Wolf
Dla Wokalistki :) a moze cos innnego:)?
SM 58 to dalej riderowy majk.
Trochę jaśniejsza jest beta 58A, ale zależy jaki głos (barwę) ma wokalistka.
W tej klasie majków polecam jeszcze BEYERDYNAMIC TG X58.
Oczywiście półkę wyżej jest sporo dobrych mikrofonów i róznych firm.
Ja np. wybrałem AT AE6100.
Jeżeli kolega mysli o MB3k to raczej nie kupi ani Bety ani tymbardziej AE6100 ...
... pozatym mikrofon dobiera sie osobiscie do barwy wokalu tak więc my tu sobie możemy pogdybać - niech wokalistka idzie sobie do sklepu i poprosi miłych panów żeby jej podłaczyli kilka majków
- MB3k kosztuje około 240zł ... SM58 dwa razy tyle, a moim zdaniem nie gra 2 x lepiej. Fakt że jakies urządzenie można znalesc w riderach nie znaczy żę ten mikrofon jest rewelacyjny.... i idealny dla danej osoby. Pomijam fakt dużej ilosci podróbek, shure moim zdaniem robi obecnie słabe produkty które niczym nie zachwycają ... miałem kilka lat Bete 58a i jak porównałem ją z EV Re410 ktory kosztuje dużo mniej to shure znalazł sie bardzo szybko na allegro :)
Firmy takie jak Sennheiser, AT, EV, Audix moim zdaniem maja wiecej do zaoferowania w tym momencie niż shure kóry jest poprawny .. i nic wiecej.
zgadzam się, kupiłem sobie senheisera 845, po 7 latach uzywając sm 58, i musze powiedziec ze w koncu odsapnąłem, ulga, jest jasniejszy, wyraźniejszy i lepiej zbiera, przebija sie przez inne majki z kapeli, nawet na sumie w mixie mam mniej...
tvn przeszło na senhaisery z shurów, i fakt ze jest to legenda to juz nie powala tak jak kiedys, teraz konkurencyjne firmy za te same lub mniejsze pieniadze oferuja lepsze rozwiazania, aha, sm 58 nie ma ruchomej membramy co pukanie w korpus jest bardziej słyszalne..
a co do sprawy to wokalistka niech sama popróbuje bo inaczej sie nie da doradzic
Pewnie, że mozna gdybać na róznych poziomach i pośród róznych przedziałów cenowych. Powiem zatem może tak: Najtańszy wg mnie i najlepszy Mb3k, a najdroższy, w zalezności od upodobań BEYERDYNAMIC TG-X-81, AT AE 6100, AUDIX OM7 itd. (mowa o dynamikach). To również opinia zawodowców z jednego studia nagrań.
Poszukajcie też w ofercie AKG, mają specjalne modele majków - sygnowanych dla żeńskich wokali.
Kupilem senheisera 835 :)
Skoro pasował .. to dobrze że kupiłes..
[ Dodano: 24-09-09, 20:52 ]
835 zły wybór, one gorzej sprzęgaja od 845.
Zauważyłem, że kto nie kupił z tą wkładka systemu bezprzewodowego, zaraz wymieniał wkładkę na 845 lub pojemnościową 865.
Już 840 lepszy, którego trochę używałem, poprzednie testowałem obok innych ( SHURE, SAMSON SENNHEISER, AKG, AT) i AT nie dała im szans.
Szkoda, że się pospieszyłeś Kwiotek. Potwierdzam słowa DCG- 835-zły wybór. Kierowałeś się niestety kasą. Gram na takim i nie polecam go. On na wyższych partiach mojej wokalistki po prostu się dławi. Kuiłem flagowego kolejnego niby flagowego sonhajzera- ogólnie dobry, ale szału nie robi. Gdybym teraz wybierał pomiędzy dwoma, które podałeś, to wybrałbym 58. Tylko ciężko jest porównywać wspomnianego AT z 58, bo cena szura jest o wiele wyższa. Ogólnie szury teraz kosztują sporo, ale moje jest zdanie jest niezmienne- to BARDZO dobre mikrofony.
Są dwie kwestie w poruszanym temacie: wkładki samych mikrofonów i systemy radiowe (tzw. bezprzewodowce), w które wyposarzone są dane mikrofony.
Co do samych wkładek i ich jakości brzmienia wokalu, to tak jak wyżej napisałem, ale jeśli sprawa tyczy się całych systemów, to właśnie SENNHEISER i SHURE wiodą prym, co widzimy np. w TV. Sprawa jest znacznie bardziej rozbudowana, bo chodzi o wielość takich systemów, podczas jednego koncertu, zasięg emisji, bezawaryjność etc.
Dlaczego np. znknął od niedawna z TV BEYERDYNAMIC?
AT ma tez super systemy bezprzewodowe, ale ich cena jest znacznie wyższa i sa u nas jakby mniej uniwersalne. Olimpiada w ATLANCIE była wyposarzona w całości w ich systemy, stacja BBC używa tej firmy itd.
SHURE (oryginały) wszyscy znają z niezawodności i trwałości, co przemawia za ich nagminnym stosowaniem. Trzeba tez popatrzeć w inne wkładki tego producenta, bardzo dobre zresztą i majki nagłowne, anie tylko wszyscy o standardzie jakim jest SM58 (dla mnie on jest w tej chwili gdzieś pośrodku) i za nim beta 58A. A kto śpiewał na KSM9? - zawodostwo.
Mówiąc o mikrofonach przewodowych, praktycznie każdy z wyższej półki jest dobrym majkiem, tylko należy go sobie przypasować, czyli dobrać do swojego głosu.
Wiem co piszę, bo miałem możliwość testowania na jednym nagłosnieniu kilkudziesięciu mikrofonów, aż mi się już symbole myliły.
Panowie no trudno moze i nie najlepszy strzal ale ca
chyba i tez nie najgorszy dla siebie do zapowiedzi mam shure c 608 wiec chyba wokalistka bedzie miala lepszy prawda? Wiekszy problem tu moj mikser Behringer 1202 fx :) pierwsza rzecz do zamiany na cos lepszego ale nie duzo drozszego:) doradzali mi sklepie yamahy...
EFX8 Lub ALTO 124UB.
Nie pchaj się w Yamahy- nic specjalnego. Stół, to urządzenie przy którym najlepiej jak najmniej kręcić. Polecam małego zed 14 lub 12fx. Wypróbuj tego Alto- nie widziałem.
ALTO 124UM z odtwarzaczem mp3 na pokładzie i wyjściami DIRECT OUT na kanałach, do wielościeżkowego nagrywania i procesorem efektów - dobrze wypasiony za tę cene i bardzo przyzwoity w tej klasie cenowej.
http://www.jaceksound.pl/...218,lynx-124-umAlternatywą jest SOUNDCRAFT EFX 8, bo ZED to juz inna półka cenowa.
Dlaczego np. znknął od niedawna z TV BEYERDYNAMIC? A dlaczego na niemieckich stacjach widać w zasadzie tylko beyerdynamic
To temat stary jak swiat - co mi z tego, ze w TV widze co 5minut SM58, jak m. in. mi osobiscie ten mikrofon wogole nie leży... Korg M1 też był kiedyś marzeniem wielu klawiszowców... i nadal wstydu nie przynosi! ale przecież nie jest już tak porządany jak nowsze konstrukcje... To takie gornolotne troche porownanie...
Nie chce mi sie pisać w temacie oczywistym... niech se każdy poprobuje az wyprobuje.
Najblizej jestem w sumie wypowiedzi Piotrka...
- pozdrawiam
Na układy nie ma rady.
Ale Zenki z górnej półki mają wyśmienite radia, dlatego w połączeniu z kapsułą NEUMAN-a, dają zawodostwo w każdym calu, co widać na całym świecie, łącznie z USA.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl