ďťż

Wolf

Witam.Po mianie Tarcz na Mikode (Nawiercana i nacinana) i klocków na Ferodo Premier jest taki mały problem , po mocniejszym zagrzaniu hebli zaczynaja słabiej hamowac tj pedał zaczyna mocno mieknac i ciezko jest koła zatrzymac w miejscu. Zastanawiam sie czy to nie aby wina płynu hamulcowego który ponoc mechanik wymieniał ,ale jak to polscy mechanicy maja w zwyczaju moze sciemniac (Płyn to zwykły dot 5) , czy tez ten zestaw jest dziadowski? Mam zamiar zmienic płyn własno recznie z tym ze na jaki? Ferodo Racing 5,1 bedzie ok ? Znalazłem tez cos takiego - PŁYN HAMULCOWY EBC DOT4 0,5L - POSIADAJĄCY TEMPERATURĘ WRZENIA 307 °C ? Moze jakas inna propozycja? Czy mój trop jest dobry?

[ Dodano: 2009-07-21, 21:23 ]


może to po prostu wina gumowych przewodów hamulcowych ? zainwestuj w stalowym oplocie
ja dzisiaj założyłem mikody tuningowe i mam jakieś klocki japońskie póki co hamuje gorzej od poprzednich zwykłych, ale to dopiero idzie zbadać po 300km tak jest w instrukcji i wielu lekkich hamowaniach bo przez ten czas nie wolno docisnąć na maxa to samo miałem w suzuki po wymianie tarcz słabo hamował a po czasie teraz chwyta jak kosa więc po prostu po wymianie tarcz trzeba poczekać a co do Twojego przypadku to najlepiej samemu se płyn wymienić albo coś te klocki jak się zagrzeją to nie współpracują z tarczami
Juz troche na nich przejechałem i powinny juz sie ułożyc. Ile potrzeba płynu do kompletnej wymiany?. Jak najlepiej wymienic zeby uniknac ewentualnej NIEMIESZALNOSCI DOTów ??


dwie półlitrówki dobrze mieć pod ręką, bo jak wymieniasz cały płyn to 0,7l wejdzie żeby dobrze przepłukać i nie wlewać z powrotem tego samego do zbiorniczka. Z tym, że jeszcze mogła Ci pompa hamulcowa klęknąć, może czas wymienić reperaturki...?

Co do samej wymiany płynu po prostu pompujesz dopóki wypływający z każdego zacisku po kolei płyn nie zmieni koloru na nowy i czysty uzupełniając uciekający ze zbiorniczka płyn tym nowym czystym, dlatego lepiej mieć zapas i puścić więcej żeby mieć pewność, że się nie wymiesza zwłaszcza jak się zmienia dot bo przy takiej zwykłej wymianie nie zwraca się aż tak bardzo na to uwagi. No i płynem, który wyleci nie uzupełniasz już zbiorniczka nawet na końcu jak będzie czysty. Co innego później przy okazjonalnym odpowietrzaniu jak już będziesz miał ten nowy działający w całym układzie.
pirul, Dzieki

[ Dodano: 2009-07-22, 17:11 ]
tylko zmarnujesz pieniadze na te super ultra plyny ktore tak naprawde g warte bo szybciej wode pija i trzeba czesciej zmieniac, kup zwykly dot- zreszta sprawdz kolor jak jest czysty to raczej jest zmieniony- bo i dlaczego mialby ci mechanik go nie zmienic? nie jest to duzy wydatek w sumie wiec mozesz probowac ale WG MNIE TO NIC NIE ZMIENI

wina moze lezec w zlym odpowietrzeniu lub przepuszczaniu pompy

pozatym tarcze mikody... to wg mnie parodia mozna sie nimi lansowac w cieniasie czy seju a nie w crxie ktory hamuje tylko przodem ... to tez moze byc powod
ja mam mikody i się dobrze sprawują wymieniłem gumki w zaciskach i hamuje aż miło, ale docelowo i tak coś wiekszego bedzie
az milo zapytaj wichy czy kukusa jak im milo hamowalo
zobaczyny to tymczasowo niestety seria się spalił i tak ma być 262 plus ebc
Czy Mikoda jest gosza od gładkiej seri??
Jest jescze opcja ze klocki nie daja rady albo poprostu sfajczyłem je??
z przodu zaciski lekko trzymały i tarcze nabrały fioletowego kolorku;p
mikoda to nic superowego, ale lepsze od gładkiej tarczy noi lepiej wyglądają ale jak ktoś chce do sportu to niech lepiej zainwestuje w coś lepszego i droższego mi to w zupełności wystarczy ja jak zeszkliłem klocki z hamowania awaryjnego z ok 210 do 100 to od razu hamulce zrobiły się takie jakby mega słabe ledwo się zatrzymywał ściągnąłem klocki papierem ściernym starłem tą całą warstwę jakby szklaną i po założeniu pare hamowań i wróciło do normy
ale klocki tną masakrycznie
at04pietas, tak to jest z nawiercanymi niestety ,ale moze nie trzeba papierem sciernym robic w razie co same sie zetra
narazie dają rade ale i tak w 262 trzeba celować a felgi po 4 dniach są czarne;p
Płyn wymieniony - heble sprawdzone chciało by sie lepiej ale na zagrzanych hamujajuz znacznie lepiej cos ciutke ciagnie na lewa strone i jak juz sie koła zblokuja to lewe najszybciej, a propopłynu poprzedni miał kolor nie przypominajacy kolorem płynu wiec poprzednia wymiana była na tak zwany dupny wałek na dot 5
może już tłoczki masz lekko zapieczone i tak Ci nierówno lapie, warto to sprawdzić bo skuteczność hamowania wzrasta
pamiętaj że z uwagi na wysoką higroskopijnośc RBFa zmieniasz go co max rok czasu.

a zamiast mikody wolałbym gładkie ATE.
Pozdrawiam
marcin
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl