Wolf
posiadam głowice z mojego zajechanego silnika i jeśli będzie dobra to chce w niej troszke podłubać, co proponujecie? rozwiercić otwory kolektora?? czy coś jeszcze można zrobić ?
rozwiert kanałów dolotowych i wydechowych
rozwiert gniazd zaworowych
obrobienie prowadnic
mozesz zmienic zawory na bardziej doprezajace
polerka tego wszystkiego
ile taki zabieg może kosztować ??
mozesz jeszcze splanowac glowice do 1mm, to Ci powinno dac okolo 10.5 stopien sprezania, ale i na leprzej benzynie bedziesz musial jezdzic.
Mozesz do tego jeszcze spasowac kanaly ssace i wydechowe z kanalami kolektorow, choc ciezko to zrobic.
[ Dodano: 2010-06-10, 09:26 ]
a i jeszcze niektorzy kombinuja z komora spalania, costam szlifuja w okol zaworow, zeby powietrze moglo jeszcze lepiej wpadac, ale dokladnie Ci nie powiem ocbchodzi o wyrownanie wszystkich nierownosci w komorze spalania, trzeba zlikwidowac krawedize i nierownosci wokol gniazd zaworow. Ja zrobilem sobie polerke kanalow i komory spalania z wyrownaniem wszystkich nierownosci i czuc roznice, ale czasochlonne jesli robisz to recznie, czy nawet dremlem
będe się starał sam robić, jedynie na splanowanie oddam. dzięki
mr073k, mylisz sie, to nie rownanie, a wykrawanie czesci komory spalania w celu lepszych zawirowan itp:-))) cus jak podcinanie kanalow i tloka w dwusuwie
jeżeli już się pytasz o tuning głowicy to tak naprawde już w tym momencie bym nic nie robił. nie dlatego iż uważam że masz małe pojęcie na ten temat,ale głowica od crx jest na tyle dobra, że tak naprawde ciężko coś w niej poprawić. bez odpowiednich przyrządów zarówno do obróbki głowicy jak i pomiarowych typu flow bench ciężko będzie coś porządnie wykrzesać.Panowie inżynierowie z hondy znają się na rzeczy i ta głowica to nie jest jakiś tam bubel. Widziałem w życiu dziesiątki głowic i właśnie głowica hondy znajduje się w czołówce pod względem przepływu. Co do planowania to nie wiem ile, warto przed tym zmierzyć wysokość głowicy czy czasem nie była już planowana, bądź pojemność komory spalania. A jeżeli już postanowisz coś zrobić z kanałami to radze zrobić tak że kanał ssący w głowicy jeżeli nie idealnie spasowany z kolektorem ssącym co ciut większy aby uniknąć zjawiska zmniejszenia rzeczywistego przekroju strugi przez krawędź, natomiast wydechowy odwrotnie czyli większy otwór w kolektorze niż w głowicy. Jeżeli masz zajechaną głowice warto wymienić uszczelniacze zaworowe, prowadnice, dać do wyprowadzenia gniazda. Jeżeli koszt będzie znaczny to dotrzyj chociaż zawory taką specjalną pastą.
[ Dodano: 2010-06-10, 21:17 ]
mr073k, mylisz sie, to nie rownanie, a wykrawanie czesci komory spalania w celu lepszych zawirowan itp:-))) cus jak podcinanie kanalow i tloka w dwusuwieSłyszałem że to zjawisko(wprowadzanie w zawirowania) jest celowe w kolektorze ssacym(dlatego nie powinno się go wygładzać) i kanałach dol. ale czy w samej komorze spalania nie wiem czy przyniesie korzyść.
Obróbka głowicy w jakimś zakładzie to spory koszt, bo koło tysiąca złotych i więcej, ale efekty są. Samemu czytałem że wysokoobrotowa wiertarka+frezy i można troszkę materiału zebrać, ważne by zrobić to dokładnie:) i oczywiście planowanie głowicy
najlepiej to sie za to nie brac... wygladzic tylko chropowatosci,spasowac kanaly wydech dolot i wypolerowac co sie da, pozbyc sie nagaru i tyle
W d16z5 ktoś testował i po wypolerowaniu ssącego niby wzrosło spalanie+brak przyrostu mocy..ale na hamowni nikt nie był, więc to tylko odczucia które często są mylne.
Ja mam zamiar kiedyś zaryzykować i poprawić te kanały:) głowice drogie nie są, więc jak coś pójdzie nie tak, to seryjną założę. Oczywiście do tego rozwiercenie ssącego+większa przepustnica. Zobaczymy co wyjdzie, kolegę zachęcam by spróbował
dolotowego bym raczej nie polerowal - w naszych silnikach nie mamy bezposredniego wtrysku do komory spalania (w tym przypadku polerowanie jak najbardziej), my mamy wtrysk do kanalu ssacego, wiec te wszystkie chropowatosci pomagaja w lepszym odparowaniu paliwa i zmieszaniu go z benzynaa im lepiej jedno z drugim zmieszane tem lepsze osiagi - wiadomo i to normalana sprawa jest, a jak bedzie lustro w tym miejscu no to sie pozbawiamy jakby nie bylo dobrego "odparowywacza"
wylotowe to juz inna sprawa i tu moim zdaniem mozna wypolerowac, tu wazne jest jak najlepsze i najszybsze oproznienie cylindra ze spalin
bo najwięcej mocy jest w głowicy tylko trzeba mieć wiedzę, którą trzeba gdzieś zdobyć ciężką pracą... nikt tutaj dokładnie nie powie co i jak trzeba zrobić. polecam GOOGLE z hasłem: PORTING GŁOWICY.
[ Dodano: 2010-06-11, 11:02 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl