Wolf
hej, jak wyglądałby SWAP serii B (hydrauliczne sprzęgło) do ED9?
konkretnie tego silnika: B16A (no LSD) Honda Del Sol/CRX SiR 1992-1996 obd1 p30 ecu JDM 170KM
samo wsadzenie silnika oraz przerobienie wiązki już znam bo było nie raz poruszane, ale chodzi mi o skrzynie z hydraulicznym sprzęgłem
czy łatwiej będzie przerobić pedał pod hydraulike czy może lepiej poszukać dodatkowo skrzyni B-seria ze zwykłym sprzęgłem?
ps. ktoś wie jaki symbol ma skrzynia do tego silnika?
Można przerobić pedały pod hydraulikę, lub założyć skrzynię od B16A1.
Łatwiej zmienić skrzynię, a czy lepiej i taniej to zależy jak trafisz.
Znalezienie skrzyni do na linke do b-serii bez zgrzytajacej trojki graniczy z cudem
ps. ktoś wie jaki symbol ma skrzynia do tego silnika? skrzynia z B16A1 to y2 a z B16A2 y21
http://www.ff-squad.com/tech/temp/Bgears.htmpo tym opisie wydaje mi się że to któraś z 3'ciej kolumny w pierwszej tabeli:
Y21/Y80/S80/S4C - Hydro
US 97-01 ITR , JDM 95-97 ITR , JDM 92-00 SiR/CTR
FD: 4.400
1st: 3.230
2nd: 2.105
3rd: 1.458
4th: 1.107
5th: 0.848
R: 3.000
Czy przeróbka takiego pedała to duży problem jeśli i tak będzie robiony cały SWAP?
Jakieś za lub przeciw dla sprzęgła hydro? Lżej chodzi, krótszy skok pedału?
Aha, i czy powyższe przełożenia są dobrze dobrane do jazdy na torze?
ps. Daniel, orientujesz się może kto w Lublinie chciałby się podjąć takiego SWAP'a i aby było dobrze zrobione? Jakaś orientacyjna cena na PW jeśli wiesz
kamilos, tu masz dobry temat o skrzyniach
http://hondatech.pl/viewt...p?t=474&start=0pocztaj sobie bo jest to dosc ciekawe
kupić za $500 zestaw hasporta w postaci mocowan oraz kilku pierdów potrzebnych do sterowania hydraulicznej skrzyni pedałem na linke.
Pati, masz jakiś link gdzie jest to dostępne?
no ludzie... na stronie hasporta.
dzięki Pati, już rozpoznałem temat z Hasportem
mimo wszystko budżet mam napięty i chciałbym zamontować na seryjnych zaczepach od B16A. co bym musiał dokupić do kompletu aby hydrauliczne sprzęgło zadziałało? jak mniej więcej wyglądałaby ta przeróbka z linki na hydro w ED9?
wkladanie Bserii do budy ED to tona rzeźby ze wspawywaniem mocowan. kup hasporta. naprawde szybciej, latwiej i bezpieczniej. a i spokojnie zamkniesz maskę. nawet tą całkiem płaską od sohc.
a mocowanie Hasport'a czym się różni od mocowania seryjnych? nie można wspawać seryjnych w ten sposób jakby przykręcić Hasport'a?
sorry za banalne pytania ale nie orientuję się jeszcze bardzo w temacie
podluznice sa calkiem inne.
tak naprawde lepiej kupic ee8/9 niz bawic sie w swapy
podluznice sa calkiem inne.podłużnice w mocowaniach?
zdecydowanie lepiej kupic ee 5000...tak sie zawsze wydaje, ze wszystko sobie policzyles, a pozniej wychodza rozne niespodzianki...
dokladnie i skad ta kwota 5k?
jako ze sa inne podluznice to i inaczej sa rozmieszczone łapy. jak wezmiesz lapy z ee i razem z B wsadzisz do budy ed to nie beda sie pokrywac.
Osobiście uważam, że lepiej poszukać EE8. Po kilku latach w ED9, teraz widzę różnicę w porównaniu do niego co to znaczy EE8. To nie tylko silnik, jak wielu sądzi. Pozatym - nie chcę krakać, ale takie spawania, kombinacje - zawsze ciągną za sobą następstwa w postaci poprawiania po fachowcach i dodatkowe koszta. Z tym budżetem to moze być różnie. Ale - wolny kraj, nie moje pieniadze
jak będę już spawał to napewno nie tak aby później poprawiać jak macie jakieś ciekawe photostories z wkładaniem B-serii do ED9 to piszcie
na SSG był jeden projekt ale właścicielowi chyba coś się rozmyśliło po przekładce i nie był zakończony.
wszelkie sugestie na temat wkładania silnika i przeróbek wiązki, ewentualnie skrzyni hydro ... bardzo mile widziane
co do zmiany na EE8 to ewentualnie na PW proszę bo w tym temacie chodzi mi konkretnie o ED9 + B16A obd1.
SSG wkladalo do ED9 B16A1 i wspawywalo mocowania z EE. przeokrutna masa jebania sie. lepiej jak pisalem wczesniej - kupic hasporta za $500 i zrobic to naprawde na luzie. zestaw zalatwia wszystko - gotowe mocowania i konwersja do sterowania skrzyni hydro za pomocą linki.
Hasport jest dedykowany pod CRX'y i Civic'i B-Series '88-'92 czy może rodzaj nadwozia EE/ED tutaj nie ma znaczenia?
ps. ktoś w Polsce sprowadza Hasport'a czy na własną rękę trzeba by sprowadzić?
http://www.hasport.com/pr...t_kits/efb2.htm
ps. Daniel, orientujesz się może kto w Lublinie chciałby się podjąć takiego SWAP'a i aby było dobrze zrobione? Jakaś orientacyjna cena na PW jeśli wiesz Spytaj się w :
KAT Serwis
Ul. Kalinówka 154a
KALINÓWKA
POLAND
phone : +48 504 272 504
e-mail : info@katservis.pl
ps. ktoś w Polsce sprowadza Hasport'a czy na własną rękę trzeba by sprowadzić? np AdamR
a jaką sztywność poduszek najlepiej wybrać do jazdy na codzień i od czasu do czasu tor? "Street", "Race", or "Extreme Race"? Chyba 170KM w serii + w przyszłości 30-50KM to chyba wystarczy "Street"?
Daniel, dzięki za info Zaraz piszę do nich maila...
ciekawe ile te street sa mocniejsze od seryjnych??
bo seryjne sie rozpier... przy mocnym sprzegle i czestych strzalach
Z tego co pamiętam to cena niezależy od twardości poduszek, więc bierz "race"
na stany niebylo EE. tylko i wylacznie ED -> mount kit dedykowany do nadwozia ED tak zeby Bseria weszla tam bez problemu i gładka maska zamknęła się.
jak jestes powaznie zainteresowany tym hasportem to odezwij sie na pw.
Jeśli chodzi o hydrauliczne sterowanie sprzęgłem to nie najłatwiej włożyć pedał z hydraulicznym siłownikiem
Walter, mógłbyś rozwinąć myśl?
Wsadzić pedał z hydrauliką i podłączyć wężyk do hydro skrzyni.
Nie wiem czy to wszystko pasuje ale nawet jak trzeba położyć spawa to chyba najłatwiej tak.
Wsadzić pedał z hydrauliką i podłączyć wężyk do hydro skrzyni.
Nie wiem czy to wszystko pasuje ale nawet jak trzeba położyć spawa to chyba najłatwiej tak.To jest najprostsze i najtańsze rozwiązanie i do zrobienia
pisałem ci o tym w pierwszym poście
bo używania linki przy hydro skrzyni to nikomu nie życzę.
powiedzmy że ten silnik dostałbym w komplecie ze skrzynią Y2, czyli tą na linkę.
Osadzenie silnika na Hasporcie. Jakie mogłyby być problemy natury mechanicznej podczas SWAP'a pomijając wiązkę z którą myślę że nie powinno być większych problemów?
Chyba najbardziej istotne to położenie półosi oraz łączenie lewarka z wybierkami i skrzynią.
Czy przy takim SWAP'ie trzeba kombinować z zawieszeniem z przodu czy zostaje seria?
Zawieszenie zostaje, chociaz warto pomyslec nad podniesieniem efektywnosci hamulcow...a na hasporcie poloski powinny byc w optymalnym polozeniu...
Czy przy takim SWAP'ie trzeba kombinować z zawieszeniem z przodu czy zostaje seria?Wymiana zwiechy i hebli chyba powinna być podstawą, zwłaszcza ze zamierzasz wybierać się na tor
pytałem czy zostaje seria ze względu że mocną zawiechę i hamulcę będę miał pod ED9 i będzie to zrobione napewno przed włożeniem B i nie chciałbym później zamieniać tego na te pod EE8.
czyli ten zestaw Hasporta teoretycznie powinien pozwolić na umocowanie silnika B na seryjnych miejscach w ED9?
ps. ktoś ma jakieś info czy miska olejowa silnika B będzie niżej niż D po SWAP'ie na łapach Hasport'a?
A jak wsadzić zawieche z EE do ED
Albo co sugerujecie tam zmieniać ??
Bo nie kumam za bardzo
bierzesz i wsadzasz. roznia sie przednie piasty z wiekszym hamulcem oraz stabilizatory.
czy ktoś mógłby odpisać?
1. ten zestaw Hasporta teoretycznie powinien pozwolić na umocowanie silnika B na seryjnych miejscach w ED9?
2. ktoś ma jakieś info czy miska olejowa silnika B będzie niżej niż D po SWAP'ie na łapach Hasport'a?
ps. jeśli do SWAP'a na B-serie nie trzeba zmieniać zawieszenia to wjadą mocniejsze od serii zamieniki do ED9 zawieszenie i hamulce będą duuużo lepsze niż seryjne w EE8
Ad.1 Tak bez problemu tylko ze zestaw nie trzeba odrazu pakowac sie w tak drogie zestawy do swapa. Wejdz sobie na strone
www.innovativemounts.com i obczaj ile tam kosztują, jest dużo taniej i też dają spokojnie radę
Ad.2 Na 100% nie powiem ale wnioskując po tym że zamyka się pod seryjną maska to może być ciut niżej
I przedni dolny wahacz jest inny w EE, jeśli się nie mylę. Pewnie drążki reakcyjne też.
dzięki bobas za info zawsze to trochę $$$ w kieszeni by zostało które można dać na robociznę wiązki
jeszcze trzy kwestie nurtujące mnie:
- czy na dedykowanych mocowaniach np. Hasport'a wybieraki od B-serii zgrają się z lewarkiem w ED9?
- czy wybieraki są różne w Y21 i Y2?
- WAŻNE! czy potrzebuję zegary z EE8 lub EE9? ewentualnie EF8/9?
bierzesz i wsadzasz. roznia sie przednie piasty z wiekszym hamulcem oraz stabilizatory.Nie byłym tego taki pewien, chyba user "konio" miał taki zabieg zrobiony, ale się zbieżności nie dało ustawić, czy jakieś inne jaja wyszły. Kamilos napisz PM do niego będziesz wiedział
Daniel - zbierzności nie dalo rady ustawic bo koncowki drazków ED od EE roznia sie ok cm dlugosci stad kola sa na maxa zbierzne i glowice od maszyny do zbierzonosci sie nie widza Trzeba skrocic drązek na gwincie albo jak kto woli koncowke.
Daniel - zbierzności nie dalo rady ustawic bo koncowki drazków ED od EE roznia sie ok cm dlugosci stad kola sa na maxa zbierzne i glowice od maszyny do zbierzonosci sie nie widza Trzeba skrocic drązek na gwincie albo jak kto woli koncowke.o to właśnie chodziło
na SSG był jeden projekt ale właścicielowi chyba coś się rozmyśliło po przekładce i nie był zakończony.Kamilos to jest moje auto i auto zostalo skonczone, jedynie został mi Vtec do podpiecia, skrzynia jest od Integry 93.
Pozdro
chłopaki, jeśli przy SWAP'ie nie trzeba brać zawieszenia z EE8 to nawet nie będę na to patrzył chodzi mi sam SWAP i te pytania co podałem w ostatnim poście
zegarów nie potrzebujesz
bierzesz i wsadzasz. roznia sie przednie piasty z wiekszym hamulcem oraz stabilizatory. Różni się wszystko dlatego pytam jak. Takie same są chyba tylko kolumny resorujące.
Chodziło mi o wielkość i mocowania.
Amorki sa te same jak rowniez i sprezyny
ej chłopaki, znów OT robicie czy ktoś ma jakieś info w związku z wybierakami B16A+Y2 w ED9? silnik byłby na mocowaniach Hasport'a. ewentualnie jak by wyglądały w ED9 te custom'owe wybieraki od Hasport'a dedykowane do B-serii w ED9?
http://www.hasport.com/products/mounts.htm
Daniel, to że są do dostania w zestawie to wiem. chciałem znać opinię innych czy mogą być jakieś problemy z długością lub łączeniem ich w ED9
Wątpię, żeby ktoś w PL ten temat przerabiał na własnej skórze.
Będziesz pionierem
Daniel, a kto w Lublinie jeszcze mógłby pomóc mi z tym SWAP'em? (B16A + skrzynia manual Y2 na linkę + mocowania Hasport + wybieraki Hasport + obd1) Ci których podałeś wcześniej nie odpisują
ps. może Ty z Krystianem byście mogli pomóc?
hmm Lublinie to chyba wiecej nikt
Zadzwoń do nich.
Krystiana CRX właśnie tam się robi.
ok może nie mają nikogo biegłego w komputerach i dlatego mail nie odpowiada
Zadzwoń do Pawła, myślę że się dogadacie
Sorki ale jeszcze zbocze z toru
Ktory wahacz? Dolny?
Siema, ja polecam Ci kolegę Rudolfa, który żadko zagląda na forum, ale ogarnia temat jakmało kto. Sam wstawił b16 do Ed9 używając mocowań typu hasport... telefon Ci na priva wyślę...
spox, wielkie dzięki wogóle nie skojarzyłem że można by do niego z tym uderzyć
jeszcze jest jedna sprawa która zaprząta mi głowę:
nowy silnik będzie prawdopodobnie z pompą od wspomagania i maglownicą z delSol'a. maglownica zapewne nie będzie pasowała ale czy jak włożę maglownicę z ED9 które miało wspomaganie i podepne do nowego silnika (nowej pompy wspomagania) to będzie ok?
jakie mogą być tu przeszkody?
pogadaj z olafem, zciagalem mu mount kit do ED z B w ktorym byl adapter skrzyni hydro na linke
spoko, dzięki za cynk
dalej idąc, jakieś pomysły co do tej maglownicy chłopaki?
sledze ten temat od dluzszego czasu ale nie widze odpowiedzi na pytanie ktore mnie nurtuje od samego poczatku, czy montujac silnik na tych adapterach hasporta nie trzeba gdzies ciac/wycinac/ a pozniej jakos wzmacniac podluznic?
poprostu wyciagam jeden silnik montuje drugi na tych adapterkach i juz siedzi?
jeszcze jest jedna sprawa która zaprząta mi głowę:
nowy silnik będzie prawdopodobnie z pompą od wspomagania i maglownicą z delSol'a. maglownica zapewne nie będzie pasowała ale czy jak włożę maglownicę z ED9 które miało wspomaganie i podepne do nowego silnika (nowej pompy wspomagania) to będzie ok?
jakie mogą być tu przeszkody?zasadniczo powinno. ja mam magiel w ej9 pozostawiony stary a pompa jest ta, kotra byla przy h22 i dziala nawet lepiej niz wczesniej. zobacz jak sa zbudowane uklady jesli z pompy wychodza 2 przewody, czyli cisnienie na magiel i powrot to nie powinno byc problemu. tylko czy znajdziesz wspomagany magiel od ed9? niewykluczone ze ten od sola bedzie pasowal, ale to juz musisz sprawdzic.
raczej bym szukal magla od ed6 - tam prawie zawsze bylo serwo.
zasadniczo powinno. ja mam magiel w ej9 pozostawiony stary a pompa jest ta, kotra byla przy h22 i dziala nawet lepiej niz wczesniej. zobacz jak sa zbudowane uklady jesli z pompy wychodza 2 przewody, czyli cisnienie na magiel i powrot to nie powinno byc problemu. tylko czy znajdziesz wspomagany magiel od ed9? niewykluczone ze ten od sola bedzie pasowal, ale to juz musisz sprawdzic.szybciej chyba ten od civic'a 4th gen ale to już po SWAP'ie można się pobawić dzięki za cenne rady
no to jeszcze jedna byc moze cenna - latwiej robic manewry z maglem jak masz silnik wyjety, bo pozniej dostep jest duzo gorszy. nie wiem dokladnie jak jest w ed9 ale u mnie w ej9 dojscie do przewodow cisnieniowych przy maglu bylo na maxa trudne, nawet przy wyjetym silniku. ale dalo rade
tak sie zastanawiam czy jakby miec obudowe skrzyni Y1 (z b16a1) i skrzynie S4C (z b16a) to mozna bebechy z S4C przelozyc do Y1 aby bylo sterowanie linka?
podrzucam ciekawy link jakby jeszcze kogos oprucz mnie interesowal taki SWAP
http://www.honda-tech.com...=1716895&page=1w watku sa problemy i opinie osob z B seria w CRX i skrzynia ze sprzeglem hydro.
prosze o pomoc jeszcze w trzech kwestiach:
1) czy osadzenie silnika na 3 mocowaniach Hasporta (brak przedniego pod chlodnica) bedzie OK?
2) co musialbym wymienic (jak to mniej wiecej wyglada) przy zamianie sterowania z linki na hydro. tzn aby sprzeglo hydrauliczne bylo sterowane poprzez hydraulike (pompa, zbiorniczek wyrownawczy...) a nie przez ten konwerter Hasporta.
3) jako ze CRX jest obd0 to co musze miec aby wszystko gralo z SWAPem obd1? konwerter obd0->obd1 tylko? co on laczy?
wielkie dzieki z gory,
pozdrawiam
Ad.1 Na 3 mocowaniach będzie ok
ad.3 przejściówki o których piszesz łączą ECU z wiązką auta.
ad.3 przejściówki o których piszesz łączą ECU z wiązką auta.czyli jak mam caly komplet na SWAPa obd1 i CRX obd0 to jedyne co mi potrzebne jest z "dodatkowych" rzeczy to ta przelotka? i po poprawnym polaczeniu wszystko bedzie zalatwione z wiazka?
ps. takie cos bedzie ok?
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
przed podłączeniem ten przelotki trzeba i tak posprawdzać piny w ecu i wiązce.
A ta przelotka jest dokładnie do twojego modelu?
A ta przelotka jest dokładnie do twojego modelu?tzn musze sprawdzic czy wtyczki z jednej strony pasuja do gniazdek w samochodzie oraz z drugiej strony ze pasuja do gniazdek nowego kompa z B16A?
Wtyczki to będą poasować, ale musisz sprawdzić po koleji wszystkie przewody czy wchodzą w odpowiedni pin w ECU.
czyli w razie czego sprawdzic/przelozyc piny we wtyczce w/g gniazdek w kompie i samochodzie?
tak, lepiej posprawdzać przed podłączeniem.
witam
tez przymierzam sie do swapa b16 do budy ed, tyle sie naczytalem o tych hasportach ale cena jest kosmiczna... co myslicie o takim zestawie?
http://www.innovativemoun...px?prodid=19150ktos moze ma cos takiego albo slyszal o tym??
hasport ma dodatkowo przejściówkę do włożenia skrzyni hydro do ED. masz skrzynie na linke?
Pati, silnika jeszcze nie mam, ale bedzie to napewno b16a1 razem ze skrzynia a jak wiadomo tam skrzynia jest na linke. Chodzi mi glowie o to czy jak zakupie te lapy to nie bedzie problemu... hasport jest sprawdzony, a o tych nigdzie nie moge znalesc informacji.
SWAPA chcial bym zrobic kompleksowo i dobrze, nie wydajac majatku.
edit: inovetemounts tez robi zestawy pod hydro.
witam
tez przymierzam sie do swapa b16 do budy ed, tyle sie naczytalem o tych hasportach ale cena jest kosmiczna... co myslicie o takim zestawie? http://www.innovativemoun...px?prodid=19150
ktos moze ma cos takiego albo slyszal o tym??Ziomal ja mam te mocowania u siebie w ED9 i jest wszystko OK mocowania sa sprawdzone i polecam je...!
Snyka, to mam drugie pytanie, jak mogl bys mi podac miejsce gdzie je kupowales i ile cie kosztowaly... na tej stronie producent podaje 199$ niestety w zadnym sklepie nie znalazlem ich ponizej 265$ lekka paranoja...
z gory dzieki
bo niestety podrożały i rzeczywiście teraz kosztują 265$
Snyka, jak montowales silnik na tych lapach to musiales nieco sklepac podluznice aby alternator wlazl? oraz czy musiales jeszcze jakies cuda robic aby to wszystko zgrabnie wlazlo??
Alternator jest na styk wchodzi dobrze ale warto klepnac z 2mm zeby bylo bezpieczniej reszta to plug & play zaplacilem za nie 1000 zl na gotowo
Snyka, mozesz zdradzic tajemnice gdzie badz u kogo kupowales? oraz jak da rade jakies foto zamontowanego silnika na tych lapach to byl bym bardzo wdzieczny...
Kupowalem od zioma ktory sciaga graty z USA a dokladnie od Merfiego to jego gg w razie co 175578 na fotki trzeba poczekac chwile ;] mozesz pokazac mu to :
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
Czemu tylko 3 łapki ??
bo zestawy hasporta trzymaja sie wszystkie na 3.
nie tylko Hassport trzyma sie tylko na 3 lapach INNOVATIVE tez trzyma na 3
czy
TE lapy mi wystarcza aby wlozyc b16a2 do ed9?
jak jest z tymi pedalami do hydro?czy ktos to robil?z jakiego modelu dobrac pedaly?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl