ďťż

Wolf

dobra, to ja mam nowe pytanie.
seryjne amorki do integry w seriwsie kosztuja kolo 3000.
teraz pytanie, warto je zakladac, czy tez lepiej kupic jakies nieseryjne?

IMO seryjne doskonale pasuja do samochodu, jednak mysle ze takie koni moze byc tansze.
nie chce tez utwardzac/obnizac, bo raczej nie ma to juz sensu w samochodzie na ulice.


KONI napewno wyjdą taniej i masz regulacje twardości jeśli mówimy o żłółtkach, czerwone z tego co wiem regulacji nie mają, ale sa twardsze od serii.
Ja mam KONI KIT i polecam, reguluje sobie twardość i wysokość (wysokość tylko po zdjęciu amortyzatora)
każdy amorek Koni ma regulację twardości tyle że seria Sport (żółte, ale tez nei każde) maja regulację zewnętrzną
Czarne i czerwone na 100% nie mają, sprawdz dokładnie Łukaszu, bo czarne są z serii Special, a czerwone z... Nie wiem. Żółte są z serii Sport i maja.


czerwone to chyba seria classic. żółte nie wszystkie maja zewnętrzną regulacje, ale to już kwestia konkretnego modelu samochodu i dostepu do amorka. hondy chyba wszystkie mają regulację twardości.

Czarne i czerwone na 100% nie mają, sprawdz dokładnie Łukaszu, bo czarne są z serii Special, a czerwone z... Nie wiem. Żółte są z serii Sport i maja.

no to ci mówie ze wszystkie amorki mają tyle że te inne modele mają regulacje dopiero przy wuyjetym amorku i nie jest to tak zestopniowane jak sport ale jest chyba że facet na szkoleniu Koni nie wiedział co mówi albo ja wcale nei znam angielskiego

a teraz szczegóły:
PROCEDURA REGULACJI DLA SERII
8010, 8041, 8210, 8241, 8610, 8641, 8710 i 8741



1. Nałożyć pokrętło z kompletu na wierzchołek amortyzatora
2. Dla zwiększenia siły tłumienia obracać pokrętło zgodnie z kierunkiem strzałki na powierzchni czołowej pokrętła. Dla zmniejszenia siły tłumienia obracać pokrętłem przeciwnie do kierunku pokazywanego przez strzałkę. Przy napotkaniu oporu nie używać siły - oznacza on koniec zakresu regulacji.
3. Po dokonaniu regulacji zdjąć pokrętło, aby uniknąć uszkodzenia pokrywy silnika

OSTRZEŻENIE: Oba amortyzatory, lewy i prawy, muszą mieć jednakowe nastawy; w przeciwnym wypadku grozi utrata stabilności i kierowalności, a w najlepszym wypadku ponadnormatywne zużycie opon.

PROCEDURA REGULACJI DLA SERII 26 i 30



1. Zdjąć plastikową osłonę przeciwkurzową dla uzyskania dostępu do przycisku regulacji
2. Wcisnąć do końca przycisk regulacji i trzymać naciśnięty podczas całej operacji.
(Rys. 1 i Rys. 2)
3. Urządzenie regulacyjne posiada kilka zapadek (kliknięć) wyznaczających pozycje regulacji
(Rys. 4)
4. Obrót tłoczyskiem w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) powoduje zwiększenie siły tłumienia na odbiciu. Obrót tłoczyskiem w lewo powoduje zmniejszenie siły tłumienia. Po wykonaniu obrotu w żądaną pozycję regulacji zwolnić przycisk. NIE UŻYWAĆ SIŁY.
5. Upewnić się, czy przycisk "odbił" wracając do pierwotnego położenia.

UWAGA: w serii 26 możliwe są 2, a w serii 30 są 3 pozycje regulacyjne.

OSTRZEŻENIE: Oba amortyzatory, lewy i prawy, muszą mieć jednakowe nastawy; w przeciwnym wypadku grozi utrata stabilności i kierowalności, a w najlepszym wypadku ponadnormatywne zużycie opon.

PROCEDURA REGULACJI DLA SERII
76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240



1. Ścisnąć amortyzator do końca wykonując lekki obrót osłoną przeciwkurzową (lub tłoczyskiem) w lewo tak by wyczuć zasprzęglenie mechanizmu regulacyjnego. (Rys.1)
Uwaga: Niektóre amortyzatory mają pod pokrywą przeciwkurzową gumowy zderzak, który należy zdjąć przed regulacją. Należy pamiętać o powtórnym jego zamontowaniu po regulacji
2. Trzymając amortyzator ściśnięty wykonać jeden pełny obrót w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), kolejne regulacje przeprowadzać półobrotami. Maksymalny zakres regulacji odpowiada 5 półobrotom. (Rys. 2)
3. . Unieść tłoczysko w górę ok. 1 cm dla rozprzęgnięcia mechanizmu regulacji. Sprawdzić czy można wykonać swobodny obrót tłoczyskiem.

OSTRZEŻENIE: Oba amortyzatory, lewy i prawy, muszą mieć jednakowe nastawy; w przeciwnym wypadku grozi utrata stabilności i kierowalności, a w najlepszym wypadku ponadnormatywne zużycie opon.

kto nie wiedziałniech biegnie do garazu i zaczyna sie bawić hahahah

co do integry
w katalogu Koni mam coś takiego:
Integra types DC2, DC4 excl. TypeR 94-98

a moze przytachac sobie zestawik TEINa?? Jak ma sie Tein do Koni??
Tein będzie dużo lepszy ale nastawy ma już bardziej torowe więc na polskie drogi może być upierdliwy .. ale nei musi

zależy też jaką kasiore na to można przeznaczyć
Do TEIN`a można dokupić LanSerski Control Unit i mieć pełny gwint, a i ustawień jest wiecej niż w KONI.
abstrachujac wogole od tematu, jesli w gre miaoby wchodzic tanie rozwiazanie to moglbym chyba z czystym sumieniem polecic moj patent. Jezdze juz ponad rok na sprezynach Sprint Suspension i amortyzatorach Spring-Tech. Pewnie nikt o tym nie slyszal, ale jest to amerykanski patent :] Daja nawet lifetime warranty jezdzi sie milo nie ma regulacji
tylko mi chodzi o cos, co nie utwardzi/obnizy mi dodatkowo samochodu, starczy mi tyle na miasto.
cena - tansza niz seryjne amory - wiec podejzewam ze tein odpada
dzis gadalem z paroma osobami i wychodzi na to ze w okolicach 2500 moge miec pelny gwint topowy weiteca.
albo troszke drozej i nietopowe k&w
zapomnialem dodac ze moj set kosztowal z wysylka do kraju kwitnacej jabloni niecale 1200 pln
jesli chcesz zmienic same amory bo twoje sa wyeksploatowane to ja moge polecic tego springtecha choc moze nie jest do lansu dobry
jesli jednak chcesz jakosc i lans to chyba Tokico blue z juesej!!
W katalogu Koni nie ma opcji do ITR, jest pozycja do DC ale z notką "excluding type R"
Bilstein może?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl