Wolf
Ludzie, pytanie z milion.
Jak najlepiej wyczyścić silnik ze starego oleju, na dzień dzisiejszy jest zalany pełnym minerałem 15w-40 Mobila ? A chciałbym go zmienić na pełny lub pół syntetyk.
Jak najlepiej to zrobić? Czy będzie to miało jakiś wpływ na silnik? I jakim olejem waszym zdaniem potem go zalać?
Pozdro.
A co remont zrobiłeś?
Żeby Ci tylko po takim skoku w stronę pełnego syntetyka się silnik nie rozszczelnił...
stary nie przejmuj ja jeżdżę na 15W40 Mobil i nic się nie dzieje. Mój silnik pali 0.9L oleju na ponad 1000km ale poza tym jest w dobrej formie
mi wypalił jakieś 1,3 l na 8k ale spoko co do remontu to myślę o pierścieniach, panewkach i pełne uszczelnienie silnika. I co dalej to nie mam pojęcia i przy okazji tego małego remontu chciałem wyczyścić z oleju moje cudo
No to jak remontujesz, to użyj szukajki, bo było tematów od groma jak zalewać silnik po remoncie, podczas docierania. Pozdrawiam!
thx poszukam
Ja bym użył płukanki Motula. Co do remontu to tak: jeżeli silnik trzyma dobre parametry (kompresja) lub go hamowałeś i jest wszystko ok. Zalej go na początek Motulem 15W50. zobacz jak się będzie zachowywał i ile będzie wciągał itp. Remont Z5 na dobrych częściach to ( ASO uszczelka pod głowice 340pln, uszczelniacze ASO 250pln (300pln), panewki ACL Race 350pln, Pierścionki (NPR-150pln, lub lepsze do 300pln, Uszczelka miski Erlinga 50pln , pokrywy zaworów Erlinga 30pln, Śruby do korb ARP 230pln) to jest podstawowy remont, bez ceny robocizny. Jeżeli motor jest w db kondycji (tylko wcina olej) można go remontować. Rozważ swap jeżeli jest inaczej.
nie tylko wcina i pluje olejem hamowałem go wyszło mi 137,2 hp i 144 nm czy jakoś tak dzięki za info skorzystam napewno
to ja ci powiem- lej pan olej i jezdzil dalej, taka moc to musi sie czyms objawiac )) po remoncie zapewne spadnie;-)))
nie no chyba nie spadnie może będzie lepiej zobaczymy jak to wyjdzie
Zobacz sobie jakie wlasciwosic ma mineral mobila a pozniej sie zastanawiaj czy jest sens zamieniac na pol czy full. W swojej bylej ed9 nastukalem ok 50k na takim oleju jak ty wymieniles i wszystko lux. Oleju po 10k ubylo moze z 300ml. Autko zapier zstrasznie az do bum. Nigdy nie sprawdzalem ile mialo km/nm.
Ps... silnik po dzwonie trafil do cifa V mojego ziomka, rozbieral go, wszystko ladne czyste, daje rade a jeszcze zaczelo mu swistac spod maski Mozna sie naciac
nigdy mineralny ;/ Jest gęsty i źle się rozprowadza... na lato ujdzie bo jest ciepło, ale w zimie katastrofa... pełny lub półsyntetyk, ale jak kolega tam wcześniej pisał (może się rozszczelnić) No i bedzie ciekło ... Ja jak wyremontowałem Z5 to wlałem półsyntetyk i nic nie palił
w ed miałem minerał ,auto śmigało i problemu nie było żadnego, teraz mam u siebie półsyntetyk, ale tez użyłem płukanki MOTULA przed zmiana z wcześniejszego półsyntetyku jakim był zalany silnik u wcześniejszego właściciela
jezdze na mineralnym motula, prawie non stop ogien w zime, pojezdzawki 30 minutowe upalanie na parkingu, latem niedziela i czwartki wygladają tak
http://www.youtube.com/watch?v=s8MOt6o8AbM silnik oleju nie bierze, macie racje mineralny to zlo najwieksze
nie no spoko zobacze co da się zrobić z moim d16a9 mam nadzieje, że nie będę musiał zmieniać ani panewek ani pierścieni same uszczelki pójdą do zmiany a reszte się zobaczy ale napewno wezmę płukankę motula i pół syntetyk i zobaczymy co to da a reszte to hmmmmm......... z czasem najpierw rudą trzeba załatwić na całej budzie
Jak zdejmiesz głowice to zmień już pierścienie. Nie warto bawić się w półśrodki, bo nie wierzę że nie będzie ci brał oleju bez wymiany pierścieni i uszczelniacz. Z doświadczenia to mogę ci powiedzieć, że jak robić to górę i od razu dół- panewki podejrzewam że będą ok. Jak nie chcesz robić dołu to zalewaj go ciągle minerałem i polata. Nie ma tragedii- jeżeli będziesz jeździł z głową a nie non stop na czerwonym polu Znajomy miał kiedyś civic'a 4g 1.4 - 10 lat nim jeździł i nakulał nim grubo ponad 150kkm- i zawsze lał mineralny mobila. Silnik do dzisiaj pięknie się sprawuje.
Mir@s ty i twoje teorie...
nie no spoko nie latam na n/a non stop na czerwonym chyba, że jakiś typek w tatusio wozie mnie pod ku#@% to wtedy tak. Ale macie racje pierscienie i panewki to będzie trzeba zmienić pełne uszczelnienie silnika i można myśleć co dalej może jakiś soft ale zobaczymy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl