Wolf
z racji posiadania civ 7gen z ww. silniczkiem mozliwości poniesienia "radochy z jazdy" sa ograniczone. Nie moge za bardzo swapa zrobic (skrzynia) a zmiana wdechu i wydechu dała .... nic (nawet nie mam 110 co "są" w serii ) - zostaje wiec turbinka.
Juz licytuje t3/t4 na ebayu, kolektor, rurki bedą robione w pl (TechMAX Tuning) reszta gratów z usa.
Ile wytrzyma ten blok ?? moj ogolnie jest jakiś takiś upocony i niemrawy więc nie chce żeby był jeszcze nie...żywy z racji przedobrzenia.
Swap na k20 i na dzien dobry 200km ,jestes pewien ze skrzynia nie da sie przerobic?? nie ma mount kitow?tak jak w b series mozna z cable przerobic na hydro i odwrotnie.
wiesz kto to bedzie robil i mowili, ze jednak nie-bardzo i patrzac po kosztach najtaniej bedzie z turbinka. Gdyby nie to drobne ($$ ) ograniczenie ....ojj by sie dzialo
w Tomsonie uturbiali takiego civa ->
http://www.streetracing.p...pic.php?t=28487
z racji posiadanej trzódki i ilości drzwi zrobie nową klase w hondach
TYPE R'odzinny
Swap na k20 i na dzien dobry 200km ,jestes pewien ze skrzynia nie da sie przerobic?? nie ma mount kitow?tak jak w b series mozna z cable przerobic na hydro i odwrotnie.Bardzo dużo roboty z przełożeniem K-serii z Type-R. Właściwie cały osprzęt by trzeba pod niego. Koszty naprawdę spore.
Co do skrzyni to nie problem że cable czy hydro bo wszystkie są hydro. Tylko że to jest d-seria i skrzynie (krótkie) od B nie podejdą. Dalej...po co krótsza skrzynia skoro ten silnik się nie kręci (odcięcie 6600-6700)...będą bardzo niskie prędkości na kolejnych biegach.
Jeśli coś w nim robić to tylko turbo...no chyba że np. dałoby się tanio znaleźć K20A3 z Civa Si tudzież poliftingowego "naszego" VSA...a one są sporo tańsze od K20A2. Wtedy też mamy masę gratów do jego tuningu choćby na ebay.
...no chyba że np. dałoby się tanio znaleźć K20A3 z Civa Si tudzież poliftingowego "naszego" VSA...albo z Accorda lub CRV.
Tam som A4 (CRV) lub A6 (Accord) ale w sumie to niewielka różnica. Mniej koni, za to sporo więcej momentu.
.
K20-SWAP-Civic-Si-K20A3-Complete-02-04-EG-EK-EP.
A4, A6 - brak
.
lecz narazie chyba pozostane przy d16v1T bedzie to mialo ze 150 moze wiecej ... bardziej mi teraz zalezy na type r'odzinny niz TypeR .
W przyszlym roku chyba bede w usa wiec sie rozejrze za .... calym troszke puknietym ITR - CTR i bedzie cacy (oby tak bylo ) a jak nie to silnikiem przynajmniej ....
Juz przy okazji krzataniny przy silniku chcialbym go "doszczenic" - wymienic pierscienie, uszelniacze [moj silniczek lubi popic oleju troszke ]. Jeszcze sie nie orientowałem z ww. - dostane bez problemu do d16v1
W przyszlym roku chyba bede w usa wiec sie rozejrze za .... calym troszke puknietym CTR i bedzie cacy (oby tak bylo ) a jak nie to silnikiem przynajmniej ....Mały problem - w usa nie było CTR. Ale same silniki to bankowo znajdziesz
mmm SI - jedna brocha wazna radocha
[ Dodano: 2006-01-20, 13:33 ]
tak czytam te opisy turbinek t3/t4 i czy nie za DUŻA bedzie taka co produkuje do 500km (aktualnie licytuje) jak ja chce +50 a robione to ma byc na 0,4bara.Im większa turbina tym później się napompuje i większy lag. Do codziennej jazdy lepiej mieć małą turbinę, tymbardziej że chcesz mieć 0,4 bara.
wlasnie wiec chyba kupie zwykla T3 garetta (uzywke) albo nowke "XS POWER" - uzywal ktos turbinek tej marki ??
.
.
T3 TURBOCHARGER - STAGE III
* 2.36" INLET DIAMETER
* 2" OUTLET
* WET FLOATING BEARINGS
* 1/8 NPT OIL INLET
T3 / T4 FOOTPRINT OK !! FITS T3 AND T3/T4 MANIFOLDS
SPECS:
.42 A/R COMPRESSOR
.48 A/R TURBINE
THIS TURBO CAN EASILY DO 25 psi
Great whp ON B SERIES SWAPS
Standard T3 Flange, Perfect for any 4 cylinder. Mitsubishi Eclipse, Honda Civic, Prelude, Integra, Ford 2.3L Turbo Etc.
TURBINE WHEEL:
EXDUCER: 1.81"
MAYOR : 2.48"
COMPRESSOR WHEEL :
EXDUCER: 1.67"
MAYOR : 2.36"
To nie sa te z tej serii/marki co pękają Ktos kiedys pisal o zestawach turbo z ebay i wlasnie o pekajacych turbinach, ktore byly made in china (qrcze chinczycy maja 99,9% produktow w kraju ORYGINALNYCH - znaczy chinskich . )
Wlasnie to chyba te podrobki
Przeczytaj to:
http://www.streetracing.p...p=306486#306486
"The only differnnce between the to is the name XSPOWER and TURBO-ZY"
wiec uzywany garrett bedzie
garett w zupelniosci ci wystarczy a do 200-220Ps winno wytrzymac... a do twojego silnika t3 nawet styknie!
ja ma to byc auto na ulice do 0,5 - 0,7 bara bedzie OK i auto to spokojnie wytrzyma a i ok 190-200PS bedzie.... oczywiscie K20 było by fajniejsze, ale turbo tez fajna sprawa... na ulce lepsze od K20 - wg mnie! bedziesz mial dmuchanie od 3000rmp i bedzie banan z geby robił!
co to reszty - POLECAM HONDATE !!! nie zadne SMT czy unichipa!
reszte jak wiesz co i gdzie zamawiac i gdzie skladac to polowa sukcesu ... jak dobrze poskladaja i beda wszystkie czesci to po 2 tyg max masz turbo zabawke
pzdr
co do "kompa" to juz mam smt6 - mowi sie trudno (ale wydaje $ mniej Hondata drooogiii)
kupowalibyście Greddy Full auto Turbo Timer czy raczej mozna sobie dac spokoj
[ Dodano: 2006-01-23, 14:23 ]
turbo timer fajny gadzet, ale zyc bez niego sie da!
raczej zainewstuj w EGT Greedy np!
jezeli chodzi o turbo to za 1000-1500zł kupisz w PL i wiesz co dokladnie kupujesz! - takie moje skromne zdanie !
a co powiecie na
turbiny od diesel'i - faktycznie za 800 zł z faktura i gwarancja
Turbo Timer GReddy lub HKS ma w sobie jeszcze funkcje G-Tech`a, ale jak napisał Marcel - życ bez niego się da. Jeśli masz hajs to kupuj, napewno się przydai Małolatki zrobią ŁaŁ.
Co do turbo od Diesel`a to do Benzyniaków się raczej tego nie stosuje z racji waskiego zakresu pracy.
szukaj np Garett t3 , gt25 , gt28 ... a nawet k04
do twojego silnika to w zupelnosci wystarczy... bo nie kreci sie wyzej ni 7rmp napewno
bedzie t3 z pl od vw (albo innego niemiaszka) 1,8t ~800 pln - wiecej niz 6,500 nie pokeci - t03/04 hybryda bedzie w nastepnym autku.
Uturbial ktos d16 z LPG sekwencyjnym (tak jak pisalem wczesniej to ma byc sprawny Type R'odzinny ) - wlasnie mam taka instalacje u siebie. Czy sprawi to duzo klopotu (twierdza i wierze im ze bedzie oki) Ostatnio jak rozmawialem z Tomkiem to bedzie na benzynie 0,4 a na LPG 0,2 zeby nie pila ogromnych ilosci gazu
Serio tak duzo by pila na 0,4 lpg - teraz jak sie postaram to wypije 16 l/100 wiec 18 mnie nie przeraza. Normalnie jezdzac codzien - nie wazne czy wolno czy szybko pije mi ~13 l/100 wiec niby patrzac po $ narazie taniej na lpg. Lecz i tak kiedys musze obczaic z calym zbiornikiem benzynki ile i jak wyjdzie, lecz z tego co pamietam benzyny pila tez ~10 l/100 jak nie wiecej.
Mialo byc oszedniej na turbo z racji nie cisniecia w pedalek ... a jednak.... chyba mam pecha .... z lpg tez mialo byc oszczedniej i qpa
------
Moje wskazniki ... qrcze nie bardzo sie podniesie wskaznik na 0,4 .... a co dopiero na 0,2
LPG łojezus ... no gaz ma wiecej "oktanów" niz Pb wiec moze bedzie lepiej ... 2 mapy słusznie SMT to umizliwia... ale 0,2 wieje malizna
[ Dodano: 2006-01-24, 13:21 ]
qrcze extra byloby miec magicBoxa .... ustawiasz min doladowanie z min mapa, srednie doladowanie-mapa i MAX doladowanie i mapa do tego potencjometr na galce zminy biegow z pol-obrotu skala od min do max a komp .. oj magicBox ... sam modyfikuje mape "na zywo" w stosunku do doladowania ustawionego potencjometrem
[ Dodano: 2006-01-25, 08:15 ]
na cholere ci to
im szybciej spaliny beda uciekawły tyl lepiej ....
Jak turbo, to kata odpuść. Jak już koniecznie chcesz mieć, to na forum Civicklubu jest Kvasir, który jest przedstawicielem Lindo Gobex. Pewnie będzie miał taniej.
raczej zostane bez .... tym bardziej, ze chlopaki co mi beda robic tak uturbili accorda, ze przeszedl badania technicze (bez kata)
[ Dodano: 2006-01-30, 20:25 ]
Ja przyjmuje taka zasade ze jak robic T ,to tylko i wyłacznie zakuc motor poniewaz w miare jedzena apetyt rosnie i bedzie bumm,a tak cisnienie na 1bar i jezdzisz znacznie bezpieczniej!!plus nie 50%mocy a 100 czy 150 procent ,polished wału ,korby eagle wystarcza w zupełnosci,tłoki CP,JE,wiseco do tego sruby arp do głowicy oczywiscie wywazyc to.Rozwniez obrobke bym zrobił p/p mysle ze w twojej głowicy mozna sporo poprawic to nie typeR:)
PS jest szansa ze przy 0.4 bedzie bummm jakby nie było 50% mocy wiecej,pierwsze sprzegło poleci
czyli "niby" dla bezpieczenstwa jak wydam ~500$ na korby i tloki bede mogl 1,0 bezpiecznie
http://www.import-racer.com/arp/head-studs.htmlhttp://cgi.ebay.com/ebaym...033746178QQrdZ1Od d16y8 podejdzie...??
Te tłoki to jakaś kpina za 170$. Dobre tłoki z pierścienami JE Pistons do D16 zmniejszające kompresje na 9.0:1 to wydatek ok. 500$ do tego korba ze śruba ARP - 300$. Jak chcesz więcej dmuchać, to odprężasz za pomocą uszczelki CometiC HP 0.040inch i masz ok. 8.5:1. - 100$.
Dobrze zainwestować w śruby głowicy ARP, ponieważ są tańsze niż OEM Hondy i są wielokrotnego użytku.
rozmawialem z prowadzacym i narazie bedzie sssoft turbo na max 0,4. Boom nie powinno byc tym bardziej, ze tomson zrobil wiecej konikow niz ja chce [info tomson'owe nizej]
Wiec narazie odpuszcze sobie te korby, "tanie" tloki i do przyszlej zimy pojezdze light'cikowo.
Glowica nie bedzie ruszana wiec sruby tez narazie odpadaja.
MODYFIKACJE
Turbo Garrett GT20
Kolektor wydechowy firmy TOMSON
Zawór blow off Bosch
Modyfikacja elektroniki - Greddy E-manage
Intercooler firmy TOMSON
Modyfikacja komory spalania
Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej 57 mm firmy TOMSON
Komplet zegarów Greddy - Doładowanie, EGT
Hamulce firmy EBC
Felgi Stillauto 17"
MOC: 178.3KM przy 5701 obr/min. MOMENT: 235.1Nm przy 4721 obr/min.
http://galerie.tomson.com.pl/album13
Modyfikacja komory spalania
a co to za modyfikacja?
podejrzewam, ze komora spalania zostala powiekszona dla dalszego odprezenia.
Tak myślałem, tylko jak to chce Amorr zrobić bez rozbierania silnika
taka modyfikacja obnizy kompresje o okolo 0.2 punktu - nie wiem czy jest o co walczyć.
taka modyfikacja obnizy kompresje o okolo 0.2 punktu - nie wiem czy jest o co walczyć.wlasnie jak juz rozbierac to zrobic cacy + podkuc ja troszke + sruby ale to wychodzi ~ tyle co teraz graty do turbo .... wiec musze dozbierac $
Ostatnio chłopaki z techmaksu skończyli moje d16a9, na 0.41 bara 185koni, 235 Nm, na gazie te same doładowanie i tez fajnie lata ( parownik od turbo i blos). Takze gaz nie jest problemem, a jak chcesz fajny moment to musisz cały wydech zrobic. Odnosnie cisnienia doładowani to chłopaki maja dokładnie przetrenowane ile mój silnik (d seria) wytrzymuje takze słuchaj ich uwaznie.
Ty masz 130 wyjsciowe wiec pewnie mocniejsze masz wnetrznosci niz moj silnik ale tez nie dmuchasz wiecej - mysle, ze kto jak kto ale Tomek to serio dobrze wie co robic i zaraz po uzbieraniu na kucie silnika - bedziemy dmuchac az milo
caly wydech,baran i IC robiony w techmaxie na koncu 2 takie tlumiki
> > > > > Kusza cena 140$ < < < < <
no niezła cena, gdzie mozna kupic taki secik?
www.ebay.com i sprzedawca guit-guit sam od niego bralem Nippony PR3 i wyszlo cos niecale 500pln za komplecik - wysyla do PL bez problemow
wszystko bylo w linku
> > > > > Kusza cena 140$ < < < < <
I jak w dzialaniu tloczki ??
Kupowales tez korby do nich jakies ??
Jaki rozmiar jest mi potrzebny do D16V1 ... 75mm, 75.5mm czy 76mm ...
wszystko bylo w linku
> > > > > Kusza cena 140$ < < < < <
I jak w dzialaniu tloczki ??
Kupowales tez korby do nich jakies ??
Jaki rozmiar jest mi potrzebny do D16V1 ... 75mm, 75.5mm czy 76mm ...kupowalem tylko tloki, na razie na nie nie narzekam no i ten CR 11.3:1
normalnie masz 75mm. jak zrobisz rozwiert to kupujesz takie jakie potrzebujesz - na 75,5mm albo więcej.
qrna zawsze jak odloze na zalozenie tego turbo to cos dokupuje i lipa
ale pierdziu poczekam i kupie korby (300$) + tloki 8.5:1(200$)
Jest sens rozwiercac ?? ten blok nie wytrzyma wiecej niz ~220 km - ja docelowo z nowymi tlokami i korbami chce zz ~200km.
mmmm nie ma srub ARP do mojego
[ Dodano: 2006-02-08, 12:06 ]
Właśnie przerzucałem stare gazety i znalazłem w GT z wakacji 2004 opis Civica Sport z turbo. Ma k03, wydech 52mm, komputer V-tech (całe auto tam uturbiane) + IC. Moc po modyfikacjach 158KM.
To chyba taki sam silnik, jaki masz ty, Amorr. Jak chcesz, to mogę zeskanować artykuł. Chociaż może po prostu zadzwonić do V-techa w Krakowie i popytać?
ooo plzz o skany na lst@wp.pl
zazwyczj firmy nie chca mowic za bardzo o takich projektach lecz chetnie by zrobily raz jeszcze
[ Dodano: 2006-02-12, 13:31 ]
ja mam niestety ~100km wiec bede mial zz 140 - 145 km ....nie doszukiwałbym sie w tym jakiejś reguły
mmm a to nie jest tak, ze dmuchamy 0,4 bara na zdrowy silnik, ktory ma np. 130km CRX wiec bedziemy miec 130 * 1,4 (bo 0,4 bara) = 182 koniki, ten D16V1 110*1,4=154 koniki.
dmuchnac 1 bar na 200 konny silnik i powinno byc 400 - chyba byloby
mi tam sie wydaje, ze tak na oko to mozna tak przyjac (+/- za wydech, opony) .... i chyba tak jest ....
Poszły skany na maila.
Hmm, na oko to chłop w szpitalu umarł. Z modyfikacjami to niestety jest tak, że nigdy nie wiesz, czego się spodziewać w końcowym efekcie, bo mała popierdółka kopie ci wynik. Wystarczy inne strojenie po uturbieniu i już jest inaczej.
zgadzam sie .. ale nikt nie robi takich rzeczy ot tak ooo ... zazwyczaj za skonczony projekt uwazamy wozek ktory mniej-wiecej podchodzi do tego wzoru... a jak sie cos pierdzieli to niestety czekaja poprawki wiec nie mozna mowic o skonczonym woziku. A jesli po ustawieniach wyszlo inaczej ... coz trzeba zmienic mechanika
niewiadomo czego to mozna sie spodziewac po stozku ale turbina dobrze zalozona i zestrojona musi dac okreslony wynik.
niewiadomo czego to mozna sie spodziewac po stozku ale turbina dobrze zalozona i zestrojona musi dac okreslony wynik.no tu sie troszeczkę mylisz, bo owszem jeżeli dany silnik jest robiony po raz np 3 w/g tej samej recepty to można powiedzieć , że powinien mieć tyle i tyle a odchyłaka rzedu 10-20% wykazuje na błąd w sztuce lub niesprawność któregoś elementu.
Tak może być w przypadku gotowego kitu.
Natomiast jeżeli bierze się pod uwagę to czego klient oczekuje od auta ( przyszłe plany rozwoju modyfikacji , ekonomia auta , czy ma być tylko szybkie czy też użyteczne na codzień ) stosuje sie inne komponenty.
I tu zaczynają sie jaja... bo IC np nie mieści sie w zderzaku bo ten ma być seryjny (cichociemny) , ma być cichy ale żeby ciągnął do końca ( dość trudne do osiągnięcia) ... ma być oszczędny choć powinien jechać jak auto WRC.
Wystrojenie...hmm ... tak , od tego zależy wiele , bardzo wiele ...ale przeważnie to jak auto bedzie sie zachowywało w codziennym użytkowaniu bo zakładam , że rozmawiamy tutaj o aucie które ma jeźdzzić codziennie po ulicy , gdyż wyciągnięcie możlwości silnika przy WOT jest dość szybkie do osiągnięcia (oczywiście przy znajomości granicy jego wytrzymałości )
Podobnie dobór turbiny ma wpływ na to co sie da "wydoić" z silnika i tutaj również jest ciągła walka ze stereotypami , bo np każdy krzyczy , że 03... och a 04 to... ach a że z diesla to kopa bo :"za niski zakres wartości obrotowych" ciągle bedę sie upierał przy swoim że k14 ze 102 konnego TDI jest może nie idealna ale dość dobra , tania i wystarczająca do silnika 1,4 i 1,6 dla auta do codziennego użytku na "soft turbo" i się nie "wysra" jak to coniektórzy probuja forsować.
Z powyższego uważam , że generalizowanie ile powinno wyjść z danego silnika jest mocno naciągane , bo wiemy ile wyszło komuś i ile można sie spodziewać... a reszta?... to wychodzi w praniu...powtarzam (żebym nie został źle zrozumiany) przy projektach niestereotypowych wynikających z innych założeń lub składanych na innych (niekoniecznie gorszych) komponentach.
Pozdro
na niemieckim forum jest gość który uturbił d16v1.
moc jaka wyszła mu na hamowni to 198 KM. Szczegółów nie pamiętam ale mam gdzieś linka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl