ďťż

Wolf

Witam!
posiadam 2 autka jak w temacie...
Toyota Corolla combi 1,6 z 91 roku ze stałym napędem 4x4 i chciałbym aby ten napęd znalazł się w moim ukochanym vitku...
pytanie jaka skrzynia pasowala by do tego napedu i przede wszystkim czy jest sens bo czy w ogóle ten napęd wytrzyma te 160km albo myśląc w przód ok 220??
...pytanie też "dlaczego akurat miał by nie wytrzymać" też mnie interesuje, no ale jeśli chodzi o konstrukcję takich napędów to wiecie...
jeśli nie ten napęd to jaki (mowa o napędzie który wtytrzyma większe moce)??


jesli nie z corolli to z CRV - bo pasuje skrzynia. z każdym tylnym mostem bedzie rzeźba by zamocować...
Dobrym rozwiazaniem a wrzecz najlepszym jest skrzynia i dyfer honda shuttle 4x4. Prawie zero modow. LUKIASZ z forum ma takie shuttle i wie cos o temacie.
jak bys mial pojęcie to bys wiedzial ze skrzynia z d16a6 z shuttla nie pasuje do b16a1


Moze i nie mam.Nie neguje tego.Slyszalem ze ma wiec odsylam do niego. Moze da rade to jakos polaczyc nie wiem.W czym tkwi az taka roznica?? Inny jest odlew dzwonu??
Ok... rozwiazania sa ok... mozna przemyslec... ale jak to jest z tym napedem w crv? z tego co slyszalem to jest sterowany elektronicznie, czy to tez nie problem? ja mam w toyocie spartańską konstrukcje... ale przez to wydaje mi sie ze latwiej powinno sie to wszystko zamontowac... ale czy sie da??
no i przedewszystkim pytanie ktore mnie dreczy... czy taki naped wytrzyma takie moce??

Ok... rozwiazania sa ok... mozna przemyslec... ale jak to jest z tym napedem w crv? z tego co slyszalem to jest sterowany elektronicznie, czy to tez nie problem?... naped wytrzyma takie moce??
bardziej bym go nazwał hydraulicznym niż elektronicznym, ponieważ w tylnym dyfrze gdy jest różnica w prędkości obrotowej kół, zwiększa się ciśnienie oleju i dołączane są tylne półosie. U mnie wytrzymuje 200KM.
mysle ze i więcej wytrzyma. widziałem taką konstrukcję podczepioną do B20 turbo
Zresztą w Polsce. Była CRV'ka na TVN Turbo uturbiona.
a jak by wyszlo takie rzezbienie: silnik b16, skrzynia z crv a caly uklad napedowy z shuttle? da rade to wszyatko polaczyc?
silnik ze skrzynia pasuje. kombinacja jest na wysokości połączenia wałem tylnego mostu ze skrzynią.
ja DOKLADNIE elementy sa potrzebne do takiej przerobki?
moze ktos ocenic koszt czesci?
do zrobienia awd B serii?
skrzynia z CRV
wał z CRV
tylny most z wahaczami i piastami z CRV
kumaty mechanik/spawacz co to tu przytnie a tam pospawa zeby most sie trzymał nadwozia.
wydech i wal musi isc (zmiescic sie) w jedenym tunelu, nie?

jak to moze wplynac na prowadzenie auta? czy taki modzik to tylko bajerek czy jednak jest szansa ze naprawde ISTOTNA poprawe?
Niby auto mase koni ale zobacz na roznice podczas startu - auto nie zna pojecia brak trakcji...
http://www.youtube.com/wa...feature=related
4x4 daje spora przewage na starcie
mitro a czemu ten naped akurat z toyoty? skrzynia pasuje czy jak?
probowalem wczoraj do Ciebie pisac ale bez odzewu
Nie... poprostu mam taka toyote i zastanawiam sie czy jej nie rozebrac wlasnie po to zeby naped sobie zabrac
w pierwszym poscie ktory napisalem zapytalem czy to w ogole bedzie pasowac ale nikt chyba nie wie
aaaaaaaa to tak tu jest. sadzilem ze to moze jakies sprawdzone rozwiazanie.
połączenie skrzyni z tylnym mostem jest praktycznie dowolne - musisz po prostu mieć wał z pasującymi krzyzakami. skrzynie natomiast potrzebujesz z CRVki bo pasuje bolt on do Bserii.
tylny most mozesz sobie zapodac dowolny - byle pasował jakoś do budy. ja bym polecił ten z CRV bo jest szansa ze cokolwiek podpasuje
a co sadzisz o prowadzeniu sie auta? jak taki naped bedzie sie zachowywal?
chodzi mi to nie tyle o start ale bardziej jazde w zakretach.

edit
wczoraj jakims cudem przegapilem...
http://honda-tech.com/zerothread?id=1708933
chyba najbardziej konkretne info (na h-t.com) na temat awd bserii
tunel jest maly i przy wale ciezko jest zmiescic wydech, chyba ze jakis seryjny... jest duzo roboty jesli chodzi o to bo trzeba wywarzyc wał a przedtem go skrocic... w ed9 jest problem z zamontowaniem tylnego zawieszenia ale kwestia znalezienia czesci bedziesz robil 4wd czy tylko tak sie orietnujesz ?
Bartosz... powiem Ci tak... jak spadl snieg to pojechalem "na cmentarz" zeby sprawdzic ten naped... no nie da sie tego opisac... przy takiej mocy jak Ty masz to bym Ci strasznie zazdroscil przy mojej mocy i zawieszeniu moglem tylko na sniegu to sprawdzic... ale no tam gdzie ludzie jezdzili 10km/h tam ja 20 bez stresu i podsterownosci sprzeglo, rezny, but, sprzeglo off i reszta to sztuka prowadzenia z bananem na twarzy...
zupelnie inna jazda niz rwd... nie ma nic takiego jak podsterownosc, jesli jest to wciskasz gaz i juz nie masz a nadsterownoscia sobie sterujesz jak tylko chcesz bo jedziesz bokiem z lekko skreconymi kolami, dasz wieksza kontre na ulamek sekundy i jedziesz dalej prosto...
no kurde szok... mozna gadac i gadac...

koniec, sory... podniecilem sie

tunel jest maly i przy wale ciezko jest zmiescic wydech, chyba ze jakis seryjny nie wiem jak to wyglada w ed9, ja wszystko odnosze do eg (ewentualnie ek) + eh/eg z del Sol. z tego co wyczytalem w tym watku na h-t.com wynika ze nie ma az takiej tragedii jak by sie moglo zdawac. tu sa fotki walu + wydech 2,25" (tunel nie byl modyfikowany)








mam jeszcze takie pytanie (moze Daniel bedzie wiedzial ) odnosnie awd w CRV...
czy mozna zblokowac (i w jaki sposob?) ten naped zeby byl staly a nie tylko dolaczany?
czy takie zablokowanie oslabia z jakiegos powodu cala konstrukcje?


Wał się kręci cały czas, więc jakby coś porzeźbić z tylnym dyfrem (zaspawać go) to byłby zblokowany
Tylko większe straty na napędzie powstają.
a jakby wyjąć przednie półosie to masz rwd
Daniel, a jak to wyglada w kwestii wytrzymalosci? wiesz cos o tym?
najsłabszym ogniwem jest sprzęgło.
U mnie typerowe wytrzymało 20 tys, ale to przez jeżdzenie z lawetą i starty z 5 tys obr.
a jakie ma przelozenia skrzynia od crv 1gen? rudzinski nie ma duzo miejsca w tunelu jak wsadzisz most, zamieszcze pozniej zdjeciato zobaczysz
Jaciab, ale mowisz o EG/EK czy EE/ED?
ja mowie o ED9, teoretycznie mozna to zmiescic ale bedzie na milimetry i 3" juz trudno bedzie wsadzic najgorzej jest tuz przy baku, a bak albo trzeba z cvc 4wd bo ma specjalne przetloczenie na wał ale trzeba go troszke przerobic wiec najlepiej wsadzic 5galonowke do bagaznika
A ja mam pytanie: czy jeśli w B16A1 zastąpie skrzynie na taką od CRV'ki to czy nie będzie ona dłuższa ? Napęd na 4 buty pewnie to zrekompensuje ( długośc biegów ) ale wolałbym się upewnić. I jak wygląda sprawa z przednimi przegubami i półosiami przy takiej operacji ?
wlasnie... dobre pytanie... jaka jest roznica w dlugosi biegow pomiedzy skrzyniami od b16a1 a tą w crv - nie wiem jakie tam sa silniki (b20b, b20z??)
troche jest roboty przy 4WD




Jaciab sprawdzałeś czy się da włożyć szperę do tej skrzyni?
Jaciab, wrzuc w miare mozliwosci jak najwiecej fot i opisz co dokladnie i jak robisz! wielka prosba ziom!!!

i czekam na relacje jak to sie sprawuje. jesli bedzie zdecydowana poprawa to tez o tym pomysle na powaznie
mam zdjec pare ale teraz jestem w białce na desce, jak wroce to przesle wiecej fot
Dobrze zrozumiałem, że można do silnika b16/b18 podłączyć skrzynię z CRV bezproblemowo?

Ile one mają biegów i czy mają jakąś szperę?
dobrze, 5, nie maja.
Hmm, to moja ma 6 biegów i szpere raczej ma, ale była by możliwość wrzucenia B serii, a wcześniej wszystko wskazywało, że to niemożliwe.

Ciekawe tylko jak to by trzeba elektronicznie rozwiązać komp z CRV czy z dawcy silnika? Bo np u mnie jest dodatkowa kontrolka do sprawdzania tylnego mostu i hamulców, sadze, że elektronicznie w CRV będzie to podobnie rozwiązane. A komp z dawcy silnika nie będzie tego obsługiwał
napisz o jeszcze raz, z jakimis znakami przestankowymi bo nie mam pojecia o co chodzi.
Chodzi mi o to, jaki komputer zastosować.
Bo silnik b seria najlepiej b18, a taki w CRV nie występował. Zazwyczaj się bierze kompa z dawcy silnika, ale tu jeszcze dochodzi opcja napędu.

Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie on działa, ale jest u mnie osobna kontrolka, która sprawdza tylni most. Jak np jest wyłączony napęd 4WD to ciągle świeci. Czyli z tego by wynikało, że komp też w jakiś sposób obsługuje napęd 4WD. Co ciekawe napęd 4wd jast w Civicu różnie rozwiązany w zależności, czy jest ABS, czy go nie ma.

A że konstrukcja CRV jest podobna, przynajmniej mi się tak wydaje, z tego co wyczytałem, do tej z Civica, więc pewnie rozwiązania elektroniczne będą podobne.

I teraz sprawa - który komputer stosować - od sawcy silnika - brak obsługi 4wd, czy od dawcy skrzyni - mapy itd pod inny silnik

Dla jasności - mam Civica 4WD, z silnikiem D serii

PS macie jakieś konkretne info na temat CRV, tzn model, lata występowania, i jaki dokładnie silnik gdzie siedział
a naped obsluguje ten sam komputer co silnik?
Niestety nie wiem.
Ale rozbierałem auto - środek - całą deskę rozdzielczą itd; a w komorze wyciagałem silnik i żadnej dodatkowej puszki komputera nigdzie nie znalazłem.
Jest jeszcze puszka na ściance bagażnika, ale ta to od ABS, z tego co mi wiadomo.

Czyli raczej by wynikało, że do silnika i napędu jest jeden komp
Chyba, że jeszcze jest połączony z tym z ABS, bo wiem, że niektóre napędy wykorzystują czujniki ABSu aby rozłożyć moc na koła, ale tu chyba za stare auto na takie rozwiazania.

Ogólnie jest bardzo ciężko o jakiekolwiek informacje
Nie ma żadnych kompów od napędu. A ECU silnika też nie ma nic wspólnego z 4WD.
A ta ikonka na zegarach?
Zapala się przy zapłonie i gaśnie dopiero po kilkunastu sekundach jak się naciśnie hamulec. Jak zaraz po odpaleniu się naciśnie nie gaśnie, czyli coś jeszcze sprawdza.

Jak odłączyłem napęd aby można było zrobić przegląd to świeciłą cały czas (rolki do sprawdzania hamulców mieli dwie, i nie szło sprzwdzić jak jedna oś stała a druga sie kręciła na rolkach, bo pomimo nie wbitego biegu koła na rolkach nie chciały się kręcić)

Czyli jakaś elektronika raczej do tego będzie. W CrV jest coś takiego?

Daniel jak byś miał jakieś stronki z fotkami od podu CRV i z danymi technicznymi z podanym modelem silnika itd to podaj proszę

A ta ikonka na zegarach?
Zapala się przy zapłonie i gaśnie dopiero po kilkunastu sekundach jak się naciśnie hamulec. Jak zaraz po odpaleniu się naciśnie nie gaśnie, czyli coś jeszcze sprawdza.

W VW jest też taka kontrolka i sprawdza ona czy nie przepaliły się zarówki stopu.


Daniel jak byś miał jakieś stronki z fotkami od podu CRV i z danymi technicznymi z podanym modelem silnika itd to podaj proszę
tu jest strona o 4 napędowych hondach http://www.hondasuv.com/members/

W VW jest też taka kontrolka i sprawdza ona czy nie przepaliły się zarówki stopu.
Tylko, że ta ikonka ma ryrunek wału i tylnego mostu i swieci sie po odłączeniu napędu na 4 koła, więc do przepalonych żarówek to nie będzie.
Czy jest połączone z kompem, nie wiem
POszperałęm trochę w EPC.
Porównywałem swoje auto do ESi
Nr kompa rózni się nieznacznie końcówką
Ale jeżeli chodzi o komputera od ABS, to wręcz u mnie w nazwie jest zaznaczone, że do wersji 4WD, numer oczywiście całkiem inny

Czyli z całą pewnościa komputer od ABS ma coś do powiedzenia przy napędzie, może chodzi o rozłączanie napędu
Znalazłem coś na temat połącznenia ABSu i tylnego mostu:


Oraz ta ikonka w zegarach:


Niestety z ang nie jestem zbyt dobry, więc niewiele mi to dało.
Są także osobne diagramy elektryki ABSu do 4WD

Dla ciekawych wypisze jeszcze jakie różnice do zwykłego Civica:
skrzynia S22
wachacze tylnie i system mocowania zawieszenia
inne sprężyny tył i amorki (przodu nie sprawdzałem)
zbiornik na paliwo z dwoma pompami
miska olejowa
komp ABS, inny diagram kabli itd
inny układ wydechowy - kolektor; inaczej poprowadzone rury; inny końcowy tłumik
i wiadomo wał napędowy i tylni most, oraz inne zegary

To takie rzeczy, które pamietam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl