Wolf
Witam
Mam cifa VTI 5 gen - EG6. od jakiegoś czasu szukam do niego b18c4, ale z silnikami b-serii jest ciężko, żeby cokolowiek znaleźć. Wpadł mi do głowy pomysł, żeby wsadzić jakieś H22.
Mam w związku z tym kilka pytań.
1 Z tego co się zorientowałem to jest wiele tych H... H22A2, A5, A7, A8...
na allegro znalazłem takie ogłoszenie:
http://www.allegro.pl/ite..._swap_1999.htmlten silnik ma 200koni?
2 Ile może kosztować komplet na swap od ATR'a? H22A7?
Jakie są koszty wsadzenia H serii do civica?
dobrze liczę ze: włożenie ok 1500zł+łapy silnika ("haporty"?) ok 1500 to ok 3000-3500zł?
3 I teraz pytanie o koszty utrzymania takiego silnika? pali zapewne duzo więcej niz b18c4 lub b16a2?
pozdr
Najlepiej A7 a jak nie ma to h22a czyli JDM bo ma 200KM (oczywiscie na japonskim paliwie u nas troche mniej)
Kiedys ccu kompletny swap a ATR sprzedali jak dobrze pamiętam za 8 tyś.
skontaktuj sie z użytkownikiem Mlody tutaj. Ma tych H22 na pęczki.
A7 optymalnie, ale jakby by JDM H22, to biedy nie ma.
Najlepiej A7 a czemu?? te a8 co kolega wkleil link jest lepsze bierz je, powaga!!!
lepsze?
myślałem że A7 jest najlepsze... w końcu zestaw od ATRa a te wszystkie inne to od Pralek.
Jakie parametry ma te A8? ile momentu i mocy? To jest JDM?
Czy skrzynia od ATRa jes 6 biegowa i ma szperę?
Czy są jakieś h22 ze szperą?
zapytaj AdamaR, on mial ten silnik
http://hondaprelude.pl/fo...t=13435&start=0
Ja tylko powiem od siebie, że jak masz eg6 to ładowanie się w h22 dla mnie jest bez sensu, wywalisz kase na przystosowanie wszystkiego pod serie H, a to tania sprawa nie jest. B18c4 czy najlepiej ITRowskie i tak nieźle poniewiarają juz jajkiem, jak będzie Ci mało to można łatwo dalej krzesać z nich moc. Więc ja bym suzkał dalej. Ładując b-serie chyba wszystko będzie pasować, a wiadomo mniej rzeźby, mniej rzeczy które się mogą zepsuć. Tak wogóle dlaczego uciekasz z b16?? Za wolne ?? Zarżnięte czy co ?? Bo robić Swap dla swapowania i pozbywać się świadomości że ma się eg6 w oryginale to też troche bzdura .
ps. no tak Ty masz te b16, któe było wodą zalane, więc tamte pytania cofam . Tak czy siak szukałbym b18c4 przynajmniej, jest kilka jajek z tym silnikiem poszukaj. Będzies zmiał dobrą baze, a silnik jest dużo lżejszy od h22.
a silnik jest dużo lżejszy od h22 ile?? jak nie wiesz to czemu piszesz bzdury?? b16 z kilma nie wazy mniej niz h22 w civicu bez klimy!!
C6 za drogie. Najchętniej wsadziłbym C4 lub A2 ale tego jak na lekarstwo. Dam sobie jeszcze miesiąc, półtora na znalezienie B-serii, jak się nie uda to się zastanowię co dalej.
dzięki za odpowiedzi
pozdr
Pozatym nie obchodzi mnie, ile waży h22 i b16 z klimą, porównuje oba silniki bez klimy ale z waga chyba nie chodzilo ci o to ze auto bedzie lzejsze tylko ze bada problemy, wiec informuje cie ze nie ma i skoro b16 z klima wazy tyle co h22 bez klimy to nie wplywa to zle na auto bo do takiej masy jest przystosowane
Nie chodziło mi o to z wagą że niby ryj wisi niżej bo to jest bzdura, nawet gdyby tak było są różne metody żeby przenieść mase na tył, albo przystosować zawieszenie.Przekonałem sie juz ze civy z h22 jeżdzą i nie ma problemów z wiszącą mordą, więc nie szerze propagandy. Chodzi mi o to że wkładając b18c4, które będzie te pare kilo lżejsze jednak, w pewnym stopniu niwelujesz mniejszą moc. Nie wspominam o mniejszej rzeźbie, chodzi mi o to że warto jednak chyba poczekać na te b18c4, bo jednak wyjdzie taniej, ewentualnie jak zostanie $$$ to można coś ekstra zakupić. Niestety nigdy nie miałem okazji zobaczyć jakby wyglądała konfrontacja aut z tymi dwoma silnikami, dlatego powstrzymam się przed wydawaniem tu wyroków, według mnie poprostu do eg6 b18c4 wyjdzie taniej, będzie mniej pieprzenia się, w końcowym rezultacie nawet tuning będzie tańszy, a i o uzywki łatwiej, co się przełoży na to że może być szybciej. W momencie gdy autem do swapowania byłoby eg5, eg4... to wtedy juz sytuacja się robi upełnie inna.
Co do hondatech.com, wiem co oni potrafią pisać, u nich wszystko pasuje i jeździ wiecznie..., ale tutaj koleś przy swapie porobił fotki silniki leżały na wagach, h22 jest cięższe, ale obalił mit jaki krążył że mogą to być jakies ogromne różnice. Wiem że widziałem to już z dwa lata temu, dzisiaj szukałem, ale miałem mało czasu. Jutro jeszcze raz do tego podejde i postaram się wrzucić, jak znajde.
Ja bym roznica mas w budzie EG6 sie nie przejmowal wogole. Sam mam B w odelzonej budzie ED, ktora nie ma nawet stabilizatora z tylu. Wystarczy jakis twardszy zawias i ewentualnie lekka maska + aku do bagaznika i wszystko gra.
Tak czy siak, Gawroon, poszukalbym na twoim miejscu jakiegos dolu od b18 i za reszte kasy usprawnil ta jednostke (a mozliwosci jest duuuuuzo)
zrob lsvteca albo i nawet crvteca
ja osobiscie wybrałbym B18C4 (tak też sam zrobiłem )bo przy tym silniku zostaje duzo miejsca pod maską (na ewentualną turbinke .... wiem że grodzio w jajku i H22 włożył turbo ale widzialem juz H22 w EG6 i jest tam mocno ciasno) i wkładasz go plug&play ! poza tym dostępność używanych cześci do B i H jest dosyc trudna ale chyba ciut łatwiej bedzie znaleac cos do B ....
jest do sprzedania w wawie k24a3, to jest silnik z acury tsx, 205KM i 225Nm, redline 7100.
Ze skrzynią z CTRa, wiązką i osprzętem 7500PLN, może coś jeszcze do urwania.
Wiadomo że to większa rzeżba, bo np półosie tzreba albo przytargać hasporta albo dorobić i jeszcze dużo innych kwestii, no ale myśle że w eg to by robiło przeciąg. Po hondacie i z 2.5 cala pzrelotem myśle ze ze 220KM i 235Nm i ogień.
polecam b18c4
Kosiniak ma racje!
Moje EG z h22a2 waży raptem 985kg (na 17'' bez koła zapasowego) EG4 z d15b2 w dowodzie waży 965kg, zna ktoś wage EG6?? podejrzewam ze bedzie ważyć podobnie!
Więc nie ma szans zebyś odczuł tą różnice w wadze, ale gwarantuje Ci że odczujesz różnice w Nm, B18 ma 170Nm a H22 214Nm te 40 pare niutków daje dużą radość podczas jazdy! Jeśli chodzi o dostępność części to bym polemizował. Mało miejsca w środku w przypadku H22 - to fakt. Największym minusem swapa h22 jest sporo przeróbek żeby go tam upchnąć.
Wybór nalezy do Ciebie
Na kompresor znajdzie sie jeszcze miejsce w przypadku h22?
Zależy pewnie na jaki, jeśli Jackson to podejrzewam że można go upchnąć, jeśli coś w stylu carlosa to nie sądze.
Moje EG6 w papierach miało 1150kg (miało klime)
EG6 waży 1080kg katalogowo
izzy... no taki swap z tsx'a to całkiem ciekawa sprawa jednak obawiam się, że nie starczy mi kasy. na dzień dzisiejszy mam już zarezerwowany C4 i przy tym chyba zostane.
jest do sprzedania w wawie k24a3, to jest silnik z acury tsx, 205KM i 225Nm, redline 7100.
Ze skrzynią z CTRa, wiązką i osprzętem 7500PLN, może coś jeszcze do urwania.Tylko że A3 to jest nasz Accordowy...190KM i 224Nm.
Silniki z TSX to K24A2.
Poza tym...skrzynia z CTR super sprawa (bo seryjna K24 jest mocno dupowozowa) ale nie z tym redlinem...skończy się jazda na jakiś 220km/h a i niższe biegi trzeba będzie wachlować jak w dieslu.
w H22a JDM która skrzynia jest z LSD
do ilu kręci się H22a?
skrzynia M2B4 , a H22 kreci sie chyba do 7800rpm.
mała poprawka 7900 po s100 odcina mi 8400
do ilu kręci się H22a?7600 ziomie
Jeżeli chodzi o dostep gratów do H22 to wystarczy wejśc na ebay i poszukać skunka2: kolektor dolotowy, wałki ,spręzynki, tależyki, dcsports robi wydechowy, ewentualnie można bazować na częsciach juna ale to juz o wiele wieksze koszty.
a propo kosztów to to wszystko co wymieniłem wyżej skunka2 stoi cenowo tak samo jak
do b serii. przykład: za 1600 dolarów mamy całą głowice w skunku + kolektor dolotowy i przepustnica(np 72mm) też skunka.
do tego są np tłoki ze spręzaniem 11.5:1 a nie mówiąc już oczęsciach do turbienia tej jednostki. mam nadzieje ze coś wniosłem do tego tematu pzdr
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl