Wolf
witam.
jeżdżę na es juz ponad rok i wszystko dobrze poza tym że wszystko skrzypi i czeszczy w zawieszeniu. problem ustaje po myciu. naj bardziej trzeszczą wahacze górne i zauważyłem ze winą skrzypienia nie jest to że smar es się wypłukał bo smar w środku tulei jest tylko skrzypienie występuje na wskutek tarcia zewnętrznej strony tulei o element mocujący w nadwoziu auta.
a więc co zrobić żeby się pozbyć skrzypienia?
Przesmarowac, na chwile pomoze.
ze na chwile to wiem a coś na dłuższą metę ?
Przyzwyczaić się albo zmienić na OEM.
mialem kiedyś taki problem w civicu - rozwiązanie było następujące: auto na podnosnik demontaż kół, dokładne zabezpieczenie hamulców/tarcze i klocki/, a nastepnie kupiłem specjalny smar do łańcuchów/spray/ i malowanie wszystkich elementów zawieszenia i mozliwie bardzo dokładnie gniazda sprężyn. Czas schniecia smaru około 2-3 godzin i cisza prawie przez rok. Nie myc myjką ciśnieniową ze śsrodkami myjącymi tylko delikatnie spłukać w czasie mycia samochodu. Niestety nie pamiętam dokladnie symbolu smaru, ale to bylo coś PUR SOLVE lub coś podobnego /czarny płyn/ po spsikaniu elementów wyglada jakby sie gotował, a później zastyga i robi powłokę ochronną.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl