ďťż

Wolf

Jak w temacie przymierzam się do zakupu, i wiem, że są czerwone i czarne, czym one się różnią?
Słyszałem, że jedne mniej skrzypią (jak dobrze pamiętam to czarne).

Może mi jakieś konkretny komplet polecicie do EG6


Czarne maja dodany grafit w niektorych elementach co polepsza icj nawilzenie,
teoretycznie powinny mniej skrzypiec
Czarne - "BLACK graphite impregnated bushings"

Czerwone - "RED bushings - the graphite serves to help self lubricate these bushings and keep them from squeeking!"

Odpowiedz brzmi bierz czerwone.

P.S dane wporst ze strony EnergySuspencsion
To jeszcze poproszę o tłumaczenie na polski


Wlasnie czarne maja tego gowna do smarowania wiecej niz czerwone. Gdzies czytalem ze czerwone ze wzgledu na kolor nie maja jakiegos dodatku. Potwierdza to nawet sama strona Energy. Oto cytat:
"Energy has impregnated selected black polyurethane components with graphite–to add a lubrication property."

A prawdopodobnie oba kolory beda "kwiczec" podobnie i oba trzeba dosc czesto nawilzac.
Gadanie ja mam czerwone i nic nie skrzypi ni w zime ni w lato a mam wszystkie totalnie wszystkie elementy gumowe zmienione na czerwone energy . Nasmarowałem poprostu przy zakładaniu mase tego smaru z pudełek żółtych , potem reszte innym smarem , i jeszcze wd-40 i nic nie skrzypi a lans pełen.
Czarne maja impregnat grafitowy , a Czerwone maja to samo plus cos jeszcze dzieki czemu nie beda skrzypie .
Szczerze widzialem pare aut na tym i jeszcze nikt mi nie mowil ze cos skrzypi.Bo albo ktos wsadzil je wszystkie na suche i brudne otwory to moze sie zdarzyc ale zadko.
Tak na marginesie co to za substancja jest w tych żółtych pudełeczkach bo to sie lepi jak cholera a ma niby smarować wiec może ktoś wie co to jest za środek klej czy smar
No to teraz jestem jeszcze bardziej zakręcony niż przed zadaniem pytania

To jak to w końcu jest, czy czarne mniej skrzypią czy czerwone?
zadne jezeli dobrze zalozone tak wnisokuje z wypowiedzi.
JA mam czarne i mimo smarowania obficie siuwaxem skrzypią ( ale chyba tylko te od górnych przednich wachaczy), mi tam nie przeszkadza
A jak to jest z cukierkami, wsadzac OEM czy z zestawu?
oem
A dlaczego
ja mam cukierki ES i nie narzekam
ja mam czarne i nic nie skrzypi, no moze na wiekszych dziurach troche slychac.
Jak sie rozrysuje ruch tylnego zawieszenia to sie okazuje, ze cukierki poliuretanowe podobne jak np z Energy suspension ograniczaja wymagana/potrzebna mozliwosc ruchu tego polaczenia. W wyniku tego powstaja naprezenia i zla praca zawieszenia.

Jak wymieniac to tylko na seryjne, Mugena lub na odpowiedniaj konstrukcji "uniball"
Duże cukierki zostawić OEM. Reszta ES.
Czemu , czyli co cukierki ES sie nie nadaja i jeszcze jedno pytanie czy zestaw ES jak ma na pudelku civic 96-00 bedzie pasowac do 92-95 .
bylo juz o tym
cukierki pracuja w innej plaszczyznie i na innych zasadach niz zwykle tuleje w wahaczach.
Twarde cukierki, spowoduja spore ograniczenie w pracy zawieszenia i czesto wlasnie od nich wydawane sa te odglosy skrzypienia.
hmm to co ja mam szczescie ze mi nic nie skrzypi mimo cukierkow i pozostalych tulei ES??

Czemu , czyli co cukierki ES sie nie nadaja i jeszcze jedno pytanie czy zestaw ES jak ma na pudelku civic 96-00 bedzie pasowac do 92-95 .

niektóre z zestawu będą pasowac ale nie wszystkie,można sprawdzić na kazdej tulei jest numer i wedle niego patrzeć co podejdzie
Czyli konkludując, które lepiej kupować - czerwone czy czarne?
Ja kupuje czarne.
Wyszedł mały problem, kolega zakładał zestaw do VTi sedana i praktycznie nic nie z tulei nie pasuje do tylnego zawieszenia (są za małe), pasują jedynie tuleje mocowania amortyzatora.
Porównywaliśmy jego zestaw z moim (on ma czerwony) i są identyczne.
Teraz pytanie czy ktoś się spotkał z takim czymś? T tym tygodniu oddaje samochód do mechanika i nie chciałbym żeby po wyciagnięciu tulei okazało się, że te ze zestawu nie pasują?
A może sedan ma inne wahacze?
jezeli zestaw jest do twojego rocznika to nie powinno byc problemu, moze on ma zestaw tylny do civica/crxa rocznikow 88 i straszych bo tam chyba byly wieksze tuleje!
No waśnie oboje mamy zestawy do V gen. U niego przód pasuje, ale tył już nie. Jak patrzyliśmy to wszystkie tylne tuleje są identyczne jak u niego
Chyba będę musiał zaryzykować i spróbowac jak to u mnie będzie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl