ďťż

Wolf

Słuchajcie Panowie w moim nowym nabytku po zdjęciu osłony kolektora wydechowego ujrzałem niepokojącą rzecz.
Otóż dzwigienka WG jest przyspawana trwale do turbiny , zdjęcie niżej przedstawia w jakiej pozycji została przyspawana (jest wychylona w stronę WG)
I teraz pytanie , dlaczego ktoś tak zrobił ???
Kanały dolotowe nie są zaoliwione , turbina nie gwizdze za mocno , z wydechu nic nie kopci.
Silnik seria
Na innych forach niewiele się dowiedziałem



jeszcze pytanie czy ktos to zrobił umyslnie czy moze stało sie tak od korozji
poprostu temperatura zrobila swoje i zapiekła

a jezeli ktos to zrobil umyslnie to moglo byc tak ze silownik westgatea byl yszkodzony i nie otwierał go, a czynnosc otworzenia na stale wg byla dla bezpieczenstwa alby nie zrobil sie freeboost
Wydaje mi się że zrobił to ktoś umyślnie , jest od góry widoczne punktowe stopienie tak jakby spawarką elektrodową.
Jakie czynności teraz wykonać , co z tym dalej ?
Czy zespawanie nie osłabiło osiągów ?
troche oslabilo w zaresie kiedy turbina nie daje pelnej mocy
mozesz to jakos zeszlifowac ten spaw i sprawdzic czy pracuje na sucho
potem odpalic fure i dac gazy aby wg sie otworzyl


ja tak z rana to slabo mysle i niech mnie ktos szybko poprawia ale jest tak zaspawany na wcisnietym czyli tak jakby chodzil na jalowym (podcisnieniu bo go wessalo) jak przechodzisz w nadcisnienie to dzwigienke wypycha i tym samym domyka klapke- teraz jest jakby na max otwarta- czyli masz najmniejsze doladowanie
Atom1 Dobrze myślisz z rana, masz racje.
Na innym forum napisano mi że zostało tak zrobione (prawdopodobnie) z dwóch powodów.
1. dla bezpieczeństwa turbiny
2.w celu ukrycia niewiadomej jej wady
Dzis zamontowałem wskaznik BOOSTa , i zrobiłem jazdy próbne.
Jest tak jakby w normie, według innych takich autek z seryjnym silnikiem.
Czyli od 3tyś do około 5,5 tys. obr. pompuje na 0.65 potem spada na 0.45
Jednak nie jestem pewny tego spadku... czy to jest normalne w silnikach z turbo ?
Mam do wymiany pompę paliwa , kupiłem już i przyszła wydajniejsza Walbro.
Jak pompa nic nie zmieni to kupić MBC (Manual Boost Contoller) ?
Jest sens to kupować skoro WG jest zespawane ?
Czy najpierw odciąć spawa i zobaczyć co się będzie działo ?
MBC dobra sprawa kupuj, przyda Ci się w późniejszych modach tym bardziej, co do spadku doładowania w późniejszej fazie poczytasz na forum turbokillers.com jest tam sporo tematów i są podane podstawowe przyczyny jak np pęknięta muszla turbiny itp. ogólnie polecam to forum tam pytaj powinni pomóc
nic mu to nie da skoro klapka jest otwarta na max- czyli duzo spalin ucieka nie napedzajac turbiny.. najpierw trzeba z tym zrobic porzadek, przeciac spaw i zobaczyc czy wg dziala..

1 napewno nie jest to zrobione dla bezpieczenstwa turbiny- bo na wg jest gwintowany precik i rowniedobrze mozna bylo wykrecic gwint i bylby ten sam efekt po cholere spawac

trzeba odciac i zobaczyc czy dziala, z tego co pamietam to jak sie odpalalo auto to on sie wciagal, a przy dodawaniu gazu wypychal - wiec wiesz jak sprawdzic, ale moze byl uszkodzony... i ktos zaspawal
ProLans , czytam już na forum turbokilersów od tygodnia ale jak coś spytam bo czegoś nie znajdę, to albo wywalą posta albo brak chętnych by odpowiedzieć.
Tutaj jednak czuję sie jak u siebie , zawsze ktoś coś pomoże , dużo osób ma przecież turbo.
A wracając do tematu , dzis okazało się że sa nieszczelności na uszczelkach :/
WG nadal zespawane bo szlifierką nie da sie dojść , a brzeszxczotem i pilnikiem to pewnie tydzień bedę jeszcze piłował
skombinuj jakis dremel lub cos w tym stylu tym powinienes dac rade ja w lidlu za pare groszy wyczailem
i okaze sie ze dales dupy z tym autem i bedziesz dokladal a miales takie fajne auto gdyby nie te mody hehe

dzialaj dzialaj..teraz pewnie trzeba wszystko od podstaw dlubac, tubo pewnie tez ciezko zdemontowac zeby przy okazji sprawdzic luzy?
eee tam wielkie rzeczy, w najgorszym wypadku zdrowa t25 kosztuje parę stówek. A może sama grucha zgniła i nie działało cięgno więc zostawili otwarte bo się nie otwierało przy doładowaniu bo skoro auto poszło do ludzi to po co kupować nową gruchę, a to częsta usterka. Jestem tylko ciekaw co na to poprzedni właściciel?
Poprzedni właściciel twierdzi że nic w te klocki nie kuma , bo auto robili mu ziomki.
Powiedział mi że turbina miała sprawdzane luzy, że są w normie.
Atom1 , ja kocham dłubać, to jest całe moje życie
Po za tym marzyło mi się turbo i napęd RWD
Fakt że tak jak piszesz musze działać z wszystkim od nowa (zwłaszcza temat turbo) , ale właśnie dlatego kupiłem serie w 90%
Dziś zmieniłem pompę i nic już mi nie zmula.
Tylko z tym spadkiem doładowania przy obr. ponad 5,5tyś to coś mi nie pasi.
Chyba powinna pompować ładnie aż do odcinki, czy nie ?
Powinna ale skoro WG ma otwarty czy chce czy nie, a spool jej słabnie bo ma zbyt mały wirniczek na takie otwarcie przy takich obrotach to jest jak jest, gdyby działał pewnie by się przymknął i byłoby doładowanie do końca. Dla mnie jedynym sensownym wyjaśnieniem całej sytuacji jest uwalony WG jeśli rzeczywiście jest zespawany na otwartym, bo jak na zamkniętym to wiadomo - turbo do kosza.
powinno ale to taka mala turbina... ze ona i tak g daje podejrzewam takze czy ona jest czy jej nie ma to pies ja ganial, nie lep tego tylko wstawiaj cos wiekszego, i pamietaj wiecej oleju.. bo ta miska to jak plaski talez, dwa razy fikniesz na bok i panewka pojdzie
własnie właśnie , Atom1 dobrze że mi przypomniałeś
Jak to jest z tymi miskami , gdzieś chyba czytałem że zakłada się inną.
Ale nie pamiętam jaką , lub co zmienić w mojej...
Można tez włożyć smok od nissana s14 ale to jest rzeźba :/ wole nie kombinować zbytnio.
O co chodzi z tymi miskami ?
o to ze jest plaska i olej lata po dnie jak w kazdym aucie..tylko ze tym lata sie szybko i bokiem a wtedy olej spierdzeila na ktoras strone i smok nie ma co zassac ew rozwalony silnik i tubo bedzie pil dodatkowo... i nagle masz braki nie zaglebialem sie w temacie az tak mocno- bo odpuscilem kiedys kiedys sobie to auto, ale na tubokilers napewno napisali kiedy leca panewki

nie wiem tez na co zmieniac ale pewnie przegrody by poprawily conieco, albo lac wiecej oleju ;]
No dobra dzięki wszystkim za wszelkie info
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl