ďťż

Wolf

Witam
Proste pytanie ..czy aby na pewno?? LSD -- szpera --- mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu w skrzyni biegow S9B silnik B18C4. Co to dokladnie jest i jak najprosciej wytlumaczyc jej dzialanie ?? Jak najlepiej sprawdzic czy dziala... ponoc wystarczy podniesc kolo i probowac zakrecic nim.... ma sie ciezko obracac albo wogole ??? PRAWDA czy kolejny MIT??
Pozdro


oba powinny sie krecic razem, podnies przod auta
Blokada mechanizmu różnicowego = mechanizm różnicowy nie działa w 100 % bo COŚ ( ktoś ? ) go blokuje i koła będa się kręcić razem mimo utraty przyczepności przez jedno z nich. Wystarczyło wpisac w google ...
Czy te auto ma szpere?
http://www.youtube.com/watch?v=nKWTjad4qEE


a czy to auto ma szperę:

?

na mokrym/sliskim kazde kręci wszystkimi kołami
Na pewno?
Bo nie raz po utknięciu w zaspie kręciło się tylko jedne kółko (w przednionapędówkach, którymi jeżdziłem) - te które miało lżej, a drugie stało. Tak samo na lodzie, a to chyba najbardziej śliska nawierzchnia

To jak sprawdzić czy auto ma szpere bez rozbierania skrzyni?
podnieś samochód i zakręć rękami jednym kołem. Jak kręcą sie oba w tą samą stronę to masz szperę
w manualu znalazlem odpowiedz.... jednak jak sie czegos chce i do czegos dąży to mozna osiagna cel.
Manual do mojego auta B18C4 skrzynia tym 9B2:
Opis sprawdzenia dzialania szpery:
1.Podeprzec tylne kola i zaciagnac hamulec reczny
2.Podniesc do gory przod samochodu
3. przy zgaszonym silniku wlaczyc 1-wszy bieg
4. obracac rekami jedno kolo i sprawdzic czy drugie kolo obraca sie w przeciwnym kierunku
5.Jesli drugie przednie kolo nie obraca sie lub nie mozna wogole obrocic przednich kol to mechanizm roznicowyo podwyzszonym tarciu wewnetrznym jest uszkodzony i powinien byc wymieniony.
w poniedzialek to sprawdze i wtedy zobaczymy czy szpera dziala czy sie juz "wysluzyla" i " wytarla"
Polecam lektue manuala sa tam wspaniale opisy dzialania oraz rysunki zlozeniowe

Pozdrawiam


4. obracac rekami jedno kolo i sprawdzic czy drugie kolo obraca sie w przeciwnym kierunku


NO tak powinno się dziać w kazdym samochodzie (nawet tym bez szpery)

Ja zrobiłem bardzo prosty test działania szpery jak było ślisko jakiś czas temu...

Zdarzyło się ze droga którą jechalem była w polowi pokryta lodem. Ustawiłem się tak zeby jedna cześć była na sniegu/asfalcie, a pozostała na lodzie. Startuje... koło prawe na lodzie straciło przyczepność ale dzięcki szperze lewe zaczęło ciągnąć cały samochód. Zeby wyrównać rozkład mas (czy jakoś tak) samochód delikatnie (10-15 stopni) przekręcił się w prawo i w takim położeniu jechał przez jakieś 5 metrów bo dłużej nie chciałem testować

Więc szpera działa ale to nie jest tak ze zawsze jest 50/50. Jeśli się nie myle to ta seryjna u mnie ma jakoś min 80/20

Wiece może czy da się to jakoś "poprawić" na powiedzmy 60/40 ?
Ja u siebie zrobiłem podobnie swego czasu: na drodze pod górę po kilkudniowych opadach zjechałem jedną stroną na mokrą trawę na poboczu, a druga strona na asfalcie i ostre ruszenie - ruszył bezproblemowo, bez obracania auta, ale u mnie też tyłne koło na afalcie pewnie ciągło.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl