Wolf
Szanowni,
Po raz pierwszy prowadząc swoją działalność i rozliczając się "na chłopski rozum" natrafiłam na wyzwanie, którego nie ośmielę się rozwiązać "na czuja". Intryguje mnie wprowadzanie zaliczek sprzedażowych do KPiR.
W styczniu klient wpłacił mi zaliczkę na zakup komputera w wysokości 2440,00 zł brutto (2000,00 zł netto). W dniu otrzymania zaliczki wystawiłam fakturę zaliczkową. W lutym dopłacił kolejne 2440,00 zł (2000,00 zł netto). Wystawiłam fakturę VAT końcową z rozliczeniem zaliczki (łącznie 4880 zł - 2440,00 zł zaliczka) i wydałam towar. Tu zaczynają się schody.
Z tego co rozumiem, cały VAT ze sprzedaży (880 zł należne z 4880 zł brutto/4000,00 zł netto) mam wpisać już na styczeń? A może tylko 440 zł w styczniu i 440 zł w lutym? Jak to ująć (opisać) w Symfonii? Całość VATu w styczniu (rejestr VAT), cały przychód w lutym (księga)?
Bardzo proszę o pomoc.
To raczej pytanie do księgowego.
Z tego co ja wiem, to do Rejestru VAT księgujemy każdą zaliczkę osobno a w dochód całą kwotę w dacie dostarczenia towaru.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl