ďťż

Wolf

witam!

Mam pytanko dotyczace Hondy V generacji Civic 1.6 160 koników w sedanie

- Ile to autko pali?

oraz, wiadomo mi ze w limuzynie 160 koni wyszla wlasnie tylko w wersji 5 drzwiowej, czy myslal ktos kiedy o tym aby kupic wersje 3 drzwiowa 125KM i wsadzic silnik wlasnie 160 konny? czy jest to wykonalne?


Pali od 6 do oporu

W V gen. silnik B16A2 wystepował w sedanie (EG9) orasz w 3d (EG6)
Wybacz niezbyt znam sie na symbolach EG6 to tzw jajko tak?
Bo mnie interesuje wlasnie tylko z tylem typu limuzyna.

a od 6 do oporu co to oznaczA?

Przypuscmy ze jezdze bardzo umiarkowanie to pali 6 tak?
Jezeli bede go dusil to ile jest w stanie zjarac maxymalnie?
eg6:
http://images.google.pl/i...az%C3%B3w&gbv=2

("fajny" jest pan na samym dole, 2 zdjecie od prawej ; )

eg9:
http://images.google.pl/i...az%C3%B3w&gbv=2

Moim zdaniem 6 to bardzo fantazyjne spalanie ale temat o tym byl i to chyba na tym forum wiec nie ma go sensu ciagnac.Ale ja raczej bym spodziewal sie 10l


mozesz spokojnie do sedan V gen wsadzic B16A2 (czyli DOHC VTEC 160KM)
a w jajku byl tez taki silnik w wersji VTi ale oczywiscie da sie do jajka ktore ma SOHC VTEC'a (125KM) w serii wsadzic B16

B16 to wedlug mnie spalanie od 9 do 15+. wszystko zalezy jak jezdzisz
Odlozylem, juz 8 tysiecy na kupno nowej hondy, moja Civiczka kwadrat 91 pojdzie tez mam nadzieje za jakies tam sianko, wezme najzywej kredyt.... kasa juz prawie jest
Ale jest dylemat

Strasznie bym chcial byc posiadaczem wlasnie silnika B16A2 ale koneicznie w sedanie (jajka mi sie nie podobaja) tylko znowu roznica miedzy wersja 2 drzwiowa a 4 jest ogromna, na niekorzysc tych 4.... Wiec tak mysle, aby zakupic 2 drzwiowego sedana w silniku 125KM i odnalezc gdzies silnik 160 konny i podmienic....
Co myslicie o takim podejsciu do sprawy? Ma to jakies konsekwencje w wymianie czegos jeszcze oprocz silnika?

No i to 15 litrow na 100 tez troche mnie wystraszylo musze przyznac.....
Pewnie wypowiedzenie zdania "moze na gaz" jest tutaj zbrodnia zreszta sam bym nie chcial gazu.....

To co mam robic
ale te 15 l to jak non stop deptasz spokojnie

ten 2 drzwiowy sedan o ktorym mowisz to nie jest czasem coupe?
no 2 drzwiowy ale nie jajo tylko z bagajem łamanym, przepraszam za brak znajomosci terminow

bo wiem ze takie byly tylko w wersji 125KM?

wlasnie dodaje posta z moja oldschoolowa honda to zaraz rzuce

Caly czas bym nie deptal tylko na swiatlach jak komus by sie wydawalo ze ma szybki samochod jezdze raczej umiarkowanie

[ Dodano: 2007-03-01, 22:05 ]
wychodziloby ze mowisz o civic coupe. to tam tez mozna wsadzic b16tke
w drodze z wroclawia do krakowa w 4 osoby z pelnym kufrem 120-130km/h spalanie 6.5l/100km. bez gwaltownych przyspieszen. spowrotem 140-150km/h 7l/100km.
nigdy robiac caly bak nie spalil wiecej jak 10litrow/100km. albo ja jestem inny , albo ludzie jezdza tym silnikiem caly czas na 2 biegu. u mnie srednie wychodzi 7.5-8.5 i wtym licze pare razy jak sie pogonie ze swiatel. spalanie rzedu 12-15 litrow to chyba z dnia spedzonego na 1/4 mili ...
pocieszyles mnie niezmiernie tancio
Ja tak samo jezdze, szybciej jak wszystki uliczne muly, ale umiarkowanie i pare razy na swiatlach lekkiego kopa

ale zastanowie sie czy kombinwoac z silnikiem czy przezyc juz to wiecej drzwi,
samochod ma jakies wady?
wady jak kazdy samochod z tego rocznika+ dodatkowe zwiazane ze sposobem uzytkowania samochodu klasy gti, a z typowych dla hondy to legendarne ranty tylnych nadkoli i palenie oleju


ale zastanowie sie czy kombinwoac z silnikiem czy przezyc juz to wiecej drzwi,
samochod ma jakies wady?


Jak już uprzesz się przy coupe (2drzwi) i zabawie w silnik to poszukaj b18c6 co ma w serii 190ps lub jdm h22 (200ps)... Z autopsji powiem że 160 koni to naprawdę mało
Michal malo to jest jak juz sie pojezdzi jak pierwszy raz wsiadles to zle bylo?
tym bardziej, że jak wynika z opisu teraz jest 1,3
A ile musialbym dac za taki silniczek b18c6? to jest silnik od del sol tak?
Nie ma zadnego problemu z wymiana w tej hondzie?

Chociaz Chyba jednak kupie sedana b16a2 a potem bede zastanawial sie nad ewentualnym tuningiem, poki co nie znam sie na tym calkowicie ale pewnie bede zbieral kase i szukal kogos kto sie zna
Moglby mi ktos tylko w przyblizeniu powiedziec ile kasy trzeba wpakowac w silnik aby dodac takiej hondzie z 40 konikow jeszcze albo i wiecej oraz jak wyglada w tym momencie poziom spalania czy wzrasta bardzo gwaltownie

b18c6? to jest silnik od del sol tak?
Nie kolego B18C6 to 1.8 DOHC VTEC pochodzący z Integry TypeR i legitymujący się mocą około 193KM jak podają katalogi.

Spalanie przy normalnej jezdzie.. czyli w zakresie 2,5 -3,5 tys obr + butowanie na swiatlach , przy wyjezdzie ze skrzyzowan itp itd = spalanie w granicach 9-10 litrow . Jak ktoś chce jezdzić jak dziad to niech nie kupuje B serii .. to jakas paranoja kupowac Vitka zeby oszczedzac na spalaniu . Okolice 7 litrów to mozna na trasie zrobic ale ta moc prowokuje do dynamiczniejszej jazdy i w praktyce spalanie wynosi wlasnie tyle ile napisalem powyzej.. no chyba ze z silnikiem cos nie halo to i 15 spali

Przy ciaglym ciskaniu to nie wiem ile jest w stanie lyknąć .. a czy ktos tak jezdzi?

no chyba ze z silnikiem cos nie halo to i 15 spali

jak najbardziej jest to możliwe

ja nie twierdze ze spalanie 15 litrow jest niemozliwe.. ale to przy ciaglym deptaniu chyba bo przy normalnej jezdzie takie spalanie jest nienormalne
a nie ma zadnego problemu z wsadzeniem b18c6?
Ile pali ten silniczek? bo podejrzewam ze skoro i moc wieksza i pojemnosc to spalanie niestety tez.... no i najwzaniejsze pytanie jak juz bym taki odnalazl to ile manej manej musialbym dac

pozdrawiam, i dzieki wszystkim za informacje!
10tys za komplet na swap
heh... w takim razie zostane przy standardowym silniczku i pobawie sie w tunning
jak ktoś bawi się w swapy to raczej nie patrzy czy spali mu +/- 2 litry więcej, tymbardziej przy silniku z ITRa... w twoim przypadku nie bawiłbym się w tuning w d13 bo to strata pieniedzy wg mnie... odłóż pieniążki i swapuj na d16z6 (125 koni) bardzo przyzwoity silnik... nie od razu trzeba mieć 200 koni w samochodzie
tzn z moim obenym autem nic nie robie juz...
tylko koncze zbierac kase na civike V generacji 1.6 160 sedana i kupuje, a ewentualnie pozniej cos sie porobi w niej, tymczasem cel zakup
musze jeszcze sie rozeznac co nieco, w zasadzie duzo czytam tutaj i wiem juz troche wiecej, ale musze przyznac ze niektorzy z forumowiczow to mogli by na uniwersytecie wykladac o hondzie i tunnigu

[ Dodano: 2007-03-14, 23:03 ]

A mam jeszcze pytanko, na jakiej zasadzie dziala V-tec czy rozni sie czyms od vteca czy Vti, co oznacza ze zalacza sie Vtec?

Nie ma czegoś takiego, jest VTEC

"First off, let's talk about what VTEC is NOT.
VTEC is NOT "V-tec", "V-TEC", "V-tech", "V-TECH", "VTECH", "V-TEK", "vtech", "vtec", "vortech", "Vtec", or "Vtech". It's CAPITAL VTEC. No dashes, no lower case, no extra letters, no anything other than the correct and only spelling of VTEC. If you cannot respect the technology and simply use the correct spelling, you do not deserve what it gives you."

Jak działa VTEC
Czym jest VTEC

VTi to wersja civic'a z najmocniejszą jednostką. Silnik ma oznaczenie B16A2 DOHC VTEC
ma 160 koni i ma dwa wałki rozrządu... Powyzej na filmiku masz pokazane co oznacza (a nawet jak wygląda) jezeli załacza się VTEC

VTEC również występuje w silnikach SOHC (jeden wałek rozrządu) gdzie to "załączenie" nie jest odczuwalne (bynajmniej nie aż tak jak w DOHC)

Porównanie:

DOHC VTEC co prawda z seryjnym silnikiem ma mało wspólnego, ale jest jakiś obraz
SOHC VTEC może nie najlepszy przykład silnika D16Z6, ale różnice chyba widać

a tak generalnia, to google.com, wikipedia, youtube, i oczywiscie to forum (jak i inne) kłaniają się... szukaj a znajdziesz odpowiedź
Dobra panowie mam jeszcze jedno pytanko.
Hondzina ta jest zarejestrowana na 4 osoby, dlaczego?
Czy jest mozliwe przerejestrowanie na 5 osob, czy robil ktos tak?

pozdrawiam
bo VTi ma 4 miejsca. obejrzyj sobie wnętrze.
tylna kanapa ma wyprofilowane dwa glebokie siedziska oddzielone wysokim podlokietnikiem. jest mozliwosc przerobki na 3miejscowa kanape i na bank znajdzie sie duuuzo osob by zamienic sie za doplata z ich strony na taka kanape z vti,dajac w zamian 3osobowke
a co to za frajda miec z tylu o jedno miejsce mniej, ze az tak duuuzo osob jak mowisz chcialo by ja wole miec 5 miejsc niz 4

A jezeli moj znajomy ma Type-r 2003 i z tylu ma normalnie kanape bez lokietnika a i tak ma zajestrowany na 4 osoby? to tu wystarczy pas srodkowy dokupic tak?

Nie kolego B18C6 to 1.8 DOHC VTEC pochodzący z Integry TypeR i legitymujący się mocą około 193KM jak podają katalogi.

Jakie? Mam prospekt ITR od niemieckiego dealera i podaje on tyle ile ma B18C6 - 190KM i żadnych tam 3 więcej.
Chyba na przeczekanie kupna nowej Hondy, zrobie sobie maly swap
Mam civic 91 silnik 1.3 75 koni bezproblemowo mozna wsadzic w to silnik v-tec od kwadrata, z jakimi eksperymentami i dodatkowymi kosztami jest to zwiazane?
Przyuwazylem taki silnik na allegro http://moto.allegro.pl/it..._km_czesci.html
Oczywiście, że bezproblemowo.... Potrzebujesz tylko (poza silnikiem) dosłownie wszystko: skrzynię, mocowania, wiązkę, komputer, pompę itp. Buda z 1.3 to cienka baza do swapa jako że to gaźnikowiec a swapujesz na silnik z wtryskiem. Dodatkowo musowy swap hamulców i przyda się też zawiecha. Nikt nie robi takich swapów. A jak Ty zrobisz to lekko przedłużysz to oszczędzanie na nowe auto.
Czyli nie ma to wiekszego sensu

dzieki!

[ Dodano: 2007-05-17, 17:42 ]
z aso
czyli gdzie szukac?
ASO Honda czyli każdy diler hondy na świecie
W uzupełnieniu: to seryjne dokładki z wersji i-VT.
I przednia nie pasuje do zderzaka ED.
Hm... A ile taki sprzet w ASO kosztuje? pewno drogo...
Istnieje inna droga? zamienniki? uzywane? ktos to sprzedaje, jak to nabyc

Czyli na przod jakie pasuje?
Dzwonisz do ASO i się dowiadujesz - proste, ale nie masz po co skoro nie pasuje. Zamienników nie ma. Używane? Skoro nowe nie pasują to jaki sens kupić używane? Żeby też nie pasowały ale były tańsze?


Czyli na przod jakie pasuje?
Nie wiem, jakieś inne dokładdki tuningowe, które znajdziesz w necie iczy w sklepach tuningowych.
a zderzak przedni z CRX pasuje??
przygladalem sie jednymu dzisiaj i wyglada na idealnie pasujacy i wyglad ma o wiele lepszy, wiec to jest jakis pomysl
zdezrak z crx wymaga lekkich przerobek bo po zamontowaniu zostaja przerwy
Pozwole sobie zacytowac post uzytkownika civic4g.pl/forum tutaj


W końcu znalazłem chwilkę, więc postaram się opisać jak ja zamocowałem zderzak od CRX-a
Co nam potrzeba:
Zderzak od crx
3 kątowniki 5X5X3cm
2 płaskowniki długości 20cm ( ja użyłem blaszek służących do mocowania siłownika do centralnego zamka)
Wiertarka, wkrętaka akumulatorowa
Kilka wkrętów
Trochę determinacji i chwilkę czasu
Oczywiście najprostszym rozwiązaniem byłby zakup (oprócz zderzaka) błotników, oraz belki wzmacniającej zderzak wraz z uchwytami zderzaka.
Ja zostawiłem zostawiłem wszystko seryjne tzn.Civica.
Obrazek
Na tej fotce zaznaczyłem miejsca, w których zderzak został w mojej Hani przytwierdzony do nadwozia.

I tak:
(1)oraz (2) – tu trzeba zamocować kątowniki jak na zdjęciu poniżej
Obrazek
Ja dałem taki kątownik tylko na środku, ale można dać, 3 bo właśnie tyle jest uchwytów w zderzaku
(3) te mocowania pasują bez żadnych przeróbek ( dwie śrubki trzymające zderzak od dołu)
(4) tu założyłem płaskownik, który przykręciłem do nadwozia i zderzaka (zdjęcie poniżej)
Ten zabieg dodatkowo usztywnił zderzak u dołu
Obrazek
(5) Te mocowania pasują bez żadnych przeróbek

I w ten oto sposób mamy założony zderzak (trzyma się, u mnie już tak 1,5 roku)

Jak wiadomo błotniki SA troszkę inne w civic niż w crx.
Tak, więc po zamocowaniu zderzaka zostaje nam mała dziurka między zderzakiem a nadkolem
Obrazek
Ja pozbyłem się dziury za pomocą żywicy poliestrowej z matą szklaną (mata robi się zaje…. twarda ) tak załatana dziurę potraktowałem jeszcze szpachlą, aby wszystko było w miarę równe (a oto efekty)
Obrazek
Teraz autko czeka w kolejce do malowania (kasa)

I po malowaniu efekt końcowy :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A na koniec do porównania jeszcze kilka fotek civc-a z oryginalnym zderzakiem i zderzakiem od crx-a
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Życzę wszystkim powodzenia przy pracy nad zderzakiem
W razie jakiś pytań (w miarę mojej wiedzy) walcie na pw.


mam nadzieje ze sebisz nie bedzie zly za to

Ps. o jakim aucie tu jest wlasciwie rozmowa?
bo temat jest o sedanie, a w miedzy wierszach zdarzylem wyczytac o jajku i o 4genie
bo chyba nie masz zamiary wsadzac zderzaka z crx do jajka
Franek no rewelacja dzieki za to!
w ogole ta strona z forum o 4 gen mi sie przyda!
dzieki wielkie!
nie ma za co

tylko za bardzo niewiem do czego chcesz to pasowac bo przez ten temat przewleklo sie juz wszysko
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl