Wolf
przegladalem forum hondy slask i taki temat zostal poruszony o odpalaniu ze sprzeglem lub bez, tam pierwszy raz spotkalem sie z okresleniem crank walk
Co do odpalania na sprzegle to w niektorych samochodach mozna przekrecic przez to panewke np. niektore mitsu przez tzw crankwalking. Hondy to niedotyczy, przynajmniej z tego co wiem.hondy to tez dotyczy- pewnie nawet ktos moe byc nie swiadom ze mu panewe ukreciło wlasnie przez crankwalka crank walk to jest prostymi słowami luz na panewkach oporowych .Wtedy wał zaczyna sie przesuwać w lewo i w prawo i ma to charakterystyczne cykanie. najprosciej to rozpoznać poprzez poruszanie kołem pasowym wału w strone skrzyni i spowrotemz tego co wiem jak nie odpalasz na sprzęgle to skrzynia biegów jest "przeciw wag± " dla wału , jak wcisniesz sprzęgło to opór wspomagania , alternatora ,rozrz±dzu ... powoduje wlasnie to "chodzenie wału" czyli crank walk jest tego od uja na necie .Ogólnie teoretycznie każdy silnik jest na to narażonyPrzy wcisnietym sprzegle wał w niektorych samochodach moze poruszac sie wzdluz swojej osi. Do tego jesli sprzeglo jest wzmocnione to tym bardziej. I np w niektorych samochodach gdzie kolo pasowe ma tłumik drgan, to wymiana na tjuningowe bez takiego tłumika konczyla sie tym samym (niektorym nie robi to roznicy). Wszystko zalezy od konstrukcji bloku, panewek, walu.i co wy na to, ja zawsze myslalem ze odpalanie silnika z wcisnietym pedalem sprzegla jest zdrowsze niz bez, ale po tym co wyczytalem to sam juz nie wiem...
Krychu, pewnie że z wcisniętym, szczególnie w zimie ale lato też.
Uwarzam że to co chłopaki tam pisz± jest bez sensu, wynikało by z tego że stoj± na skrzyżowaniu z wci¶nietym sprzegłem też występuje owy crank walk czyli katorga dla silnika i panewek. Jak dla mnie bzdura, zawsze palę ze sprzęgłem, oszczędzam przez to rozrusznik, akumulatro a i silnik ma lżej.
nie mam pojecia jak to sie ma do tego co tam koledzy pisza ale tez pale z wcisnietym sprzeglem ....
chyba każdy zapala z wci¶niętym ja dzi¶ spróbowałem bez i wiecie jak dziwnie
ja pierwszy strzal w garazu zawsze bez sprzegla ,nie wiem dlazcego ,tak sie jakos przyzwyczailem ,pozniej poza garazem to juz roznie .
Mialem kiedys Hyuindaia S-coupe i tam, zeby zakrecic rozrusznikiem trzeba bylo miec wcisniete sprzeglo, a to oznacza ze za kazdym razem od 17 lat jest tak odpalany i nic zlego sie nie dzieje Z przyzwyczajenia Rexa tez tak uruchamiam. Nigdy nie slyszalem zeby bylo w tym cos zlego
Ja też odpalam ze sprzęgłem - z kim bym nie rozmawiał to robi± tak samo...
Poza tym odruchowo wciskam sprzęgło wrzucaj±c na luz
oczywi¶cie że wci¶nięte sprzęgło odci±ża silnik, szczególnie ważne jest to przy odpalaniu w niskich temperaturach
zawsze powinno odpalac sie na wcisnietym sprzegle, po pierwsze kazdy z was meczyl sie zima przy -20 stopniach z wrzuceniem wstecznego, olej w skrzyni jest gesty co powoduje duzy opor, nawet majac na luzie, opor jaki powoduje olej jest tak duzy ze samochod jedzie do przodu, wiec proste i logiczne, odpalajac na wcisnietym sprzegle, odlaczamy skrzynie biegow, przez co rozrusznik ma latwiej obrocic walem,
nie wiem skad stwierdzenie ze przez sprzeglo moza obrocic panewke, jesli wal byl by podparty na sprzegle to po wcisnieciu przesunol by sie, pogiely by sie korbowody, nie wspominajac co by sie dzialo z gniazdami panewek jesli wcisniemy sprzeglo na 8 rmp, chore stwierdzenie jak dla mnie,
ja zawsze pale na sprzegle, bo wtedy skrzynia nie powoduje oporu dla walu
jakis smieszny crankwalk wymyslili to czmeu w nowych furach nie zapalisz auta jak sprzegla nie wcisniesz np audi a8, ja w crx zawsze z wcisnietego pale, wydaje mi sie ze rexowe panewki to szybciej sie koncza ale od czegos innego
a ja zawsze wrzucam na luz z przyzwyczajenia i odpalam bez sprzęgła, tymbardziej że przed jazd± lubię sobię zagrzać silnik...
ja również mam nawyk odpalania ze wci¶niętym sprzęgłem tak mnie uczyli
W moim delsolu USDM nie da sie odpalic bez wcisnietego sprzegla. To samo w civicach, accordach USDM itd...
tak jest w wiekszosci usdm, brat ma 4g sedan usdm 89r i nie da sie odpalic bez wcisnietego sprzegla.
Wiec ile to lat juz?? i auto pali jak zegarek. Ja tez odpalam ze wcisnietym pedalem.
A potem padaj± panewki w naszych Hondzitsach
Oczywi¶cie żartuję, ja też zawsze i wszystkie fury palę na sprzęgle
jednym slowem
crank walk =FAKE
a ja to wogóle pierwsze słyszę, że "tak trzeba". kluczyk, luz, i zakręcam bez wciskania czegokolwiek i nigdy nie robiłem inaczej pewnie kwestia przyzwyczajenia.
http://www.racingforum.pl...opic=57427&st=0wiec nie wiem z czego sie cieszycie ze odpalacie na wcisnietym sprzegle:
Pozatym kto odpala silnik na wci¶niętym sprzęgle niech się nie dziwi że ma cranlkwalk...[/quote]
chyba ich pogięło zawsze odpalam na wci¶niętym sprzęgle i zawsze będę tak robił...
p.s wrobellos, zgadzam się z Tob±.
p.s 2 zmieńcie dilerów
a problem z panewk± to może od pałowania na zimnym a nie odpalania na sprzęgle
jedynym pewnym Ľródłem w tej sprawie był by jaki¶ konstruktor silników a nie ludzie z podwórka jak My??
od kiedy jezdze odpalalem ze sprzeglem, nadal tak robie i nie zamierzam tego zmieniac, mam crx'a, a nie jakies mitasubiszi eklips z krankłokiem wiec sie tym nie przejmuje
p.s 2 zmieńcie dilerówoj nie , najpierw dajcie mi namiary na nich ,to co serwuj± nieĽle miesza w bani
kurde czytam które¶ kolejne forum i ludzie na poważnie pisz± o crank walk.
http://www.nissantech.pl/...topic=918&st=20co rpawda bardziej w kontek¶cie zmodyfikowanych silników ale dziwna sprawa
lepiej sobie borowskiego poczytaj a nie te bajki )) ciekawe kto to przetestowal gdzie na jakim silniku a nawet jak sie wysrala panewa to jak i jaki rzeczoznawca stwierdzil ze to od tego..dajcie se spokoj ludzie wymyslaja rozne [lubiezne posuwanie dupa w tyl i przod]
ludzie my¶l± poważnie dlatego ze traktuj± słowo "crank walk" jako techniczne nazewnictwo , gdyby to wymy¶lili w polsce nikt nie przej±ł by sie "chodzeniem wałka" bo to czysta bzdura
ale "crank walk" brzmi profesjonalnie i groĽnie
o ja tez uważam ze co¶ takiego istnieje , foto poniżej, kto¶ zrobił sobie "crank walk" wiec jak widać jest to całkiem możliwe
ja pierdziele dziwny temat
ja zawsze odpalam na sprzegle i wg mnie silnik mniej sie męczy od tego
ja przynajmniej mam tak w ed porównajcie dzwięk na sprzegle a bez przy odpalaniu ja słysze róznicę
a zdjęcie mega mocne
Przema ma racje, crank walking istnieje, oto dowód:
no fajny crnak walk , groĽniejszy od mojego bo bez smyczy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl