Wolf
W sumie zastanawia mnie jedna rzecz. Z tego, co udało mi się wyczytać, to wszelkie zewnętrzne kontrolery punktu załączania VTEC-a (VAFC, Fields, Spoon) działają poprzez podanie +12V na zawór VTEC. Spoko, logiczne.
Tylko skąd komputer ma wiedzieć, że włączony jest VTEC? Albo inaczej spytam - czy w komputerze (mam raczej na myśli ECU OBD0 - PW0) są osobne mapy dla lo-cam i hi-cam? No bo jeśli są osobne mapy, to "ręczne", zewnętrzne włączenie krzywek nie spowoduje pracy komputera na mapie hi-cam. Zgadza się?
Innymi słowy w obecnej chwili doszedłem do wniosku, że wszystkie kontrolery VTEC-a po prostu uruchamiają go "mechanicznie", a ECU leci sobie na swoich nastawach i przełącza się na ostrą mapę wg własnego uznania. Czy tak jest ?
dobry temat jest o czym myslec
dlatego zakup pstryczka "vtec on/off" nie ma sensu. modyfikujesz coś, to wystrój auto pod tą modyfikację. dobrze, ze te kontrolery pozwalają na ustawianie paliwa, choć to tez nie do końca wystarczające.
niektóre systemy maja fajne możliwości- np. low load vtec i high load vtec i pełne sterowanie mapami. jak jedziesz sobie delikatnie w trasie i nie chcesz ostrej krzywki zbyt szybko, to ustawiasz sobie jak najwyzej obsługuje mapa lo-profile i cieszysz sie ekono jazdą. gdy trzeba pogonic, to obsługiwany jest high load. oczywiscie load mozesz sobie wtedy ustawić na odpowiedni poziom wychylenia przepustnicy.
Dokładnie coś takiego robi seryjne ECU, tylko w ograniczonym zakresie.
Wracając do tematu to wynika z tego, że korzyść z ręcznego włączenia VTEC-a jest w sumie niewielka - komputer jedzie na mapie lo-cam i nie wyprzedza zapłonu jak na "prawdziwym" VTEC-u. Czyli kolejny minus piggy-backów w Hondzie.
Any other thoughts?
kazdy piggyback bedzie gorszy od wypalonej kosci. hameryki nie odkryles.
w obd1 jest czujnik zwiększania ciśnienia i to on daje impuls (poprzez zabranie masy) do kompa, a ten przełącza mapy
W OBD0 też jest ten czujnik.
Czyli komputer reaguje na zabranie masy przełączeniem map?
Myślałem, że on tylko decyduje o tym, że w ogóle komputer pozwala na włączenie VTEC. Tak samo jak to że auto musi jechać i być rozgrzane.
w obd1 jest czujnik zwiększania ciśnienia i to on daje impuls (poprzez zabranie masy) do kompa, a ten przełącza mapyale w OBD2 nie ma VTEC Pressure Switch`a a VTEC sie zalancza
ale w OBD2 nie ma VTEC Pressure Switch`a a VTEC sie zalanczabo mapy przełączają się niejako automatycznie z załączeniem vteca
vtec pressure switch decyduje o przełączaniu map, nie o załączaniu vteca - o tym decyduje komp po spełnieniu odpowiednich warunków (czytaj: post wyżej )
Czyli działa to tak:
Komputer włącza VTEC przez otwarcie zaworu -> płynie olej przez zawór i VTEC pressure switch daje znać komputerowi, że VTEC udało się fizycznie włączyć, i komputer przełącza mapy.
Tak?
dokładnie
OK, czyli jednak można włączyć VTEC-a zewnętrznie i będzie to działać
To teraz dodatkowe pytanie: przy jakich obrotach zaczynają się mapy hi-cam, a gdzie kończą lo-cam?
lo cam bodajrze do ponad 7k, hi cam w zasadzie od początku obrotów
OK, czyli jednak można włączyć VTEC-a zewnętrznie i będzie to działać
To teraz dodatkowe pytanie: przy jakich obrotach zaczynają się mapy hi-cam, a gdzie kończą lo-cam?Da sie , wystarczy na selenoid podac 12V co wlasnie robi komputer przy spelnieniu okreslonych warunkow
Czyli wystarczy sprawny elektronik części za pare dyszek i mamy VTEC kontroler
Jeśli komputer wykryje +12V to wywali CEL, więc trzeba dać diodę lub odłączyć przewód od komputera.
dzteki
I tak paliwko nie bedzie sie zgadzac , ty wlaczasz VTECa nie komputer , po to wlasnie kontrolery maja korekcje paliwka , powodzonka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl