ďťż

Wolf

Prosze o wklejanie info na temat tego modelu. Wszystko co macie i wiecie


VTi Type S legitymowała się mocą 200KM, fabrycznie obniżonym zawieszeniem, delikatnymi spoilerami i jeśli się nie mylę 6 biegową skrzynią. Wypuszczana chyba w roku 2000.


Honda Prelude Type S , auto troche niedoceniane a szkoda bo jest to kawał fajnego auta.
Type S ma pod maska silnik H22A o mocy 220ps z 2.2 litra (2,156cc).
Dodatkowo wyposażona w system ATTS (Active Torque Transfer System)



Kompresja w tym silniku wynosi 10.6 przez zastosowanie troszke innych tłoków wzgledem innych modeli np Sir .

sir



type S



Oczywiscie jak to auta top ver dla Hondy Prelude Type S rowniez przeznaczono reczna obrobke silnikow.



Honda rownież w modelu Type S poprawila system dolotu , jest on oparty na tzw dynamicznych komorach a sama wartość np przepustnicy jest wieksza od zwyklej h22 z 60mm na 65mm . Materiał z ktorego wykonany jest kolektor dolotowy jest znacznie lepszej jakosci wzgledem innych modeli .
Układ wydechowy w szczegolnosci kolektor ma wieksza srednice niż modele z tym silnikiem








Jeżeli mówimy o europejskim Type S to miał 200KM na pewno. Aczkolwiek bywały i wersje 220KM, jak Adama R.


a nie h22a8 silnik mial chyba 218ps
Ciam- żadne 6biegów!

Dodatkowo- ostrzejsze wałki.
VTEC-valve timing, lift and duration were adjusted to 12.2 mm intake and 11.2 mm exhaust

Czy ktoś moze mi to wyjasnić ? o co dokładnie chodzi w tym systemie ATTS (Active Torque Transfer System)

Zadaniem
systemu ATTS jest wyeliminowanie jednej z największych wad samochodów z przednim napędem i dużą mocą silnika. W czasie szybkiego pokonywania zakrętów, samochody takie reagują znaczącą zmianą kierunku ruchu na zmiany położenia pedału gazu. Istnieją systemy które zapobiegają temu zjawisku metodą przyhamowywania jednego z kół, ale konstruktorom samochodu sportowego takie rozwiązanie nie wydawało się wystarczająco eleganckie. System opracowany przez Hondę nie powoduje wytracania energii ruchu, dokonuje on jedynie takiego podziału momentu napędowego, by utrzymać zamierzony kierunek ruchu pojazdu.

System
ATTS jest sterowany elektronicznie, posiada rozbudowane funkcje samo diagnostyczne i w razie awarii jest w stanie łagodnie wyłączyć się z pracy. Od strony mechanicznej jest to układ dwóch hydraulicznych sprzęgieł wielopłytkowych, połączonych z zespołem przekładni planetarnych. Układy elektroniczne mogą bardzo precyzyjnie sterować stopniem załączenia sprzęgieł, wywołując zamierzone różnice prędkości obrotowych lewej i prawej półosi. Układ ATTS współpracuje ze specjalnie skonstruowanym dla tej wersji samochodu planetarnym mechanizmem różnicowym

Jeśli
w czasie pokonywania zakrętu zwykłym samochodem z przednim napędem kierowca doda gazu, to zwiększenie siły napędowej spowoduje zwiększenie podsterowności pojazdu - utrzymanie kierunku jazdy wymagać będzie zwiększenia skrętu kierownicy. Z kolei zdjęcie nogi z gazu spowoduje, że samochód zacznie ścieśniać zakręt.

Układ
ATTS zbudowano w celu zapobiegania takim sytuacjom. Dodanie gazu na zakręcie spowoduje wymuszone zwiększenie prędkości zewnętrznego koła i zmiana toru jazdy nie nastąpi. Przy zamknięciu przepustnicy koło zewnętrzne zostanie przyspieszone, co również zapobiegnie zmianie toru jazdy. ATTS pracuje również w czasie pokonywania zakrętu ze stałym otwarciem przepustnicy, dzięki czemu samochód prowadzi się precyzyjniej na wszystkich szybko przejeżdżanych zakrętach.

Układ
może wymusić różnicę prędkości obrotowych kół przednich sięgającą 15%, co oznacza, że na zakręcie koło zewnętrzne może przenosić aż 80% całkowitej siły napędowej. Charakterystyka kierunkowa samochodu sprawia wrażenie odpornej na manewry wykonywane przepustnicą, a przy dynamicznej jeździe kąty skrętu kół maleją o 10 do 30%. Szybsza jest również odpowiedź samochodu na zmianę kąta obrotu kierownicy.

Systemu
ATTS nie należy mylić z mechanizmem różnicowym o podwyższonym tarciu - taki układ ogranicza jedynie różnicę prędkości obrotowej kół, zapobiegając całkowitej utracie przyczepności przez jedno z kół napędzanych przy gwałtownym przyspieszaniu.

Układ
ATTS nie powinien przysporzyć kłopotów serwisowych swoim użytkownikom Wystarczy w nim co 40 tysięcy kilometrów sprawdzić poziom płynu hydraulicznego, a co 80 tysięcy kilometrów należy ten płyn wymienić - żadne inne czynności serwisowe nie są wymagane. Kompletny system niwelujący jedną z największych wad samochodów z przednim napędem waży zaledwie 20 kilogramów.


Zrodlo: http://www.hondapl.org/
Od siebie mogę dodać, że ATTS zaczyna się chrzanić powyżej 250KM, więc jeżeli zamierzasz modować silnik to odpuść sobie tą wersję.



Type S ma skrzynie 5 biegową, sprężenie 11 a nie 10,6 (takie ma H22A JDM) 217Km (220 to marketingowy zabieg) 200Km ma VTI Type S nie mylić z Type S.
Inny dolot (było pisane) http://www.begin1.nazwa.p...type_sengin.jpg
wałki, tłoki, kolektory, skrzynia...
nie wszystkie VtiS mają h22a8 (czerwona pokrywa,dolot od Type S) czyli 200KM .Nawet po 1999 r. mają niekiedy h22a5 ze 185 KM (czarna pokrywa,standard. dolot). literka S poprostu oznacza system ATTS (elektronicznie sterowany ukł. różnicowy)
hmm a po czym dokładnie poznać silnik że jest od prelude type S (220)JDM a nie z np prelude SIR(200) jedynie jak by sprawdził sprężanie silnika czy są jakieś różnice na pierwszy rzut oka dzięki którym można je rozróżnić te 2 silniki na pierwszy rzut oka przy zakupie ?
TypeS powinien miec skrzynie M2U4 z ATTS'em.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl