ďťż

Wolf

Witam,

Wpadła mi w oko solka z trans-top'em, zastanawiam się tylko (a nigdzie nie znalazłem info) jak to wpływa na jej osiągi, czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy większa o prawie 50 kg znacznie wpływa na dynamikę? Podejrzewam, że lepiej dociążony tył poprawia właściwości jezdne w stosunku do wersji bez el. dachu.

Pozdrawiam


Solka ESI z elektrycznym dachem to coś koło 1160kg + kierownik i paseżer/pasażerka. El dach to chyba więcej niż 50kg. Z tego co pamiętam coś koło 80kg.
Czy dodatkowa waga lepiej wpływa na prowadzenie? nie wiem, ale poważnie wątpię W każdym razie dodatkowe kilogramy w wozie z tak małymi silnikami, o małym momencie obrotowym napewno będą bardzo odczuwalne. To nie diesel

Ja osobiście jak szukałem dla siebie samochodu miałem okazję przejechać się del solem VTI (160KM) z el. dachem i jedyny wniosek do jakiego doszedłem - nie jedzie A przesiadałem się z CRX'a II gena (ed9 - 125KM) i naprawdę ta Solka była odczuwalnie mniej żwawa niż jej starszy brat z słabszym sercem.

A jeśli trafisz Solkę z el. Dachem i silnikiem D-serii to już zupełnie nie licz na jakiś "szał". Wtedy przyspieszenie 0-100km/h może niebezpiecznie zbliżyć się do granicy 10s.
Sądzę że w tyluletnim samochodzie podstawowe znaczenie przy osiągach ma raczej ogólny stan samochodu/silnika. Dodatkowo, skoro rozmawiamy o jakiś osiągach, to rozumiem że tylko VTi wchodzi w grę. Co do ciężaru dachu to raczej polkar musiały się wypowiedzieć, może go ważył przy demontażu, ale to chyba było bliżej tych 50 kg. Coby nie było całkiem ot, mojej solce z transtopem, solka Mreniasa (późniejszy Bazowóz) odchodziła powoli na autostradzie. Różnica wagi pasażerów była około 25 kg na moją niekorzyść. Nie wiem czy mieliśmy wtedy porównywalna ilość paliwa.
No właśnie sęk w tym że to jest SOHC :/ Mam na oku jeszcze VTI ale będzie droższa o ok 4 tysie. A 80 kg to faktycznie troche - mój klon wciśnięty za siedzenia a miało być 2 -osobowe;)


Jeśli ci nie zależy całkiem na osiągach, to można brać ESI. Tylko wtedy troche głupio, bo wóz wygląda na szybki a odpycha się jak każdy diesel 1.9TDI

Różnica jest kolosalna jesli to nie przepasc miałem okazje porownac obie wersje vti, roznica jest znaczna szczegolnie czuc to na II i III BIEGU ,auto zwyczajnie zacjowauje sie tak jak by ciagnac cos na holu dosłownie
roznica w przyspieszeniu jest kolosalna no i elektryczny dach mimo ze to fajny bajer strasznie opóznia del sola ktory i tak juz jest ciezkawy.
co za tym idzie spalanie ci wzrosnie przyspieszenie spadnie a do tego dojdzie po jakims czasie naprawa i majsterkowanie poniewaz jak kazda elektryczna rzecz lubi sie psuć ,wiec moja rada mimo wszystko odpusc sobie
kulek34, ale rozumiem że obydwa samochody miałeś pomierzone na hamowni, i obydwa miały porównywalną moc i były na porównywalnych rozmiarowo kółkach ? Bo tak to ja tez sobie mogę napisać że różnica pomiędzy moją solką a solką żony jest kolosalna, bo u niej jest cai + wydech zrobiony+ lekko splanowana głowica, a ja mam pełną serię jak z fabryki wyjechała
Zresztą, nieraz już były na forum dyskusje, że SOHC w solce to nie jest jakaś mega wyścigówka. DOHC też się powoli robi za cienkie, po tym ostatnim szale na kompresory
A DO CZEGO TU POTRZEBNA HAMOWANIA TO ZWYCZAJNIE CZUC ,ZE SOLKA Z ELEKTRYCZNYM DACHEM JEST WOLNIEJSZA
80 kg w bagazniku zdecydowanie spowalnia
ale sohc z solki lubia doladowanie, wiec jakby zrobic przeciag to te kilkadziesiat kg roznicy nie bedzie czuc. jesli ktos kupuje esi to doladowanie musi byc, inaczej mul bagienny, no chyba ze komus odpowiadaja osiagi na poziomie civica 1.3

A DO CZEGO TU POTRZEBNA HAMOWANIA TO ZWYCZAJNIE CZUC

takie podejście nazywane jest dupochamownią, i jak się powszechnie przyjmuje, jest do d*py
zważył ktoś już ile dokładniej transtop waży? żeby zakończyć te mity i każdy wiedział jak jest na prawdę
Transtop wazy okolo 40 kilo. Wiem bo demontowalem i sam podnosilem go razem z klapa baganika, a 80 kilo napewno bym nie dzwignal bo sam mniej waze. A dla mnie nie ma roznicy czy samochod ma 8,5 cy 9,5 sekundy do setki. Jakby tylko na to patrzec to by wogole nie bylo sensu dachu otwierac bo samochod ma znacznie wieksze opory powietrza i gorzej przyspiesza. W tym samochodzie liczy sie wiatr we wlosach i mnie osobiscie guzik obchodzilo w ile sekund przyspiesza do setki bo przy otwartym dachu i oknach jezdzilem 80 bo powyzej to glowe urywa. I moim zdaniem przy wyborze miedzy manualna wersja a transtopem liczy sie to czy chce sie czlowiekowi dzwigac w te i z powrotem dach, ktory tez do najlzejszych nie nalezy, czy siedziec wygodnie w fotelu wciskajac jeden guzik. Dla mnie sprawa jest prosta. Jak chcesz osiagi to sie kupuje II generacje, a jak sie chce wiatr we wlosach, slonce na twarzy i mieksze zawieszenie to sie kupuje del sola. I jeszcze jedno, mialem civica 1.3 i solke i osiagow tych dwoch samochodow nie ma nawet co porownywac.
Jak wymyślę jak to zważyć na wadze łazienkowej (bo tylko taką mam dostępną), to wam tu kiedyś powrzucam zdjęcia z dokładną wagą każdego elementu, bo cały transtop leży u mnie w piwnicy "na zapas".
Co do odpowiedzi kolegi ostry7m14 - nic dodać, nic ująć.
ender2501, ważysz ile Ty ważysz... potem łapiesz element w ręce i jeszcze raz się ważysz razem z nim i odejmujesz potem różnicę i zostaje Ci waga tego co trzymałeś
ja mam taka 125hp i jadac do polski zaladowany 220 przy 6500 obrotow jechala , potem skonczyla sie droga ciekw jestem czy do 230 by doszla, ogolnie jest zaleta bo elektryczny dach, do bagaznika na plasko wsadzisz 3 plasmy 32 calowe a zbierac zbiera sie to tyle pozd

[ Dodano: 2010-03-31, 20:33 ]
na wiki to se kazdy moze wpisac:-)

Wersja VTi waży około 1130 kg.

chyba według viki, bo ja mam w dowodzie 1090kg, niby skąd by była 50kg różnica między esi a vti? z silnika aż takiej zdaje sie nie ma...
jest, edek tez wazy 925 w ee8 1010 takze tutaj sie zgodze
no mi na wadze ed9 z a2 plus jakies [lubiezne posuwanie dupa w tyl i przod] plus jakies paliwo prawie 1000kg
tylko ze buda edka różni się od tej ee8 natomiast buda solów jest obu identyczna różnią się silnikiem+osprzęt oraz tym ze ma rozpórkę, stabilizator, światło stopu itp drobne pierdoły nie ma konstrukcyjnej różnicy, a z tych pierdół była by aż 50kg różnica? ważył ktoś moze w ogóle swoją solkę?
Ogólnie jechałem solką wczoraj z transtop'em i nie jest zle jak dla mnie fajnie sie zbiera
I jak ender2501, nie zachciało Ci się przez święta zważyć tego transtopa?
tyle przez święta przybrałem na wadze że stosując metodę sebasa, skala by się skończyła
ale pomyślę nad tym problemem
pomyśl bo mi ten problem spać nie daje, a chciałbym się wyspać w końcu
Ja ważyłem swoja z manualem. Seria to to nie jest, ale na 17" z cięższym zderzakiem przednim, odrobiną sprzętu CA i kupą gratów w bagażniku przy prawie pełnym baku wyszło 1030kg. Nie wiem ile ściąga w dół moja carbonowa maska.

Krychu:
"jesli ktos kupuje esi to doladowanie musi byc, inaczej mul bagienny, no chyba ze komus odpowiadaja osiagi na poziomie civica 1.3"

Albo Cie nie zrozumiałem, albo porównałeś solke esi do civica 1.3...

btw można się przejechać zważyć jeśli ktoś ma elektryka ESi z okolic chorzowa i zobaczymy jaka różnica jest
No Civic 1,3 a nawet 1,5 to nie ma raczej najmniejszych szans z moim Z6 w NA nawet Bez przesady...

No Civic 1,3 a nawet 1,5 to nie ma raczej najmniejszych szans z moim Z6 w NA nawet Bez przesady...

Sorry za OT ale musicie wiedziec że civic 1.3 civicowi 1.3 nierówny. Znam takiego Cifa co miażdzy mi przez pierwsze 2 biegi B16 w Solce. Dopiero na trójce go doganiam, a na 4 mu odchodze. Ten civic o którym mówie solki ESI łyka jak chce.
http://www.youtube.com/pr.../27/2936Z5JCfbo

A żeby nie było całkiem o to, dziś albo jutro wybieram się na wagę, zaleje do pełna wyciągnę wszystko i zobaczymy ile waży solka B16 bez rozpórek i bez el. dachu.
volvox, bo to d13 z mpfi

Dziś na wadze wyszło tak:

CR-X Del Sol Esi ale z silnikiem B16A2 i tyłem od VTI (czyli można powiedzieć że VTI bez rozpórek), zalany do pełna, bez el. dachu ------> 1110kg

CR-X Del Sol Esi z D16Y8, też zalany do pełna bez el. dachu: 1080kg

Niestety nikt w okolicy nie ma solki z transtopem Jak się jakas pojawi to ją weźmiemy na wage od razu
no to czyli dobrze w dowodzie mam wpisane 1090 bo tyle wychodzi około jak oni mierzą chyba z połową baku zalaną, czy jakoś tak albo się przesłyszałem
hm no to nieduża różnica wagowa miedzy bserią a dserią.

OT: PS Krychu no jasne, tylko jaki sens porównywać zaniedbane, zepsute i zamulone d16 ze zmodzoną i dopieszczoną d13. W serii wiesz jak wypada takie porównanie. Odpowiednimi zabiegami i pieniędzmi pewnie da się zrobić 1.3 które morduje b18 tylko nie o tym tu mowa ;P
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl