Wolf
Jakie są różnice po między tymi dwoma silnikami??
-jaka różnica w przyspieszeniu
-przy jakich obrotach moment i moc
-jaka elastyczność
-jakie wrażenia odczucia i sugestie..?
no replacement for displacement... i tyle w temacie. B18C4 lepsze bo zaczynając mody startujesz z większej pojemności. Na niekorzyść przy c4 w tym porównaniu wypada tylko skrzynia biegów.
idz w b18 i skrzynia koniecznie albo hybryda albo z b16 i bedzie taki przeciag ze łojezu, + do tego ogromny potencjał
w b16a2 nie ma co sie pakowac, z lekko podlubanym c4 bedziesz robil na spokojnie 14.5 na 1/4
mówicie baza baza a skąd wiecie że chłop będzie chciał dłubać ostro potem? b16a2 polecam jak nie chcesz nic dłubać bo c4 to sorry ale śmieszne 1.8 moc o 9 koni tylko wyższa od a2, skrzynia badziewna a zmiana jej to przecież niemałe koszta... już lepiej kup sobie b16a i masz na start 170 koni ładnie chodzące, mało palące i w podstawie o 1 koń mocniejsze od c4 c4 c4 uparliście sie i w kółko to powtarzacie a ostatnio nawet o tym gdybaliśmy na forum i wyszło co i jak... i co tydzien-dwa mineły i znów ten temat...
nie wiem czy dobrze słyszałem ale a2 to typowy silnik spod marki "H" czyli im wyżej kręcisz tym lepiej a c4 to już taki trochę bardziej z dołu i nie trzeba tak redukować elastyczny itp..
ja bym się bardziej zastanowił czy chcesz killowac silnikiem 1.6 czy 1.8
różnica miedzy silnikami nieznaczna
mówicie baza baza a skąd wiecie że chłop będzie chciał dłubać ostro potem? b16a2 polecam jak nie chcesz nic dłubać bo c4 to sorry ale śmieszne 1.8 moc o 9 koni tylko wyższa od a2, skrzynia badziewna a zmiana jej to przecież niemałe koszta... Jestem użytkownikiem zarówno B16B (wcześniej B16A2) i B18C4 i jedyny minus B18C4 to skrzynia ze zbyt długimi przełożeniami. B16B też ma lepszy dół niż B16A2 ale wg. mnie jak bym miał swapować i bym się zastanawiał nad B16A2 a B18C4 to tylko B18. Naprawdę lepiej idzie.Góra niby nieznacznie na korzyść B16 ale to tylko jak byś jeździł tylko i wyłącznie na 1/4 tak to B18 z hybrydą albo skrzynią z B16A2 bierze górę i koniec bo wyjeździłem swoje na wszystkich tych silnikach i ci co mnie znają wiedzą że zapierdzielam o życie.
Moc praktycznie taka sama, pojemnośc ciut rózna, cena też podobna, lecz B16A ma dobra skrzynię, B18C4 juz nie, kwestia zamontowania skrzyni z B16, to juz koszta... Jesli liczysz się z kosztami to plus dla B16A jesli koszta nieistotne to uderzaj w B18C6
W różnych zawodach mniejszej skali są klasy do 1,6, wtedy B18C4 wjedziesz do klasy wyżej....
Ja wybrałem B16A
1.no to tak, 18c4 mimo skrzyni z lsd ma ogolnie gorsza skrzynie niz b16a2 (jakbyn wybieral miedzy skrzynia z b18c4 z lsd a skrzynia b16a2 to wybralby ta 2.)
2. jesli chodzi typowo o wyscigi typu 1/4 to nie wazen ktory silnik wybierzesz bo i tak wpakujesz duzo kasy a wyniki beda takie same, mimo roznicy pojemnosci, b16 zakrecisz duzo wyzej, co sie rowna tej smaej mocy
3.jesli to ma byc silnik do 'dupowozu' to to jednak bym wybral b18, bo ma lepszy zakres momentu, chociaz z drugiej storny, jesli kmupujesz silik i checesz sie ciesyzc bezawaryjnoscia bez wydawania kasy , to jednak b16 ze wzgledu na niemal idelanystosunek R/S, ktory w b18 jest zj...ny i powoduje, ze przy przebiegach typu 300tys km (90%swappow - tak srednio sa scigane silniki z anglii, chociaz podawane jest, ze maja 120tys) juz biora olej i cylindry sa jajowawate, wiec czeka cie szlif i koniecnzosc dawania nadwymiarowych tlokow - jesli to cie nie przeraza i masz w zandrzu ok 1500zl na szlif i nowe tloki z pierscieniami to bierz b18, bo na street bedzie lepszym silnikiem, jesli nie to bierz b16, ktore nawet jak maja 300tys to nie beda zajechane jak b18
wiec sie zastanow bo cena swapa b18 to tylko 500zl wiecej, ale cena jaka musisz wydac zbey go doprowadzic do stanu uzywalnosci (jesli nie masz szczescia) to jeszcze ok 1500zl
bzyq2001, zajebista rada z tym zurzyciem eksploatacyjnym dwuch w/w silnikow juz bede wiedzial co kupowac
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl