dodano: 2009-11-05, 09:35 ]
ja u siebie kanały spasowałem do uszczelki, bo otwory w uszczelkach były większe niż kanały w kolektorach i głowicy
a co do samego wyrownania progow, to ja np maluje jakas farba kolektor, odbijam na glowicy, i widac ile trzeba podebrac (no chyba ze mniejsze sa kanaly w kolektorze to na odwrot)dokladnie tak zrobilem i trzeba troszki usunac tego.a jest sens polerowania tego na lustro??czy lepiej przeleciec jeszcze papierem?
napewno warto wyrownac powierzchnie zeby byla bardzo gladka, a co do lustra to czytalem gdzies ostanio ze to niedobrze, ale co i jak i dlaczego nie pamietam, niech jeszcze inni sie wypowiedza
moze byc szklo- to nie gaznik gdze paliwo wiruje z powietrzem a chropowatosci nadaja mu nieokrzesany lot- w ssacym idzie samo powietrze wtryski sa na koncu, w wydechowym tymbardziej same spaliny im szybciej wyjda tym lepiej
moze byc szklo- to nie gaznik gdze paliwo wiruje z powietrzem a chropowatosci nadaja mu nieokrzesany lot- w ssacym idzie samo powietrze wtryski sa na koncu, w wydechowym tymbardziej same spaliny im szybciej wyjda tym lepiejnic bardziej mylnego; czym Twoim zdaniem różni się wtryskiwacz od gaźnika jeżeli chodzi o samo rozpylanie paliwa? - jedynie ciśnieniem roboczym jak będziesz miał idealnie gładką powierzchnie to co większe krople zamiast tworzyć jednorodną mieszankę z powietrzem będą spływać po ściankach - spróbuj polać coś chropowatego woda i przyłożyć do tego choćby suszarkę, później ten sam eksperyment powtórzyć na szkle
pozdrawiam
Artur
chyba sie nie rozumiemy- w gaznikowych autach czy z wtryskiem jednopunktowym paliwo z powietrzem mieszalo sie daleko daleko przed glowica i zaworami- totez chropowata powierzchnia sprzyjala dobremu wymieszaniu
w autach gdzie wtryski sa przy samym wlocie do okien glowicy i same w sobie daja rozproszona dawke chropowatosc jest zbedna
i wlasnie tym to sie roznia- droga jaką pokonuje PALIWO
jak masz wtrysk wielopunktowy to kazda chropowatosc w kanale powoduje zawirowanie, opor itp, jesli masz gaznik to tak jak atom pisze, powoduje to lepsze wymienie sie benzy z powietrzem juz w kolektorze, przy wtrysku, paliwo jest dobrze rozpylane przez wtryskiwacz a reszta mieszania dochodzi w cylindrze podczas sprezania, wiec chropowatosc w kanale stawia opor przeplywowi powietrza, im mniej powietrza dochodzi co cylindra przy pelnym otwarciu przepustnicy, tym mniej paliwa komputer poda, proste
z tym polerowaniem na lustro to bym sie spierał najlepiej jest podobno pierw wypolerować na lustro a potem przetrzeć lekko papierem sciernym robiąc rysy biegnące tak jak mieszanka w kolektorze tu załączam link
http://www.promotormocy.p...2&id_category=3 przeczytać pierwszą kolumne
mr073k i Atom1 - róbcie sobie jak chcecie, ja tylko napisałem jak to wygląda od strony fizyki, z która się nie dyskutuje;) a co do zawirowań - policzcie sobie grubość warstwy laminarnej przy prędkości 30m/s dla chropowatości 500um (ziarnistość nieszlifowanego odlewu) i sami pomyślcie czy warto polerować, skoro nawet przy surowym odlewie to niewielka wartość;) Poza tym jeszcze jedna ważna kwestia co do rozpylania: wyobraźcie sobie taki przypadek - niskie obroty, tak ok 2500, bardzo wolny przepływ powietrza - przepustnica otwarta na 5-10%, czyli spokojna jazda - w ciągu 10ms otwarcia zaworów wpadnie go zaledwie kieliszek przy ciśnieniu atm. i wtrysk pod ciśnieniem 40psi ładujący przez 0,5ms paliwo wprost na lustrzaną powierzchnie kanału dolotowego - jak tam nie będzie zawirowań to nobla temu kto wymyśli jak wymieszać paliwo z powietrzem na tyle dokładnie by po takiej polerce auto nie zaczęło palić 10l/100 przy 90km/h;)
pozdrawiam
Artur
sam napisz prezciez ty chcesz udowodnic ze to bzdura a nie my pozatym ja nie twierdze ze w ogole cos to da bo dla mnie to jest bezsensowny zabieg w ogole ale jezeli juz ktos sie uparl to moze to tak zrobic i nie bedzie zadnych moim zdaniem negatywnych skutkow moze byc z papierem moze byc bez itp- jak jest najlepiej trzeba by sprawdzic na hamowni
sam napisz prezciez ty chcesz udowodnic ze to bzdura a nie my pozatym ja nie twierdze ze w ogole cos to da bo dla mnie to jest bezsensowny zabieg w ogole ale jezeli juz ktos sie uparl to moze to tak zrobic i nie bedzie zadnych moim zdaniem negatywnych skutkow moze byc z papierem moze byc bez itp- jak jest najlepiej trzeba by sprawdzic na hamowniaa; znaczy się dla lansu;) myślałem że pisałeś o polerowaniu jakoby mogło coś poprawić w mierzalny sposób;) na hamowni nic Ci nie wyjdzie - przez polerowanie moc nie wzrośnie ani tez nie spadnie; spalanie przy spokojnej jeździe wzrośnie;)
nie dla lansu, ale dla niewysilonych silnikow np dwusuwowych, starych gdzie odlewy byly marnej jakosci, po czesci gaznikowych (polerowac do podania paliwa, potem juz tylko lekko) w hondzie takich wad juz nie ma..wiec srednio wg mnie, ale ziarnko do ziarnka i zbierze sie miarka= takze do mocnego NA ja bym polerowal
atomki, niestety raczje nie polerwoac
zreszta zobacz na firmy, ktore profesjonalnie obrabiaja glowice, nawet w najwyzszych dostepnych stageach nie oferuja polerowania, a wrecz odwortnie robie kanaly jak najbardziej 'pofladowane', a co to dla nich wypolerowanie? skoro potrafia nadsapwac materialu, przerobic zupelnie ksztalt i dlugosc kanalu
najwyrazniej wlasnie daje to ze w dzisiejszych czasach to nic nie daje a dawalo w latach 80 )
Nasza glowica , ponad 300CFM , standardowa b16 ma okolo 235CFM przy tych samych parametrach pomiaru , obraz powie wiecej jak slowa
i wszystko w temacie, fotka mowi sama za siebie
i jak widac na foto nie jest wypolerowany na lustro i wiec tego sie bede trzymal
bracia o jakim ziarnie koncowo byl uzywany papier?? czy jakimis roznymi granulacjami lecieliscie??
uzywamy papieru CNC
a co to jest te cnc?? bo juz kiedys probowalem sie dowiedziec ale jest tego od cholery, przewaznie obrabianie metali, frezowanie itp ale nie jest konkretnie napisane co to jest
a co to jest te cnc?? bo juz kiedys probowalem sie dowiedziec ale jest tego od cholery, przewaznie obrabianie metali, frezowanie itp ale nie jest konkretnie napisane co to jestwikipedia prawde powie
Computerized Numerical Control , CNC Komputerowe sterowanie urządzeń numerycznych - układ sterowania numerycznego, wyposażony w mikrokomputer który można dowolnie interaktywnie zaprogramować. Układy CNC sterują obsługą graficznego monitora, na którym wyświetlane są programy NC, informacje o narzędziach, informacje korekcyjne narzędzi które są bardzo istotne przy skrawaniu powierzchni o różnych kątach nachylenia w stosunku do osi Z (oś Z we wszystkich maszynach CNC jest równoległą do głównego ruchu roboczego), parametrów obróbczych, poprawność programu, integrują maszynę z innymi systemami komputerowymi.
Termin ten zwykle używany jest w odniesieniu do obróbki materiałów za pomocą komputerowo sterowanych urządzeń (takich jak frezarki czy tokarki, elektrodrążarki) zdolnych czytać standardowy kod sterujący G-code. Obróbka CNC pozwala na szybkie, precyzyjne i wysoce powtarzalne wykonanie często bardzo złożonych kształtów.
Typowy proces skomputeryzowanego wytwarzania przedmiotu składa się z faz projektowania wspomaganego komputerowo (CAD), przetwarzania projektu na plan sterowania maszyn (CAM) i CNC (właściwe wykonanie).
Przyklad zastosowania maszyny CNC 5osiowej przy portowaniu kanalow ssacych w H22
http://www.youtube.com/watch?v=v-4Yb8LjQmoObrobka komory spalania glowicy b16 pod tuleje 84mm
http://www.youtube.com/watch?v=0QS-T2THvO4
no dobra ale to i tak nie wyjasnia jakiej gramatury papieru uzywacie, bo napewno papier do tych maszyn jest o roznej granulacji, chyba ze sie myle
ja tez nie czaje od razu wiedzialem co to cnc... ale papier cnc?!
znalazlem calkiem fajny temat dla osob spedzajacych wieczory z autkiem
http://www.garbiarnia.com...id=91&Itemid=50
ja tez nie czaje od razu wiedzialem co to cnc... ale papier cnc?!taki zarcik odnosnie papieru , nie bylo widac mrugajacego oczka ??
ahs juz wiem
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl