ďťż

Wolf

Potrzebuje wskazówek co zrobić z hamulacami w cifie 5 gen.
Jak niektórzy się orientują ostatnio zmieniłem silnik z d16a9 na b16a2.
Do tej pory wystarczały mi hamulce seryjne,lecz ostatnio miałem okazje doznac efektu przypalonych tarcz bądz klocków przednich.Jednym słowem przód wysiadł po gwałtownym hamowaniu na mieście
Panowie krótko.Aby uniknąć powtórki z rozrywki,potrzebuje rady co zrobic dalej.
Czy:
1.wymienić zaciski,tarcze i klocki na seryjne z Vti ?czy jest znaczna różnica w wielkości tarczy i samych zacisków?
2.szukać alternatywnych zestawów (proszę o mozliwe przykłady ,linki)
3.zostawić to co mam,lecz wymienić na nowe(czyt.lepsze)
Dodam jeszcze tylko iż nie posiadam ABS w mojej budce.


Kombinowanie z hamulcami z VTi może trochę poprawić sytuację ale nie wiele.
Ja osobiście polecałbym wymianę na tarcze Brembo albo coś w tym stylu i jakieś lepsze klocuszki.
podstawa w hamowaniu to rozmiar tarczy i klocka
w VTI masz z przodu 262mm a u ciebie chyba 240mm
to juz jest spora róznica, jak do tego jeszcze dac dobre nawiercane, badz nacinane tarcze i dobre klocki to jest juz super
jak juz coś rzeźbić to konkretnie moim zdaniem
zgadzam sie z LIO


zacisk jest ten sam, ale inna jest piasta i jeszcze jakas pierdka. poszukaj piast z VTi albo z cifa coupe. pocjonalnie zacisk z legenda i tarcza z pralki (chyba 280mm) i kombinowanie dystansu pod zacisk.
brembo max 240mm poprawia, ale można lepiej.
Czyli jeśli iść na zestaw większy to potrzeba dokładnie czego? Czy tylko zaciski, tarcze i klocki wystarczą?
havok - ty masz tarcze 262mm. a przynajmniej powinienes miec jesli chcesz wieksze to zacisk z legenda, klocki do legenda i tarcza z pralki i przewiercic dziury z 4x114 na 4x100.
No więc właśnie nie mam . A jakie max tarcze podejdą do stalufelg 14 cali?
własnie z VTI 262mm

podstawa w hamowaniu to rozmiar tarczy i klocka
w VTI masz z przodu 262mm a u ciebie chyba 240mm
to juz jest spora róznica, jak do tego jeszcze dac dobre nawiercane, badz nacinane tarcze i dobre klocki to jest juz super
jak juz coś rzeźbić to konkretnie moim zdaniem


i tym tropem poszedłem.
Zakupiłem zaciski od VTi (do lekkiej renowacji )
oraz tarcze i klocki EBC



Myślę że zestaw spełni postawione przed nim wymagania
Montaż jeszcze w tym tygodniu.
Dzięki wszystkim za rady.
no i pięknie, o to właśnie chodzi.
Napisz potem jak już założysz, jakie odczucia, może pomiar drogi hamowania zrobić, ze 100km/h do zera.

Tylko pamiętaj o prawidłowym dotarciu hamulców.
no i jakie odczucia
czolg po tym zacisku przejechal?
Montaż zestawu nie poszedł całkiem gładko.
Okazało się że jeden zakupionych przezemnie zacisków nie był od Vti ,tylko od Si.
Po wymianie zacisku na prawidłowy ,pojawił się następny problem.
Otóż okazało się że mocowanie zacisku od Vti na zwrotnicy jest całkiem innne niż zwykle.
Zapadła decyzja o wymianie przednich zwrotnic.Zatem znów wszystko przesunęło się w czasie.
Ekstradycja Dzikiego do RPA ,tylko pogłębiała moją niechęć do montażu kitu,tym bardziej iż wszystkie graty leżały u niego.
Jego tymczasowy powrót w grudniu spowodował przyśpieszenie przebiegu zdarzeń i tak oto 30.12.2005 ,miałem w końcu założony nowy zestaw hamulców.
Po zakończonej robocie podjechałem jeszcze do Sopotkowa na ustawienie zbieżności.
Pierwsze wrażenia -hamulce były znacznie słabsze niż moje stare
Uprzedzano mnie przed ich szybkim dotarciem więc hamowanie odbywało się delikatniej niż zwykle.
Po ok tygodniu i po tymczasowym stopnieniu śniegów zaczęła się zabawa...
ja tylko dodam że dużo lepiej mi się jezdzi na klocki czerwonym niż zielonym, od zielonego po jakimś czasie ciągle mi biło kierownića i w del solu i w sedanie...

ja tylko dodam że dużo lepiej mi się jezdzi na klocki czerwonym niż zielonym, od zielonego po jakimś czasie ciągle mi biło kierownića i w del solu i w sedanie...

No i czym to bicie bylo spowodowane? Byly tarcze krzywe czy to cos nie tak z klockami? Ja mam u siebie Brembo Max i jakies Ferodo (przelozylem z drugiego Cifa) i ostatnio bije przy hamowaniu coraz bardziej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl