Wolf
tu tekst po angielsku gdyby ktoś miał ochote poczytać
W skrócie rozkręcamy wszystko wsadzamy w miejsce seryjnego drążka SS i smigamy
Shifter Installation Instructions
1) Remove shift knob, center console and shift boot
2) Raise vehicle and support it on jack stands.
3) Remove heat shield below shifter
(NOTE: it may be necessary to remove exhaust components to gain access to heat shield).
4) Remove bolt from shift arm which will swing down to allow access to the torque rod.
5) Unbolt torque rod and lower the assembly.
6) Remove shifter and boot from torque rod.
7) Remove nylon shift ball seat and rubber boot from shifter.
Install boot and nylon seat onto new shifter. (Apply a light film of assembly lube onto shifter ball)
9) Install lever onto torque rod.
10) Reinstall torque rod assembly
11) Reinstall shift arm using supplied bushings and bolt.
12) Replace heat shield and any exhaust components removed in step 3.
13) Reinstall boot, console and shift knob.
14) Test shifter with vehicle still on jack stands.
15) Road test vehicle.
to może jeszcze zamiscic tu z civicklub.pl jak samemu ogarnąc shorta?
Pewnie jesli chłopaki z Civic klub nie mają nic przeciw to czemu nie każde dodatkowe info może sie przydać
nie mamy nic przeciwko, bo to ja robilem shorta, najpierw sobie, potem innym i powstal maly opis i fotki
W skrócie
Odmierzamy 1 cm w dół od kulki i 4 cm powyżej. Przecinamy w zaznaczonych odmierzonych miejscach:
Odwracamy wyciety fragment lewarka, zmieniajac tym samym proporcje odsadzenia kulki od tulejki.
Dobieramy dwie śruby (pręt stalowy) o średnicy zewnętrznej 11,4mm. Posłużą one jako wzmocnienie pustego w środku drążka zmainy biegów w miejscach spawu:
Nastepnie spawamy migomatem uważając na tuleję metalowo-gumową przy dolnym spawie - żeby jej nie przepalić grzejąc metal.
...
zbierasz zamówienia?
...
musze tylko jakis drążek zastępczy znaleźć, żeby nie zostać z niczym
zgłoszę się
Pati jak nadal chcesz drazek to poszukam w garazu, mam dla Ciebie gratis (przesylke tylko zebys pokryl )
juz mam od dawna
no to dlaczego nie opisales swoich wrazen z montazu ?
Odgrzewam kotleta... oto tutorial montażu ale do civ 92-95. Shifter robiony własnoręcznie. Może się komuś przyda..
Zaczeło się od pomysłu kolegi puntspusy i kupiliśmy za 20zł oryginalny mechanizm zmiany biegów
Shifta przerobiliśmy sami w warsztacie mojego teścia ze sporą dawką jego pomocy.
Cała operacja polegała na przedłużeniu odcinka od kuli do tuleki o odpowiednią długość (przesadzenie z długością spowoduje, że shift bedzie nam haczył o wydech) - w tym wypadku max to 5cm.
oraz na wygięciu ramienia - dla wygody
Gdy shift już był skończony (godzina z hakiem) został ładnie spolerowany i mogliśmy zaczać montaż.
Przeglądając ofertę shortshifterów w internecie wszyscy sprzedajcy zapewniali, że "montaż jest banalnie prosty i zajmuje 30 min przy użyciu podstawowych narzędzi"
Taak jasne, pod warunkiem ze macie garaż, kanał, spawarkę i 2h czasu.
ale do rzeczy :
1. Rozkęcamy wnętrze - pozornie proste, ale pierwszy raz są problemy (bynajmniej u mnie w coupe były (wymaga to demontazu tunelu i konsoli środkowej)
2.Wywalamy gumową osłonę.
3.Naszym oczom ukazują się dwa łby od śruby o dość nietypowym kształcie - od spodu jest nakrętka. Żeby odkręcić zardzewiałą, zasywioną nakrętkę musicie zakontrować jajowaty czop we wnętrzu. Nie trudno się domyślić, że w pojedynkę jest to prawie niewykonalne a we dwójkę jest to... prawie niewykonalne.
Po godzinie walczenia z kombinerkami, kluczami itd poddaliśmy się, wzieliśmy miga i przyspawaliśmy czop.
4. Do tego momentu było już prosto - odkręcamy dwie wspomniane śruby oraz jedną trzymającą wodzik skrzyni. (klucze 10 - zielony (zdecydowanie nasadowy) + 2x 12stki-czerowny)
(bez dobrej nasadowej dziesiątki może być problem - ja miałem taką homemade i poszło super)
5.Od spodu wyciagamy nasz shifter. Zdejmujemy jego mocowanie oraz gumę. (z gumą trzeba ostrożnie - ma już swoje lata i nie schodzi tak łatwo)
Jeszcze porównanie starego i nowego shiftera
6. Zakładamy gumę i element mocujący, wkładamy na miejsce, przykręcamy, zakładamy wodzik, skręcamy całość.
7.Montujemy wnętrze, zakręcamy gałeczkę i cieszymy się shiftem.
Robiliśmy to z Krzysiem dwa razy i za każdym razem było identycznie. Bez spawania tych śrub jest koszmarnie trudno.
Wrażenia ? Jest super, nie wyobrazam sobie teraz wrócić do serii !
Domowy ma jeszcze jedną zaletę nad sklepowym. Mianowicie trzymałem w łapkach shifta by spoon i w tulejce do której mocujemy wodzik nie było simmeringa gumowego który by tłumił drgania. I w aucie od czasu do czasu było słychać delikatne bzyczenie. Tutaj tulejka zostaje seryjna wiec simmering jest na swoim miejscu i mamy cisze.
ok, kto mi zrobi short shiftera?
no i jak? znalazles kogos kto by zrobil?? bo ja tez bym chcial ;p
3.Naszym oczom ukazują się dwa łby od śruby o dość nietypowym kształcie - od spodu jest nakrętka. Żeby odkręcić zardzewiałą, zasywioną nakrętkę musicie zakontrować jajowaty czop we wnętrzu. Nie trudno się domyślić, że w pojedynkę jest to prawie niewykonalne a we dwójkę jest to... prawie niewykonalne.
Po godzinie walczenia z kombinerkami, kluczami itd poddaliśmy się, wzieliśmy miga i przyspawaliśmy czop. mozna tez bez spawania ...
wyjmujemy całość z drązkiem, łeb w imadło , troche młotkiem i odkreca sie malinowo
przerabiałem 2 razy ten sposób i wsio puszczały śruby.
Przy okazji warto wymienić gumy mocujące całość do podwozia i tuleje
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl