ďťż

Wolf

Ludzie pomóżcie nie chcę mi wiatrak zaskoczyć
Silnik był rozbierany i składany na nowo, wymienione wszystkie czujniki, chodzi normalnie lecz nie chce załączyć sie wiatrak

-Czujniki z tyłu ten 2-pinowy dobry sprawdzałem obydwa jest przejscie po nagrzaniu go zapalniczka np.

-Kable sprawne zwarłem je i wentylator chodzi

-Odłączyłem je i do samego czujnika po nagrzaniu sie silnika podłaczyłem miernik nie pokazywał przejscia

-Termostat otwiera sie

-bezpieczniki dobre

Nie sprawdzałem jeszcze czujnika na zegary moze oszukuje.

Silnik : D16z2 odpowiednik D16a6

Jak macie jakies pomyłsy pomóżcie bo już sił nie mam i nie wiem co to może być


A czy silnik na pewno nagrzałeś do temperatury załączenia wentylatora ?
Bo to trochę dziwne, śmigło sprawne, prąd dochodzi, czujnik sprawny !

Ja bym jeszcze ten czujnik wsadził na dwóch kabelkach do kubka z wodą i próbował gotować wodę i obserwować miernik. Może się tak zdarzyć, że jak grzejesz zapalniczką to nie wiesz jaką temperaturę osiąga, może zwierać np. przy 150 *C, a przy właściwej nie reaguje. W wodzie powinien się załączyć chwilę przed zagotowaniem wody, chyba przy 92*C. >
tego nie wiem czy zagrzałem bo skazówka wleciała aż prawie na czerwone pole to chyba po wyzej 93 stopni

Dziwne troche bo mam nowy czujnik i to samo
Dolny wąż nie jest tak samo nagrzany jak górny ciut mniej ;/ ale termostat jest nowiutki
nie ma pomyslow ten czujnik dziala tak ze powyzej temperatury 100 stopni (niewiele, zwiera oba styki) jezeli po zdjeciu tych pinow z czujnika i ich zlaczeniu razem (tego przy filtrze oleju) wiatrak zaczyna dzialac to znaczy ze walniety jest czujnik, jezeli po zwarciu waitrak nie dziala to znaczy ze kostka wchodzaca do wiatraka ma obluzowane konektorki i trzeba je zacisnac i zalozyc



jezeli po zwarciu waitrak nie dziala to znaczy ze kostka wchodzaca do wiatraka ma obluzowane konektorki i trzeba je zacisnac i zalozyc

Obstawiam na grzybki, glony i wszelki możliwy syf w kostce. Zmierz miernikiem czy prąd dochodzi przed kostką i za kostką. Może nie ma przejścia...

nie ma pomyslow ten czujnik dziala tak ze powyzej temperatury 100 stopni (niewiele, zwiera oba styki) jezeli po zdjeciu tych pinow z czujnika i ich zlaczeniu razem (tego przy filtrze oleju) wiatrak zaczyna dzialac to znaczy ze walniety jest czujnik, jezeli po zwarciu waitrak nie dziala to znaczy ze kostka wchodzaca do wiatraka ma obluzowane konektorki i trzeba je zacisnac i zalozyc

Oba styki ze sobą zwierałem i wiatrak się załącza bez problemu tak więc odpadają kable i sam wiatrak.
Sprawdzałem na nowym czujniku i starym i za żadną cholere nie chce za startować
Silnik chodzi z 15 minut a wskazówka sięga prawie czerwonej kreski.
Dzisiaj jeszcze będę wkręcał stare czujniki i zobaczymy co one pokażą a jak nic to już nie wiem jakieś czary
A powiedzcie mi czy jak by czujniki nie były od tego modelu komputer by pokazywał błąd ?
Bo coś mi świta że jak brałem czujnik od wskazówki pomiaru temperatury to on sie wydawał dłuższy ale koleś mówił że do tego modelu na bank będzie pasować ;/
A i jeszcze jedno wąż dolny nie nagrzewa się tak samo jak górny jest troszkę zimniejszy od tego górnego i węże są coś takie sflaczałe ale jak odkręciłem przy termostacie to płyn tam był.
I jeszcze sprawa z tłumikiem strasznie kapie z niego woda czy to normalne ? Auto stoi trochę po nie waż robiłem remont silnika a kasta była malowana i dopiero po 3 miesiacach skreciłem wszytsko do kupy.
no to powinien wydech sie wypalic z wody po jakims czasie (dluzszej trasie)

ale jak temp ci skacze tak wysoko to auto faktycznie sie gotuje? bo moze jest padniety czujnik od wskaznika, albo wskaznik zle wyskalowany (ktos dlubal cos przy nim)

odkrec czujnik od wiatraka, wytnij jakas puszke nalej wody postaw na kuchni i wloz czujnik do wody, na koncach zarob kawalki przewodow i podepnij do obu pinow miernik na PII jak woda sie zagotuje to po jakichs 20-30 sekundach powinien zewrzec - mierzylem tak 3 czujniki i kazdy dzialal wiec raczej nei jest on zepsuty

ew moze byc cos ze zlym odpwoietrzeniem, albo moze odwrotnie zalozyles termostat?
no i zagadka rozwiązana tak jak mówiłem że mi sprzedali zły czujnik od wskazówki temperatury
Po całej nocy dzis z rana poszedłem odpalic silnik ale zaciekawiło mnie to ze po 2 minutach skoczyła juz temperatura na prawie połowę tak wiec wsadziłem stary czujnik i wszystko gra auto chodzi załącza się wiatrak jednym słowem O.K
Dzięki za odpowiedzi chłopaki a dla Atoma piwko sie należy
Uważajcie co wam sprzedaja
Temat do zamknięcia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl