Wolf
Witam, i need help
Chodzi o to ze potrzebuje zmodzic d14a1. Myslalem nad wsadzeniem czapki od z5. Pytanie czy podejdzie? moze ktos z was sie orientuje, robil cos takiego.
Koniecznie ma byc d14 lub d13 ale wole 14 bo juz mam
Czytalem troche o tym na c4g ale nie ciagnie sie tam temat, i nie wiem dalej czy to dziala. Macie jakies pomysly ewentualnie jak wykrztusic z niego moc ?? chodzi mi o ingerencje w sam silnik, a nie wydech, czy dolot, bo to jasne jak slonce
na c4g nie ciagnie sie zaden temat rozumiem ze masz d14a1 na gazniczku wlasnie z cvc4g? zakladajac ze masz gola bude to przedweszystkim musisz ubrac auto w obydwie wiazki obd0 a nastepnie zrobic z tego obd1 skoro chcesz czapke z z6. ponadto czeka cie montaz zbiornika paliwa z pompa. co do silnika to mozesz go doprezyc tlokami pm7 lub p29 bo srednice maja taka sama czyli 75mm. kolejne warianty to zabawa z glowica czyli pelna jej obrobka i/lub wymiana walka na ostrzejszy. pytanie tylko czy jest sens? czy jest sens pakowac kase w cos co i tak nie bedzie jezdzic a nawet jezeli da jakas tam frajde to na jaki czas?
glowice chcialem od z5 czyli dohc, tylko czy podejdzie. kupilem civa z d14a1, teraz siedzi d16z5, caly osprzet od crxa, deska rozdzielcza itp. bak itd. Jezdzi juz lepiej niz seryjny rex. Ale chodzilo mi o to zeby podmodzic d14 zeby jezdzic w klasie ze swiftami, ale nie wiem wlasnie czy da rade jakos to modmodzic, tak zeby sie tez nie rozpadlo po 1k km. jak nie wyda to zostaje d16 w modzie
glowica dohc na upartego pasuje na sohc ale trzeba "lekko" zmodyfikowac uszczelke glowicy z racji innych kanalow wodnych. moim zdaniem za duze ryzyko niz to wszystko warte. zostan przy d16 i w nie zainwestuj
a jak wychodzi D13Z6 w porównaniu do D14Z6?
chyba max co można wycisnąć to 100 parę koni z czapką sohc vtec i d13 z d14 moze ze 115
najkorzystniej wychodzi założyć blok z d15 bo jest tani lekko doprężyc i głowice sohc vtec , mamy 1.5 lira i koło 130 koni
zależny też czy chcesz po prostu poeksperymentować , czy po startować w zawodach w odpowiedniej klasie
najtaniej bedzie kupic glowice od d16z2 - jednowalkowa na pelnym wtrysku albo zmienic sam kolektor na ten na wielopunkcie- i tak zostawic, przerobic wiazke wrzucic inny bak i poprowadzic przewody- najtaniej a 100 kucy moze byc
wlasnie klasa w sprintach jest 1150-1400 a kolejna juz 1401-1600 chcialem sie zalapac na ta 1.4 ale zeby to cos sie odpychalo, a nie czlapalo, ale jak ma byc tylko 100 km to chyba sobie odpuszcze, i zostane przy 1.6. Zaczne skladac drugi silnik tez od podstaw, to moze cos wykrztusze z z5 na mniej wiecej moc witka. ogólnie to myslalem ze te 1.4 mozna by troche wyrzej podkrecic, bo promien wykorbienia jest mniejszy niz w 1.6 przez co tak sie nie obciaza uklad, ale trudno, moze kiedys odloze na B-serie
to zrobienie d14 z czapka sohc vtec to chyab lepszy pomysł niz dłubanie w klasie 1.6 z d-seria
dopreż ten silnik , kup ostry wałek , za 700zł idzie już coś wychaczyć , do tego obróbka głowicy , mocniejsze sprężynki i wtedy zakręcisz wyżej , po strojeniu w takim d14 bez problemu powinneś osiągnąć koło 130-150 zależy od wałka
napewno jest to tańsze z racj jednego wałka niż grzebanie w dohc
przema72, masz rację. Najłatwiej i najbezpieczniej zrobić mini-me w d14 na bazie głowicy i mieć d14z6. Mnie zawsze zastanawia tylko trwałość tego , wał , tłoki itp.
Przecież to się będzie wysoko kręcić a seria d14 do ilu idzie ? do 7k rpm ?
ja na gazie dokrecilem te moje seryjne do d14 do jakis 9 tysi, moze nawet wiecej, bo sie obrotomierz tak zamknął, ze wsazowka skakala jak glupia powienien wytrzymac, bo nawet jak jezdzilem nim, normalnie, tzn odkrecalem dosc czesto do 8k na gazolinie, bo benza nie chodzila, to normalnie sie spisuje, i juz nim 3k km zrobilem, i bez zadnego problemu.
To dzieki przema72 za rade, bede cos kombinowal
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl